Arçelik en çok hatırlanan marka

Hürriyet Haber
16.01.1999 - 00:00 | Son Güncelleme: 16.01.1999 - 00:01

Araştırma kuruluşu Zet Nielsen'in 98 yılının en çok hatırlanan markalarını belirlemek için yaptığı, ‘‘Markalar 98’’araştırmasında Arçelik açık farkla birinci oldu. Markaların bilinirliklerini ölçmek amacıyla 1401 kişiyle telefon aracılığıyla yapılan anketin sonucunda, Arçelik yüzde 26.6'lık bilinirlik oranı ile birinci oldu. Arçelik'in arkasından gelen Beko'nun bilinirlik oranı ise yüzde 5.1 oldu.

NASIL YAPILDI?

Bilinirlik anketi yapılırken İstanbul'da 852, Ankara'da 299, İzmir'de 250 kişiyle telefon aracılığıyla görüşme yapıldı. Bu telefon görüşmelerinde anket öncesi belirlenen Sosyo Ekonomik Statü (SES) kategorilerine girmeyenler değerlendirme dışı bırakıldı.

Araştırmaya katılanların ağırlığını orta gelirliler oluşturdu. Ankete katılan 1401 kişiden 608'i bu gelir grubundan seçildi. Araştırmaya katılanların cinsiyet, gelir, yaş grublarına göre ayrımı bu kategorilerin nüfus içerisindeki ortalamalarına göre belirlendi. Telefonla yapılan anket için rastgele numaralar çevrildi. Telefonlara çıkan kişilere anketin amacı, biçimi anlatıldı ve ankete katılmak isteyenlere o anda akıllarına gelen 10 marka soruldu. Kendilerine

‘‘Aklınıza gelen ilk marka nedir?’’ sorusu sorulan 1401 kişinin yüzde 26.6'sı Arçelik adını verdi.

HATIRLANMA ORANLARI

Hatırlanan markaların ait oldukları sektörler ele alınarak yapılan sıralamada ise beyaz eşya ve elektronik eşya markalarının payı yüzde 57.5 oldu. Hatırlanma oranları baz alınarak yapılan sektör sıralamasında ikinci sırayı yüzde 12.4 ile hızlı tüketim maddeleri aldı.



Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı