Gündem Haberleri

    Arena, bayilerini ödüllendirdi

    Hürriyet Haber
    08.11.2001 - 00:00 | Son Güncelleme:

    2001 yılının Ocak-Ekim ayları arasında, bayileriyle yaptığı sipariş işlemlerinin yüzde 46 gibi yüksek bir oranını www.pencer-e.com adlı web sitesi üzerinden gerçekleştiren Arena Bilgisayar, bu başarıya ulaşmasında katkısı olan bayilerini ödüllendirdi. "Geleceğe Koşanlar 2001" adı verilen ödülleri, düzenlenen törende Seten, Maya, Cora ve Erenet aldılar.Ocak-Ekim ayları arasında sadece internet üzerinden 10.4 trilyon TL değerinde satış gerçekleştiren Arena, pencer-e.com'un Türkiye'nin sayısal olarak en büyük ve en geniş yelpazeli hizmetlere sahip B2B (kurumdan kuruma) sitesi olduğunu iddia ediyor.Faaliyetine 2001 yılının Aralık ayında başlayan pencer-e.com sitesine 2,200 bilgisayar şirketinin 4,000'den fazla çalışanı kayıt olmuş. Site, günde ortalama 1,600 bayi çalışanı tarafından 3,000 kez şifre yazılarak ziyaret ediliyor ve 390 sipariş alıyor. Arena'nın SAP tabanlı ERP sistemine gerçek zamanlı bağlı olan site, anlık stok mevcudu ve her bayiye "özel" fiyat gösteriyor. Bayiler, müşterilerine verdikleri teklifleri, pencer-e.com'un içinde değişik alışveriş sepetleri yaratarak izleyebiliyorlar. Pencer-e.com'dan verilen bir sipariş, el değmeden işlenerek İstanbul, Ankara ve İzmir'de 4 iş saati içerisinde diğer illerde de aynı gün kargoya verilerek bayinin yerine teslim ediliyor. Bayi, sipariş eline geçene kadar olan tüm safhaları anlık olarak siteden izleyebiliyor.  Satılan ürünlerin bedeli, şirket içinde otomatik kredi onayı veya bankalarla bağlantılı güvenli kredi kartı tahsilat sistemiyle tahsil ediliyor.Yaptığı sunumda, pencer-e.com'a ziyaretlerin %14'ünün mesai saatleri dışında gerçekleştiğini ve bu sayede bayi memnuniyetinde önemli bir artış gerçekleştirdiklerini anlatan Arena Murahhas Aza'sı İzi Kohen, "Böylelikle bayilerimiz, mesai saatlerinde müşterilerine daha etkin hizmet verebiliyorlar. Ayrıca, şehirlerarası telefon faturalarında da önemli tasarruflar yapılıyor. Bu araçları kullanan bayilerimiz faaliyetlerinde önemli avantajlar yakalayabiliyorlar" dedi. Kohen, sitenin fonksiyonlarını bayilerinden gelen önerilerle sürekli olarak geliştirdiklerini ve bunun "ortak yaratılan bir eser" olduğunu de sözlerine ekledi. Arena, 2001 yılı sonuna kadar pencer-e.com'dan 22 trilyon TL satışa ulaşmayı hedefliyor.Türkiye bilgi teknolojileri sektöründe şirket büyüklüğü olarak IBM'den sonra ikinci ve en büyük dağıtıcı konumuna sahip olan Arena Bilgisayar, çok hızlı bir devinime sahip olan sektördeki liderliğini daha büyük avantajlarla sürdürmek amacıyla 2000 yılında yeniden yapılanma projesi başlatmıştı. Şirketin tüm süreçlerini elektronik iş platformuna taşıyan Arena, aynı zamanda bayi ve tedarikçilerini de bu platformdan faydalandıracak altyapıları oluşturdu. Arena Murahhas Aza'sı İzi Kohen, hedeflerinin, Arena'yı, klasik bir dağıtım şirketi olmaktan çıkartıp, değer zincirinin vazgeçilmez hizmet ve bilgi bütünleyicisi haline getirmek olduğunu anlattı. Kohen, bu çerçevede oluşturulan pencer-e.com benzeri, tüm faaliyetlere verim kazandıran hizmetleri geliştirmenin yanısıra, yakında, bayi ve tedarikçilerinin tüketiciye daha fazla yakınlaşmasını sağlayacak elektronik ticaret hizmetlerinin de önemli bir sağlayıcısı konumuna geleceklerini açıkladı. Kohen, bu çalışmaların sonucunda gelişen marka yelpazesi, bayi sadakati ve satış hacminin, Arena'nın rekabet gücüne ve faaliyet karlılığına kısa ve orta vadede önemli katkılarda bulunacağını vurguladı.Ödül töreninden sonra söz alan bayiler, Arena'nın Elektronik Ticaret hizmetlerinin şirketlerinde nasıl kullanıldığını ve faydalarını anlattılar.
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı