Aracı kurumlar promosyon verebilecek

A.A.
17 Ocak 2006 - 10:51Son Güncelleme : 17 Ocak 2006 - 11:22

Aracı kurumlarda 1 Ocak 2006 tarihinden itibaren serbest komisyon uygulamasına geçilmesiyle birlikte promosyon dönemi de başladı. Yetkililer, promosyon olarak yatırım fonu, kredi kartına artı puan gibi uygulamaların görülebileceğini belirtiyorlar.

Sermaye Piyasası Kurulu'nun 14 Ekim 2005 tarihli kararı çerçevesinde asgari komisyon uygulamasına son verilerek, 1 Ocak 2006 tarihinden itibaren serbest komisyon uygulamasına geçildi.

Serbest komisyon tarifesi ile birlikte aracı kuruluşlar, tam rekabet ortamında faaliyetlerini sürdürmeye başladılar. Bu rekabet ortamında aracı kurumların promosyon kampanyalarını da kullanabilmeleri amacıyla promosyon düzenleme yasağı Sermaye Piyasası Kurulu'nca (SPK) kaldırıldı.

SPK'nın 14 Ekim 2005 tarihli kararı ile 1 Ocak 2006 tarihinden itibaren, aracı kurumların, yatırımcıların hak ve yararlarını zedeleyici, iyi niyet kurallarına aykırı, abartılmış, gerçeğe uymayan, müşterilerini veya kamuoyunu yanıltıcı bilgileri içermemek kaydıyla, uygulamaya başlamadan önce promosyon kampanyasının detaylarını Kurul'a yazılı olarak bildirmeleri ve kendilerine Kurul tarafından 10 iş günü içinde aksi bildirilmedikçe promosyon kampanyası düzenleyebilmelerine olanak sağlandı.

HATIRA VE REKLAM ÜRÜNLERİ İÇİN BİLDİRİM YOK

SPK'nın 29 Aralık 2005 tarihli toplantısında da aracı kurumlar tarafından, konferans, seminer, forum, panel, yemek veya buna benzer etkinliklerde dağıtılan ve ekonomik değeri sembolik olan hatıra niteliğindeki hediyelerin, ajanda, kalem, takvim gibi tanıtım amacına yönelik olarak hazırlanan ve ekonomik değeri sembolik olan reklam ürünlerinin, kitap, dergi, makale, CD, DVD veya buna benzer nitelikte olan ürünlerin müşterilere verilmesinin promosyon kampanyası dışında kabul edilmesi ve bu tür promosyon uygulamaları için SPK'ya herhangi bir bildirimde bulunulmasına gerek olmadığına karar verildi.

Türkiye Sermaye Piyasası Aracı Kuruluşları Birliği (TSPAKB) Başkanı Müslüm Demirbilek, AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, Birliğin temel amaçlarından olan haksız rekabeti önlemek amacıyla gerekli tedbirleri almak görev ve yetkisi çerçevesinde, üyelerin düzenleyecekleri promosyon kampanyaları ile serbest komisyon uygulamalarının aylık olarak takip edileceğini bildirdi.  Haksız rekabete neden olabilecek uygulamaların belirlenmesi halinde Birlik mevzuatı hükümleri doğrultusunda işlem yapılacağını kaydeden Demirbilek, ayrıca izleme sonucunda, düzenlenen promosyon kampanyalarının ve serbest komisyon uygulamalarının üyelerin gelir yapıları ve sektör üzerindeki genel etkilerinin de değerlendirileceğini vurguladı. Bu arada, aracı kurumlar da yeni döneme ilişkin politikalarını oluşturuyorlar.

“ANLAMSIZ FİYAT REKABETİNE GİRMEYECEĞİZ”

Gedik Yatırım Menkul Değerler A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Topaç da, yeni dönemde komisyonların serbest olmasının aracı kurumların komisyon gelirlerinde geriye gidiş yaşatabileceğini söyledi. Büyük yatırımcılara yönelik komisyon rekabeti yaşanabileceğini, daha düşük komisyon önerilebileceğini belirten Topaç, şunları kaydetti:
“Biz fiyat rekabetine çok katılmıyoruz. Daha iyi hizmet vermeye odaklanıyoruz. Bunun bir değeri var. Anlamsız fiyat rekabetine girmeyeceğiz. Yeni yatırımcıları kazanmaya, piyasayı büyütmeye yönelik, yatırımcılara değer katacak bazı promosyon kampanyaları düzenlemeyi düşünüyoruz. Bunun için bir süre daha bekleyeceğiz. Bu konuda öncü kuruluş olmayız. Piyasanın nereye oturduğunu görmek lazım.”

“YATIRIM FONU HEDİYE EDİLEBİLİR”

AK Yatırım Menkul Değerler Genel Müdürü Berrin Önder de, “Henüz oluşturduğumuz bir promosyon politikası yok. Ancak zaman içinde AK Yatırım olarak çok işlem hacmi yapan müşterilerimize mutlaka promosyon politikası uygulayacağız” dedi. Önder, müşterinin karlılığına bağlı olarak daha düşük komisyon oranıyla çalışmanın yanı sıra yatırım fonu hediyesi, kredi kartına artı puan gibi uygulamalar görülebileceğini belirtti.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı