Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Araba lastiğinden emniyet kemeri

Bridgestone’un 24 Aralık’tan bu yana ekranlarda dönen, tiyatro oyuncuları İlker Aksum ve Özgür Ozan, spiker Güntekin Onay ve basketbolcu Ömer Onan’ın rol aldığı reklamı izlemişsinizdir.

Reklamda, otomobil lastiklerini emniyet kemeri gibi bedenlerine giyen ünlüler, güvenli sürüşe dikkat çekerken, kendilerine has tarzları ile büyük sempati topluyor.

Reklam filmlerinde her bir ünlü için baba, yeni evli gibi hayli duygusal konseptlerde tek bir mesaj farklı vurgulamalarla verilmiş. Kiminde emniyet kiminde ise Bridgestone kelimesine vurgu yapılmış. Aslında tek bir mesajla verilmek istenen, bilinçaltımıza güzelce kazınmış.

Beyaz bir fonda, beyaz ve tonlarında giyinen ünlülerimiz lastiği bir emniyet kemeri gibi “giyerek ya da takarak” emniyet kemeri bilincini de oluşturarak mesaja sosyal bir sos da eklenmiş. Reklam filmlerinde lastik üzerindeki kabartma Bridgestone markasının göze sokulması da cabası.

Trafik kazası gibi negatif bir konuda gezinirken mesajı doğru kurgulamak ve kan ya da parçalanmış araç göstermeden bu işi yapmak çok zor. Bu nedenle sonuç olarak başarılı çalışma Bridgestone reklamları.

Film, bana emniyet kemeri kullanımı için aile figürünün kullanıldığı sosyal kampanyaları hatırlattı.

Duygusal teması ile Bridgestone’un son reklam filmlerinin kadın izleyicileri erkeklerden daha fazla etkilemesi de olası. Neden mi? Çünkü işin içinde evlilik ve babalık kurumu var.

Ancak, filmlerin hepsinde sadece erkek ünlülerin yer alması, özellikle sosyal medyada Bridgestone’un ‘cinsiyet’ ayrımcısı olarak eleştirilmesine de neden olduğunu belirtmeden geçemeyeceğim.

Eleştirilerde haklılık payı var. Evet belki kadın sürücüler erkek sürücüler kadar araba lastiği satın almıyor, hatta onlar yerine lastik markası tercihini eşleri ya da hayatlarındaki baba, ağabey, kardeş ya da erkek arkadaş gibi figürler bu tercihi yapıyor olabilir. Ama reklam filminin bir versiyonunda kadın sürücünün de olması, kadın sürücüler açısından daha dikkat çekici olabilirdi. Çünkü trafikte en az erekler kadar iyi araç kullanan, arabasının bakımıyla bizzat ilgilenen kadın sürücülerin de olduğunun unutulmamasında fayda var.

Bu gerçeği gördüklerinden midir bilmem?

Pazarın diğer aktörlerinden biri olan Continental’in Bridgestone ile eş zamanlı olarak televizyonlarda yayınlanan reklam filminde, karlı havada şarkı söyleyerek keyifle ve güvenle aracını süren kadın figürünün öne çıkartması ise dikkat çekici.
 

<ı>Ertan Acar’ı Hürriyet Benim Sayfam veya <ı>http://www.facebook.com/ertanacar001 ya da http://www.twitter.com/ertanacar’dan takip edebilirsiniz...

 

 

X