Antalya Havalimanı'na Frankfurt damgası

Hürriyet Haber
09.07.1999 - 00:00 | Son Güncelleme:

Bayındır Holding, Bayındır Antalya Havalimanı Uluslararası Terminal İşletmeciliği'nin yüzde 33 hissesini Frankfurt Havalimanı'nın işletmecisi şirketi Flughafen Franfurt/Main AG'ye (FAG), yüzde 33 hissesini de T. Vakıflar Bankası'na devretti. Türkiye'de Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan ilk dış hat terminali olan Bayındır Antalya Havalimanı Uluslararası Terminali'nin yüzde 34'ü Bayındır'da kaldı.

Almanya'da yılda 30 milyon yolcuya hizmet veren Frankfurt Havalimanı'nın da işletmecisi olan FAG, uluslararası ihaleye hazırlık safhasından itibaren, 1993 yılından bu yana Bayındır'a danışmanlık hizmeti veriyordu.

Bayındır ve FAG'ın bu ortaklığının, bundan böyle yurtiçinde ve yurtdışında yapılacak benzeri havalalanlarının ihalelerine birlikte teklif verebilecekleri belirtildi.

85 MİLYON DOLARA

Bayındır Antalya Havalimanı Uluslararası Terminal İşletmeciliği tarafından işletilen Antalya Havaalanı Dış Hatlar Terminali, 56 bin metrekare kapalı alan üzerine kuruldu ve 85 milyon dolara mal oldu. 1993 yılında Bayındır Holding tarafından önerilen proje, 1996'daki temel atma töreninden sonra 20 ay içinde tamamlandı.

1998 Mart ayından itibaren işletmeye açılan terminalde, aynı anda 22 uçağa ve 4 bin yolcuya hizmet verilebiliyor. Terminalde, 128 otobüs, 286 araç kapasiteli otopark bulunuyor. Birbirinden bağımsız 8 köprü ve 12 körük sistemiyle yolcuların terminale rahat giriş çıkışı sağlanıyor. Gelen ve giden yolcular için 46 adet pasaport kontrol gişesi bulunan terminalde, çocuklu yolcular için çocuk bakım odaları, bankalar, kafeler ve alışveriş merkezleri de bulunuyor.

Baga-yolcu eşleştirmesi tamamen bilgisayar kontrolünde yapılan ‘‘bagaj sistemi’’ sayesinde check-in işlemleri sırasında kaydedilen bagaj ve yolcu bilgileri, otomatik olarak ilgili yerlere ulaştırılıyor ve oradan uçaklara gönderiliyor. Böylece bagaj-yükleme bilgisi eşleştirilerek, bagajsız yolcu ya da yolcusuz bagajın terminalden dışarı çıkması önleniyor.

Antalya Havaalanı Dış Hatlar Terminali, sadece yolcu indirme-bindirme yeri olarak değil, ülkemize ilk kez gelen ve ülkeden ayrılan turistlere Türkiye'yi hatırlatacak bir yapı olarak projelendirilmiş. Terminalin orta holü 21. yüzyıla ait kubbe mimarisi ve havuzuyla dikkat çekiyor. Antalya müzelerindeki tarihi eserleri kopyaları ile çevre mimarisini ve folklörünü yansıtan praçalar da yolcu holünde sergileniyor.

Bayındır'da ikinci kredi operasyonu

ANTALYA Havalimanı Uluslararası Terminal İşletmeciliği'nin yüzde 33'ünü Vakıfbank'a devreden Bayındır Holding, geçtiğimiz mart ayında kredi borçları nedeniyle Bayındır Tıp'ın yüzde 51'ini, 46 milyon dolara İş Bankası'na devretmek zorunda kalmıştı.

İş Bankası, hastaneler için Bayındır'a 20 milyon dolar ödeme yaparken, kalan 26 milyon doları da kredi borçlarından mahsup etmişti. Bayındır'ın İş Bankası'na olan kredi borcunun toplamı ise 140 milyon dolar civarındaydı.

Bayındır Holding’in patronu Kamuran Çörtük, yaşadıkları sıkıntıyı ortaklıklar ve küçülmeyle aşma yolunu deniyor.

Bayındır Holding, işletemediği gerekçesiyle bu yıl ocak ayında İstanbul'daki Yaşamkent'i de kapatmıştı.



Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı