‘Doğalgazda tüketici mağdur’

Güncelleme Tarihi:

‘Doğalgazda tüketici mağdur’
Oluşturulma Tarihi: Ocak 16, 2015 01:09

Tüketici Hakları Derneği Başkanı Turhan Çakar, Başkent Doğalgaz A.Ş.’nin Maltepe’deki hizmet binası önünde yaptığı açıklamada, "Ön ödemeli kartlı doğalgaz sayaçları 406 lira karşılığında mekanik sayaçla değiştirilerek tüketici mağdur ediliyor" dedi.

Haberin Devamı

Ön ödemeli doğalgaz sayaçlarının, ekran görüntüsünün olmaması, arızalanması, ekonomik ömrünü tamamlaması, pilinin bitmesi gibi çeşitli gerekçeler gösterilerek 406 lira karşılığında mekanik sayaçla değiştirildiğini, bu şekilde tüketicilerin mağdur edildiğini ifade eden Çakar, yapılan işlemin hukuki açıdan yanlış olduğunu savundu. Başkentgaz'ın bu uygulamasının Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunu’na aykırı olduğunu belirten Çakar, haklarını aramak isteyen tüketicilere dernek olarak yardım edeceklerini bildirdi.

300 DOLAR BÜYÜKŞEHİR’İN

Şirketin mekanik sayaç değişimi için hiçbir ücret almadığı ve sorunsuz çalışan sayaçların değişimi konusunda kesinlikle baskı ya da zorlamada bulunulmadığı belirtilen açıklamada, 1996 ile 2004 yılları arasında "abone bağlantı bedeli" adı ile Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından alınan 300 dolarlık ödemenin Başkent Doğalgaz A.Ş. ile herhangi bir ilişkisinin bulunmadığı kaydedildi. Pil değişimi için ücret alınmadığına da yer verilen açıklamada, kartlı sayaçların teknik özelliklerinden ve dış etmenler sonucunda ortaya çıkan arızaların şirket tarafından ücretsiz onarıldığı, pil değişiminin ücretsiz olarak yapıldığı belirtildi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!