Ankara
Hem Avrupa’da hem Ankara’da alışverişin devi: ANKAmall

İpek ARIOĞUL

Hem Avrupa’da hem Ankara’da alışverişin devi: ANKAmallAnkara’daki alışveriş merkezlerini tanıttığımız yazı dizimize bu hafta ANKAmall ile devam ediyoruz. Toplam 107 bin metrekare kiralanabilir alanıyla Türkiye’nin en büyük alışveriş merkezi olan ANKAmall, 300 mağazası, merkezi lokasyonu, çok çeşitli yiyecek-içecek mekanları ve 10 salonlu AFM sinema kompleksiyle Ankara’nın gözde alışveriş merkezlerinin başında geliyor.

TÜRKİYE’NİN kiralanabilir alanı en büyük alışveriş merkezi ANKAmall Ağustos ayında sekiz yaşına giriyor. Yüksek kaliteli moda tekstil mağazalarına ev sahipliği yapan, ziyaretçilerinin yaklaşık yarısı 20-29 yaş arası gençlerden oluşan ANKAmall, 300 bin metrekare alana yayılan dev bir alışveriş merkezi.

Giderek kızışan alışveriş merkezi rekabetine rağmen merkezi lokasyonu ve mağaza karmasıyla alışveriş meraklılarının ilk tercihlerinden olan ANKAmall, geçen seneki genişlemesinin ardından Türkiye’nin kiralanabilir alanı en büyük alışveriş merkezi oldu. Ziyaretçilerinin büyük çoğunluğu teknolojiyi ve modayı yakından takip eden gençlerden oluşan ANKAmall, Avrupa’nın ünlü ayakkabı zinciri Deichmann ve İtalyan Massimo Dutti gibi birçok markaya ev sahipliği yapan Ankara’daki tek alışveriş merkezi.

ANKAmall Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Alev Kahraman, artan rekabete nasıl hazırlandıklarını, ziyaretçilerinin profilini, mağaza karmasını, bu pazar günü İtalyan Yıldız Ornella Mutti’nin açılışını yapacağı "Fashionset" sergisini anlattı:

DEPREM DÖNEMİNDE AÇILDI AnkaMall 1999 Ağustos’unda, tam deprem döneminde açıldı. Geçen seneki genişlemeden önce 55 bin metrekare kiralanabilir alana sahip olan ANKAmall, büyümenin ardından 107 bin metrekarelik bir büyüklüğe ulaştı. Bugün Türkiye’nin en büyük alışveriş merkezi İstanbul’daki Cevahir’dir, ama satış alanı olarak baktığımızda en büyüğü ANKAmall. Cevahir’in satış alanı 102 bin iken bizimki 107 bin metrekare. Dünyanın en büyük alışveriş merkezinin 300 bin metrekareyle Çin’de olduğu söyleniyor. ANKAmall ise Avrupa’nın en büyüklerinden biri.

GENÇLERİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ ANKAmall yönetimi olarak her yıl düzenli olarak ziyaretçilerimize yönelik anketler gerçekleştiriyoruz. Buna göre ziyaretçilerimizin yüzde 44’ü 20-29 yaş arası gençlerden oluşurken, 30-39 yaş arası ziyaretçilerin oranı yüzde 20, 40-49 yaş arası yüzde 13, 0-19 yaş arası yüzde 12, 50 yaş üstü ise yüzde 10-11. Bu oranlar bizim için çok iyi çünkü Türkiye’nin demografik gerçeğini yansıtıyor. Ziyaretçilerimiz, üretken, yeniliği ve teknolojiyi takip eden, modaya ilgi duyan, her ticari kurumun hedefleyeceği bir kitle. Yaşlıların ise ANKAmall’a fazla ilgisi yok. Her 14 günde en az bir kere gelen müşteri oranımız yüzde 65.

GELENLERİN YÜZDE 30’U MEMUR Aynı ankete göre ziyaretçilerin yüzde 82’si Ankamall’a "çok iyi" ve "iyi" notu verdi. Ayrıca ziyaretçilerimiz arasında memurların oranı yüzde 30 iken, kendi işinde çalışanların oranı yüzde 28, üst düzey yönetici olanların oranı ise yüzde 15. Kadın ve erkek oranlarına baktığımızda ise kadınların oranı yüzde 45, erkeklerin oranı ise yüzde 55. Hane halkı bir kişi olan ziyaretçilerin oranı yüzde 4, üç kişi olanların oranı yüzde 33, dört kişi olanların oranı ise yüzde 33, beş ve daha fazla olanların oranı ise yüzde 13. Almanya’da hane halkı sayısı bir kişi olanların oranı genelde yüzde 20’nin üstündedir.

KİTAPÇI EKSİĞİMİZ OLDUĞU DÜŞÜNÜLÜYOR Son yaptığımız ankette çıkan sonuçlardan bir tanesi bizi oldukça şaşırttı. ANKAmall’da büyük birer D&R ve Megavizyon mağazası olmasına rağmen ziyaretçilerin yüzde 17’si kitap eksikliği olduğunu söylemiş. Ayrıca ziyaretçilerimiz arasında hergün internet kullananların oranı yüzde 55. Bu oranlar AnkaMall ziyaretçilerinin genelde kitap, gazete okuyan, internet kullanan, kültür seviyesi yüksek insanlardan oluştuğunu ortaya çıkarıyor. Ankara dışında böyle bir istatistik çıkması çok zordur. Alışveriş merkezlerinde genelde birden fazla kitapçı açılmaz.

MISS SIXTY’DEN MAC’A Ankamall’da yüksek kalitede moda tekstil markaları yer alıyor. Massimo Dutti, Diesel, Miss Sixty, Mac, Nautica gibi markaların birçoğu ilk olarak Ankara’da açıldı ve birçok markanın mağazası hala sadece Ankamall’da. Avrupa’nın en büyük ayakkabı perakende zinciri Deichmann’ın yanı sıra Clarks da Ankara’da ilk olarak AnkaMall’da açıldı. Genişlemeyle birlikte birçok eksiğimizi giderdiğimizden, A sınıfına hitap edecek birçok mağaza artık ANKAmall’da yer alıyor.

REKABETE HAZIRLANIYORUZ Alışveriş merkezleri arasında artan rekabetten tabi biz de etkileneceğiz, ama artan rekabete kendimizi hazırlıyoruz. ANKAmall şehir merkezinde yer alan, ulaşımın otomobil dışında, metro, otobüs ve dolmuşla da sağlanabidiği, çok güçlü ve zengin bir alışveriş merkezi. 300 mağaza ve 6 bin araçlık otoparka sahip. Güçlü bir mağaza karmasına sahip. Koçtaş Yapı Market, Mudo City, Tepe Home, Boyner, Marks & Spencer, YKM Sport, Office 1 Superstore, D & R, Yataş, Tekin Acar, Zara, Teknnosa, Bimeks gibi 500 metrekareden büyük mağazalara ev sahipliği yapıyor. Ayrıca Ankara’nın en büyük Migros’u da ANKAmall’da.

TRAFİK SORUNUNU ÇÖZECEĞİZ ANKAmall’da özellikle haftasonları trafik sorunu yaşandığını biliyoruz. Bu sorununun çözümü üstünde çalışıyoruz. Bunun için yeni bir cadde düzenlemesi yapılması gündemde. Ayrıca haftasonları kalabalıktan da şikayet edenler olabiliyor, ama ilginç olan birşey var ki bazı insanlar da alışveriş merkezinde kalabalığı seviyor.

Mankenli tanıtım istemiyoruz

Kahraman, ANKAmall olarak tanıtımlara ve sosyal kampanyalara büyük önem verdiklerini, yönetim olarak sadece mankenli tanıtımlar yapmak istemediklerine dikkat çekti. "Toplumu farklı kültürlerle tanıştırmak, kültürel faliyetlerde bulunmak istiyoruz" diyen Kahraman şöyle devam etti: "Ankara eğitimli insanların çokça bulunduğu bir üniversite şehri. Ankaralılar kültürel faliyetlere aç. Kasım’da "1. Ankamall Kitap Günleri"ni gerçekleştiridik. Bundan sonraki yıllarda da bu etkinliğimiz devam edecek. Metiş, Can gibi önde gelen yayınevleriyle irtibata geçtik. En yeni yayınlarını, tanıtımlarını isteyeceğiz. Bir sahne kuracağız. Yazarlar bu sahnede kendi kitaplarını tanıtacak, okuyucularıyla söyleşiler yapacak, imzalar verecek. Sahnenin ve satış alanlarının nasıl olacağı konusu hala tasarım aşamasında.

Ornella Muti’den sergi açılışı

ANKAmall, bu pazar önemli bir etkinliğe daha imza atıyor. İtalya’nın en ünlü modaevlerinden Annamode’un sinema için hazırladığı göz kamaştırıcı 50 kostümünden oluşan "Fashionset" sergisi İstanbul’un ardından Ankara ANKAmall’da gerçekleştirilecek. ANKAmall Alışveriş Merkezi’nde 29 Nisan-20 Mayıs tarihleri arasında başkentlilerle buluşacak olan serginin açılışını Pazar günü dünyaca ünlü İtalyan yıldız Ornella Muti yapacak. 1900’lü yıllardan 1960’lı yıllara dek uzanan dönemin kıyafetlerinden oluşan sergide, Sophia Loren’den Claudio Cardinale’e, Ingrid Bergman’dan Scarlett Johansson’a birçok ünlü oyuncunun kostümleri yer alıyor. Serginin en değerli parçası ise Cardinale’in "Acı Aşk" filminde giydiği kostüm olarak gösteriliyor.

Sayılarla ANKAmall

Açılış Tarihi: 27.08.1999

Arsa Alanı : 299 bin 330 metrekare

Otopark Alanı : 116 bin 910 metrekare

Kiralanabilir Alan : 107 bin 804 metrekare

Mağaza Sayısı : 298

Kat Sayısı : 6 (2 kat otopark)

Restoran, Fast-Food, Cafe Sayısı : 36

Toplam Sandalye Sayısı (Fast- Food) : 1.400

Otopark Kapasitesi: Açık 1300, Kapalı 4700

AFM Sinemaları: salon sayısı : 10; Koltuk kapasitesi : 2355

Tiyatro Salonu : Sanatolia Sahnesi, Koltuk kapasitesi 473

Çocuk Oyun Alanı : Smart Play

Çocuk Oyun Merkezi



27 Nisan 2007
 
Tüm Haberler
  Hürriyet Kurumsal Hürriyet USA Hürriyet Avrupa Hürriyet Emlak Yenibiris.com Hürriyet Aile Hürriyet Oto İddaa Avrupa Birliği DYH