ANTALYA HABERLERİ

Antalya'da DNA Günü kutlandı

DHA
26.04.2017 - 10:33Son Güncelleme :
DHA

ANTALYA, (DHA)- ANTALYA Genetik Hastalıklar Tanı Merkezi ve Kepez İlçesi Bilim Sanat Merkezi iş birliğiyle Dünya DNA Günü dolayısıyla gerçekleştirilen programda, pediatrik hematoloji ve genetik uzmanı Prof. Dr. Duran Canatan, geleceğin bilim insanlarına DNA yapısını anlattı.

Antalya Genetik Hastalıklar Tanı Merkezi'ndeki programda konuşan Prof. DR. Duran Canatan, DNA'nın her kişiye özgü 3 milyar 200 milyon A,G,T,C harflerinden oluştuğunu söyledi. İnsanların görünüşlerinin birbirine benzememesi gibi görünüşlerine yol açan gen yapısının da birbirine benzemediğini anlatan Prof. Dr. Canatan, "Bu nedenle her bireyin kendine özgün bir DNA'sı vardır" dedi.

Prof. Dr. Duran Canatan, insan genetik yapısının çalışmalarının yer aldığı 'İnsan Genom Projesi' ile insandaki DNA dizisinin (A: Adenin, G: Guanin, T: Timin, C: Sitozin), genetik şifresinin tamamlanıp, 24 Nisan 2003 yılında yayınlanmasından sonra her yıl 25 Nisan'ın 'Dünya DNA Günü' olarak kutlandığını söyledi. Prof. Dr. Canatan, dünyada 2003 yılından beri, Türkiye'de ise 2011 yılından beri kutlanan Dünya DNA Günü'nün Antalya'da 4 yıldır Özel Antalya Genetik Hastalıklar Tanı Merkezi'nde kutlandığını söyledi.

FOTOĞRAFLI

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Antalya haberleri Hürriyet yerel haberler sayfasında. Haber ajanslarının Antalya ilinden Antalya'da DNA Günü kutlandı hakkında ilettiği tüm haberler hurriyet.com.tr farkı ile sizlere ulaştırılıyor. Bu haber ilk olarak 26 Nisan 2017 tarihinde saat 10 33’de yayınlandı. Son dakika gelişmesi oldukça Antalya'da DNA Günü kutlandı haberi güncellenecektir.

Sayfa Başı