Argun: Ray Ban için iştahı kabaranlar var

Hürriyet Haber
07.03.1999 - 00:00 | Son Güncelleme:

Ray Ban gözlüklerinin üreticisi Bousch & Lomb'un Türkiye'deki şirketinin Pazarlama Müdürü Argun Soyer, Ray Ban'la ilgili satış söylentilerine açıklık getirdi. Soyer, Ray Ban'la ilgili olarak şirketin geçtiğimiz kasım ayında, ortaklık, birleşme önerilerine açık olduklarını belirtmesi ya da Ray Ban'ı tüm dünyada en iyi şekilde temsil edebilecek dünyaca ünlü bir firmaya satılabileceği yönündeki beyanları olduğunu söyledi.

Argun Soyer, ‘‘Ancak Ray Ban'ı satın alabilecek şirketin gerçekten çok büyük bir firma olması gerekiyor. Ray Ban dünya gözlük pazarının yaklaşık yüzde 50'sine sahip. Onlar birleşme ve ortaklık tekliflerine açık olduklarını belirttiler. Bu açıklamadan sonra New Yok Borsası'nda şirketin hisseleri hızla yükseldi. Rakip firmaların iştahını kabarttı ve onlar olayı hızlandırmak için bu ve benzeri spekülasyonlar çıkardılar’’ diye konuştu.

Ray Ban'ın üreticisi Bousch & Lomb'un cirosu 2.3 milyar dolar. Gözlüğün yanı sıra lens ve göz sağlığı ürünleri de üreten Bousch & Lomb, özellikle lenste dünya pazarının yaklaşık yüzde 65'ini elinde bulunduruyor.

SIR FORMÜL

Rakip firmaların iştahını kabartan bir neden de, Ray Ban'ın dünyada lider yapan 60 yıllır gizlenen gözlük camı formülü. Bousch & Lomb aynen Coca Cola gibi Ray Ban gözlük camları için geliştirdiği formülünü 60 yıldır büyük gizlilikle saklıyor. Taklit edilmesi mümkün olmayan Ray Ban gözlük camları, ister yeşil ister kahverengi olsun her şeyi dışarıdaki doğal renkleriyle gösteriyor.

Bousch & Lomb Türkiye'de 1995 yılında kendi organizasyonunu kurdu. Türkiye güneş gözlüğü pazarında yaklaşık yüzde 50 pazar payına sahip. Ayrıca Bousch & Lomb, Türkiye üzerinden bir çok ülkeye ihracat yapıyor. Bousch & Lomb'un cirosu yaklaşık 11 milyon dolar civarında.



Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı