Ankaralı esnafın cirosu indirimle yüzde 80 arttı

Ümit ÇETİN /ANKARA
12 Aralık 2001 - 02:03Son Güncelleme : 12 Aralık 2001 - 02:03

ATO'nun gıda ürünlerini kapsayan ‘‘21 market zinciri ve 210 Mağazada İndirim Kampanyası’’ beklenenden çok daha fazla ilgi gördü. 8-15 Aralık tarihlerini kapsayan kampanyada, ilk iki günde tüm ürünler biterken, marketlerin cirolarında da yüzde 80 artış oldu.

Ankara Ticaret Odası'nın (ATO), gıda ürünlerini kapsayan ‘‘21 market zinciri ve 210 Mağazada İndirim Kampanyası’’ beklenenden çok daha fazla ilgi gördü. 8-15 Aralık tarihlerini kapsayan kampanyada, ilk iki günde tüm ürünler biterken, marketlerin cirolarında yüzde 80 artış oldu.

Tüm kampanya boyunca 1.700 ton mal satılacağını hesapladıklarını ancak bu kadar malın iki gün içinde satıldığını belirten ATO Başkanı Sinan Aygün, aşırı talebe yanıt verebilmek için yeni siparişlerin verildiğini söyledi. Kampanyadan önceki hafta ve kampanya haftası arasında kıyaslama yapıldığında market cirolarının yüzde 80 oranında arttığını belirten Aygün, gerek satıcının, gerekse alıcının kampanyadan memnun olduğunu dile getirdi.

En önemli sıkıntının bakkal ve toptancıların marketlerdan alışveriş yapması olduğunu ifade eden Aygün, bunların alımını engellemek için çalışma başlattıklarını belirtti. Aygün, ‘‘Ürünümüzü dikkatli veriyoruz, toptancı ve bakkallara değil halkımıza satmaya çalışıyoruz’’ dedi.

Kampanyanın amacının reel sektörün bir kısmı olan gıda sektörünü canlandırmanın yanında, halka ucuz gıda vermek olduğunu belirten Aygün, amaçlarına şimdiden ulaştıklarını söyledi. Aygün, tüccarın cirosunu yüzde 80 arttırdığını, halkın da ucuza gıda aldığını belirterek, ‘‘Kampanyda bir haftada bu malı satarız diye düşünmüştük. Bu aşağı yukarı 200 kamyon demek. Şükürler olsun iki günde satıldı. Şimdi bir o kadar daha mal getireceğiz. Çok izdiham olmasına gerek yok. Bu kampanya cumartasi gününe kadar devam edecek’’ dedi.

Temel ihtiyaç maddelerinde, yüzde 10 ile yüzde 50 arasında değişen oranlarda indirime gidildi. Satışa sunulan indirimli ürünler marketten markete değişmiyor ve her satış noktasında aynı fiyatla tüketiciye ulaşıyor. İndirim Akyurt, Altunbilekler, Başgimpa, Bildirici, Canerler, Çağdaş 2000, Çelikler, Erpa, Etmar Gıda, Gimsa, Gipa, Makromarket, Macit, Nazar, Öğütler, Öztürk Gıda, Soykan, Şavak, Şekerciler, Tempo, Yunus Market'te yapılıyor.

Migros'tan bayram için özel indirim

Migros'lar, Şok'lar ve Migros Alışveriş Merkezleri 6-19 Aralık tarihleri arasında toplam 590 üründe yapılan cazip indirimlerle bu bayram da müşterilerine hizmet vermeye devam edecek. Migros'dan yapılan açıklamaya göre, bayramda Migros ve Şok‘lar dönüşümlü olarak hizmet verecek. Bayramın birinci günü 61 Migros, 13 Şok, ikinci günü 105 Migros, 113 Şok, son günü ise tüm Migros’lar ve 223 adet Şok hizmette olacak. Bayramların geleneksel hediyesi olan çikolata ve şekerleme çeşitlerinde 65 üründe indirime giden Migros, ayrıca çay, şeker, un, pirinç, makarna, yağ, et gibi temel ihtiyaç maddelerinde yaptığı özel Migros indirimi ve Migros Club indirimleriyle de müşterisinin bütçesini rahatlatacak. Müşteriler aynı zamanda 49 değişik kaliteli ve ucuz giyim alternatifinden de seçim yaparak bayramlıklarını seçebilecekler.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı