Anuga’nın beşinci büyük katılımcısı Türkiye

Hürriyet Haber
09.10.2017 - 13:17 | Son Güncelleme:

Almanya’da faaliyet gösteren Türk şirketleri, dünyanın en büyük gıda fuarı Anuga 2017’de, ilk kez sundukları yeni ürünleriyle dikkatleri çekti.

KÖLN’de devam eden ve yarın sona erecek dünyanın en büyük yiyecek ve içecek fuarı Anuga’da, Türkiye ve Almanya’dan 300’ün üzerinde Türk şirket ürünleriyle tüketicilerin karşısına çıktı. Anuga’ya büyük önem veren Türkiye ise katılımcı sayısı bakımından ilk sıralarda yer aldı. Almanya’da kurulu Türk şirketlerden bazıları yeni ürünlerini ilk kez bu fuarda sunarken, bazıları da lezzeti artırılmış ve içeriğinde değişim yapılmış yerleşik ürünlerini tanıttı.
Son yıllarda büyük ilgi gören glutensiz ve laktozsuz ürünlerde Almanyalı Türk şirketler daha yolun başında. Bu ürünlerin pazarının henüz küçük olduğunu belirten şirket yöneticileri, Avrupalı Türklerin de bu ürünlere şimdilik çekingen durduklarını söylediler.

Anuga’nın beşinci büyük katılımcısı Türkiye

ŞEKERSİZ ÜRÜNLER ÜRETECEĞİZ

Hannover’de kurulu olan ve üçüncü kez Anuga’ya katılan içecek firması Exotica, fuarda, ‘Gazoz Karadağ’, ‘Exotica’ (Romanya gazozu) ile kokteyl ‘Loca Exotica’yı ilk kez tanıttı. Bu üç ürünle pazarda iddialı olduklarını belirten şirketin sahibi Murat Karadağ, yeni ürünlerle diğer ürünlerinin, hem Türk marketlerinde hem de Rewe Nord ve Edeka Nord’da satışa sunulduğunu söyledi.
Yeni ürünleriyle piyasadaki ürünlerinin şekersiz olanlarını da üretme planları olduğunu anlatan Karadağ, “Şekersiz ürünler için Türklerde şu anda pek bir talep yok, ancak biz bu alana da girmek istiyoruz. Genel olarak şekersiz ürünlere talebin arttığını görüyoruz. Öte yandan, şekersiz ürünlerde dayanma süresi 6 altı ay iken, şekerlilerde iki yıla kadar ulaşabiliyor. Bu da bizim için bir zorluk” diye konuştu.

Anuga’nın beşinci büyük katılımcısı Türkiye

ÖZ KAYSERİ’DEN İKİ YENİ ÜRÜN

Almanya ve Avrupa’da pastırma üretiminde ilk akla gelen şirketlerden Öz Kayseri, Anuga’nın sürekli katılımcılarından. Wiesbaden’da kurulu şirket, fuarda iki yeni ürünü ‘Pastırma Cips’ ve ‘Dana Dil’i tüketicilerin beğenisine sundu. ‘Pastırma Cips’, kurutulmuş pastırma, ‘Dana Dil’ ise pişirilip doğranmış ve paketlenmiş olarak satışa sunuluyor. Çorba ya da sote olarak pişirilmeye hazır bir ürün.
Öz Kayseri şirketinin kurucusu Hilmi Selçuk, yeni ürünlerinin tüketiciler tarafından beğenileceğinden emin. Selçuk, “Biz, yıllardır Türklerin damat tadına uygun geleneksel yöntemlerle pastırma üretiyoruz. Ürünlerimizi özenle ve sağlık koşullarına uygun olarak üretiyoruz. Ürünlerimizin gördüğü ilgi, bu çabalarımızın göstergesidir. Yeni ürünlerimizde de aynı özeni gösterdik” dedi.

Anuga’nın beşinci büyük katılımcısı Türkiye

YAYLA TÜRK GASTRONOMİYE YÖNELECEK

Almanya’nın Krefeld kentinde bulunan Yayla Türk, Avrupalı Türklerin yıllardan beri bildiği bir marka. Ağırlıklı olarak et ve süt ürünleri üreten şirket, Anuga’ya sürekli katılan şirketlerden biri. Yayla Türk, fuarda yeni ürünleri köy yoğurdu ile çocuklar için ürettiği çubuk peynir Peynirella’yı tanıttı. Laktozsuz süt ürünlerine şimdilik yönelmeyi düşünmediklerini belirten şirketin sahibi Zekeriya Yasemin, bu pazarın payının Avrupa’da yüzde 1 dolayında olduğunu söyledi. Ayrıca, Türklerin bu ürünlere taleplerinin az olduğunu belirten Yasemin, bunun yerine Yayla Türk’ün gastronomiye yönelmeyi planladığını, talebe göre ürünler üretmeyi planladıklarını söyledi. Yasemin, “Gastronomiye yönelik bir toptancılık değil planımız, onların tükettiği ürünleri üretmeyi amaçlıyoruz. Burada büyük bir potansiyel görüyoruz” dedi.

Anuga’nın beşinci büyük katılımcısı Türkiye

GAZİ’NİN HEDEFİ MÜLTECİLER

Almanya’nın Türklere yönelik süt ürünleri üreten en eski firmalarından biri olan Gazi, ‘Ömür’ ve ‘Sirtakis’ markalarıyla Anuga’da yer aldı. Gazi, fuarda yeni ürünler sunmadı, ancak içeriğini değiştirip lezzetini artırdığı ürünlerini ön plana çıkardı. Şirketin Genel Müdürü Kahraman Erdin, genç kuşak Türklerde sağlık bilincinin arttığını, gelen istek üzerine tuz oranlarında azaltmaya gittikleri ürünleri olduğunu söyledi. Ayrıca, yalnız yaşayan ya da küçük aile Türkler için de küçük paket ürünler sunduklarını anlattı.
Gazi’nin geleceğe yönelik bir başka planı ise mültecileri tüketici olarak kazanmak. Ürünlerinin üzerinde Arapça açıklamalar bulunduğunu hatırlatan Erdin, Arapların damak tadının Türklere benzediğini, ‘Esma’ marka ürünlerini Arap müşterileri için geliştirdiklerini söyledi.

Anuga’nın beşinci büyük katılımcısı Türkiye

‘DEM DEM’E EKO FRESH’Lİ TANITIM

Anuga’ya katılan Almanya merkezli Türk şirketlerinden Öz Yörem, et ve süt ürünleri üretiyor. Fuarda dilim sucuk ve pastırma olmak üzere iki yeni ürünlerini müşterilerinin beğenisine sunduklarını belirten Öz Yörem Genel Müdürü Mustafa Demirdaş, tüketiminin pratik olması açısından sucuğu dilimlediklerini söyledi. Yeni pastırmalarında ise geleneksel Türk pastırma tadında bir ürün geliştirdiklerini anlattı.
Öz Yörem, geleneksel ürünlerinin dışında ‘dem dem’ markasıyla çay sektörüne de giriyor. Ceylon türü ‘dem dem’ çayı, reklam filminde de oynayan rapçi Eko Fresh’in de katılımıyla Anuga’da tanıtıldı. Genç kuşak Türkleri de çay için kazanmak istediklerini belirten Demirdaş, bunun için ‘dem dem’i soğuk çay olarak da piyasaya sunacaklarını belirtti. Hem çay hem de kahve içen birisi olduğunu söyleyen Eko Fresh ise, “‘dem dem’in kaliteli bir çay olduğuna ikna oldum” dedi.

Anuga’nın beşinci büyük katılımcısı Türkiye

VAKTİ OLMAYANA ÖZEL BULGUR

2013’te Köln’de kurulan Yayla Agro, ‘a la Çifti’ markalı ürünlerini Anuga’da tanıttı. Glutensiz beslenme ile son yıllarda ön çıkan kinoa ve greçka ile biber ve domates karışımlı bulgur ürünleri olduğunu belirten Yayla Agro Genel Müdürü Erkan Türkoğlu, hayvansal katkı olmayan ürünlere ağırlık verdiklerini söyledi.
Yeni ürünlerini bu çerçevede geliştirdiklerini belirten Türkoğlu, günümüz insanının yemek pişirmek için zamanın az olmasını da göz önünde bulundurduklarını söyledi. Türkoğlu, yeni bulgur karışımlı ürünlerinin 15 dakika gibi kısa bir sürede piştiğini, ileride tümüyle glutensiz ürünler üretmeyi planladıklaırnı anlattı.

Anuga’nın beşinci büyük katılımcısı Türkiye

300’DEN FAZLA ORGANİK ÜRÜNÜMÜZ VAR

Baklan kardeşlerin kurduğu Baktat, aile içinde bazı hukuksal sorunlar nedeniyle bu yıl Anuga’ya Suntat adıyla katıldı. Şirket, sadece Almanya’da olmak üzere gelecek yıldan itibaren bütün ürünlerini Suntat markası altında satışa sunacak. Balkan kardeşlerden Kadir Baklan, hukuksal sorunların dışında şirketin yerleşik ve yeni ürünleriyle piyasadaki yerini koruduğunu, geliştiğini söyledi. Mültecileri de hedef kitle olarak gördüklerini belirten Baklan, ‘Büklüm Büklüm’ ile bezde tulum peynirlerini ilk kez bu fuarda tanıttıklarını anlattı.
Ürünlerinin artan oranda Alman marketlerinde satışa sunulduğunu hatırlatan Baklan, 300’ün üzerinde organik ürünlerinin bulunduğunu söyleti.
Laktozsuz süt ürünlerinde Türk müşterilerin çekingen davrandıklarını ve bu konuda yeterli bilgi sahibi olmadıklarını belirten Baklan, “Laktozsuz ürünleri ilaçmış gibi görüyorlar. Ayrıca laktoz kavramına da yabancılar. Bu konuda biraz daha çalışma yapıp, bilgilendirme yapmamız gerekiyor. Ayrıca da laktozsuz ürünler için ortak bir logo olursa iyi olur” diye konuştu.

Anuga’nın beşinci büyük katılımcısı Türkiye

‘HAYDİ’ PEYNİR GELİYOR

Bavyera Eyaletinin Würzburg kentinde kurulu BMI, Almanya’nın en büyük kooperatiflerinden biri. 60 yıllık bir geçmişi olan kooperatif, Çin ve uzak doğu ülkeleri de içinde olmak üzere dünyanın birçok ülkesine ihracat yapıyor, 10 yıldan bu yana da ‘Haydi’ markasıyla Türkler için yoğurt ve ayran üretiyor. Bu markalar daha çok güney eyaletlerinde tanınırken, Almanya çapında Türk gastronomi işletmelerine de yoğurt ve ayran veriyor.
Kooperatifin etnik ürünler Satış Müdürü Hakan Elmalı, yakında ‘Haydi’ markasıyla beyaz peynir de üreteceklerini söyledi. Türkiye ile Almanya arasındaki kriz nedeniyle Almanların tatil için Hırvatistan ve İtalya’yı tercih ettiğini belirten Elmalı, “Bu yüzden bu iki ülkede döner satışları arttı. Dolayısıyla bizim de bu ülkelere ayran ve yoğurt satışlarımız artmış oldu” dedi.

Etiketler: fuar


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı