İsyanın adı: Beyaz karanfil

Güncelleme Tarihi:

İsyanın adı: Beyaz karanfil
Oluşturulma Tarihi: Ekim 04, 2015 15:54

Ankara’nın göbeğinde, 12 can alan ve çok sayıda kişinin yaralanmasına neden olan EGO’ya ait otobüs faciasına, engelliler de isyan etti. Facianın yaşandığı Dikimevi’ndeki otobüs durağı önünde toplanan engelliler, yere karanfil bırakıp, şöyle dedi: “Trafik kazası diyoruz ama bu facia ihmal sonucu oldu.”

Haberin Devamı

Büyükşehir Belediyesi’ne ait EGO otobüsünün, perşembe günü Dikimevin’deki durağa dalıp, 12 kişinin ölümüne, 12 kişinin de yaralanmasına neden olduğu faciaya, Ankara’da yaşayan engelliler de tepki gösterdi.
Aktif Görme Engelliler Derneği ile Türkiye Sakatlar Derneği Ankara Şubesi’nin desteğiyle oluşturulan Engelli Hakları Platformu, dün facianın yaşandığı Dikimevi’ndeki otobüs durağı önünde toplandı.
Engelli Hakları Platformu’na, CHP Ankara Milletvekili Necati Yılmaz, CHP Engelliler Üst Kurulu İç Anadolu Bölge yöneticileri ve CHP Mamak İlçe Başkanlığı da destek verdi. Engelliler, kazanın yaşandığı ilk noktaya, beyaz karanfiller bıraktı.
Karanfillerin bırakılmasının ardından bir konuşma yapan Aktif Görme Engelliler Derneği Başkanı Şerafettin Hasanoğlu, “İnşallah bir daha bu tür kazlar yaşanmaz. Savaş ve kazaların engelleri artırdığı ve engelli sayısı gün geçtikçe çoğaldığı için benzer kazaların olmamasını temenni ediyorum. Savaşa ve insan odaklı kazalara hayır” ifadelerini kullandı.

HER KAZA YENİ BİR ENGELLİ

Haberin Devamı

Doğuştan görme engelli Ercan Yıldız da, “Trafik kazası diyoruz ama bu facia ihmal sonucu oldu. Toplu taşımada şoförlük önemli bir meslek. Ama şoförler fazla çalışma saatleri ve düşük maaş gibi sorunlarla boğuşuyor. Bu kadar sorunla beraber şoförlere bir sürü canın teslim edilmesi yöneticilerin sorunu. Trafik kazaları nedeniyle her gün yeni engelliler oluyor. Biz yeni engelliler değil engellerin önüne geçilmesini istiyoruz” diye konuştu.

İsyanın adı: Beyaz karanfil


DÜZENLEME HİZMETİ VERİLMELİ

CHP Engelliler Üst Kurulu’nda görevli bedensel engelli Oğuz Mucurluoğlu ise şunları söyledi:
“Bu tür olaylar yöneticilerin, engelliye hizmet etme oranını artırmakta. Bu oranı yükselten bir idare sistemi değil bu oranı azaltan bir düzenleme hizmetinin verilmesi lazım. Yöneticilerin doğru ihtiyaçları sağlayan hizmetler veremediklerine dikkat çekmek amacıyla facianın yaşandığı bu durağa karanfillerimizi bıraktık.”

KAMAN: HATA ŞOFÖRDE Mİ, OTOBÜSTE Mİ?

Haberin Devamı

Korkunç kazanın sebebi araştırılırken şoförün yanı sıra otobüste de teknik inceleme yapılması gerektiğini vurgulayan CHP Engelliler Üst Kurulu İç Anadolu Bölge Sorumlusu Cemal Kaman, şöyle konuştu:
“Bu tür kazalar nedeniyle ülkedeki engellilik oranı artmaktadır. Kazaların olmaması anlamında önlemler almak lazım. Bunun için de şoförlere psikolojik destek verilmesi lazım. Ayrıca kazanın sebebiyle ilgili de bir soru işareti var. Bu kazaya sebep olan şoför arkadaşın siniri bozulmuş, psikolojisi yıpranmış tarzı beyanlar var ancak otobüsle ilgili kimse bir açıklama yapmıyor. Acaba hata otobüsün genel aksamında ve şoför buna müdahale edemedi mi? Kazaya sebep olan otobüs ile birlikte diğer otobüslerin de kontrol edilmesi lazım. Teknik bir aksaklık olduğu halde otobüsün trafiğe çıkmasına izin veren herkes kamu suçu işlemiştir.”

Haberin Devamı

MEMİŞ: ŞOFÖRLER PSİKOTEKNİK MUAYENEDEN GEÇİRİLMELİ

Öte yandan Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Araştırma Derneği (KTYG) Genel Başkanı İhsan Memiş, belediye otobüs şoförlerinin her yıl psikoteknik muayeneden geçirilmesi ve işe alım yönteminin değiştirilmesi gerektiğini belirterek, şunları söyledi:
“Şoför davranışları ,sağlık sorunları,ailedeki huzur,sosyal güvenliğinin olup olmaması, ekonomik geçim seviyesinin yeterliliği, gece hayatı gibi hususlarla çok yakın ilgilidir. Örneğin borçlu ve icraya düşmüş bir şoförün yolcu taşıması veya eşinden boşanmış ve alevi problem yaşayan bir şoförün yolcu taşıması çok tehlikeli sonuçları taşımaktadır. Çünkü yolcu taşıyan şoförün aklı tüm zamanlarda borç stresi veya ailevi problemlerde olacaktır. Belediye de şehir içi yolcu taşıyan otobüs şoförleri kullanacakları otobüsün tüm teknik özelliklerini öncelikle slaytlar üzerinde görmeli ve daha sonra uygulamalı olarak araç üzerinde profesyonel eğitim alarak tüm teknik inceliklerini öğrenmeli ve bilmelidir. Kapalı devre, siyaseten veya taşeron şoförlerle asla yolcularının can güvenliğini tehlikeye atmamalıdır.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!