GÜNDEM
SPORARENA
YAZARLAR
EKONOMİ

Uygulamada okumaya devam et.

Yosunlu alt geçit-2

Haberin özü/özetine gelirsek:
Sincan’daki Silolar Alt Geçidi’nden lağım suyu akıyor. Geçidin duvarlarının yosun tutması dikkat çekerken, şikâyetini Okur Köşesi’ne yazan Osman Y., “Geçidin bu hali Sincan’a yakışmıyor. Sıkıntı giderilmeli” diyor.
*
Okurumuz Osman Y., tam 15 buçuk ay sonra Sincan Silolar Alt Geçidi’nden yeni fotoğraflar göndermiş.
Kanalizasyon akıntısı devam ediyor.
Geçen yıl sorunu dile getirdiğinde Sincan Belediye Başkanı olan Mustafa Tuna’nın, şimdi Büyükşehir Belediye Başkanı olduğunu da hatırlatan okurumuzun iletisi şöyle:

POZİTİF AYRIMCILIK BEKLİYORUZ

“Sayın Başkan Mustafa Tuna, kendi ilçemizden seçilerek Büyükşehir’e gitti ancak alt geçitteki yosun manzarası aynı kaldı. Günde on binlerce kişinin arabalarıyla ve yürüyerek geçtiği bu alt geçidin perişan halini bir kez daha lütfen gündeme getirin. Sincan’a yakışmayan bu geçit için Başkanımız Mustafa Tuna’dan pozitif ayrımcılık bekliyoruz. Hiç kimsenin geçmediği alt geçitlerde bile duvar kaplamaları varken burada yok ve kanalizasyon akıyor.”

KARA SİNEK İSTİLASI

Okurumuz Murat Alagöz, diyor ki:
“Kızılay Kumrular Caddesi ve Şehit Adem Yavuz Sokak’ta aşırı kara sinek var.”
*
Okurumuz, iletisine şöyle devam ediyor:
“Çankaya Belediyesi’ni aradığımızda, onlar da sivrisinek ve kara sinek popülasyonunda artış olduğunu kabul ediyor. ‘Belli periyotlarla ilaçlama yapıyoruz’ deniliyor ama bence yeterli değil.
TALEBİM:
* Kumrular Caddesi ve Şehit Adem Yavuz Sokak çevresi etkili olarak ilaçlanmalı.
* Bölgede, özellikle de çöp bırakılan yerler temizlenmeli, dezenfekte edilmeli.

SORUM VAR-1

ANKARA-ESKİŞEHİR YHT HATTINDA SEFER SAYISI ARTIRILAMAZ MI?

İsmi bende saklı (gizli kalmasını istemiş) bir okurumuzun şikâyeti, Yüksek Hızlı Tren (YHT) seferleriyle ilgili. İşte iletisi:
“Ankara-Eskişehir arası günde 5 sefer var, hepsi de çok dolu. Haliyle biletler, birkaç gün öncesinden tükeniyor.
SORUYORUM: Acaba TCDD yetkilileri bu durumu göz önünde bulundurarak, Ankara-Eskişehir YHT hattında sefer sayısını artıramazlar mı?

SORUM VAR-2

AŞTİ-SÖĞÜTÖZÜ BAĞLANTISINI 7 YILDIR DOLMUŞ VE TAKSİCİLER Mİ ENGELLİYOR?

Eryaman’da ikâmet eden, Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nde çalışan ismi bende saklı (gizi kalmasını istemiş) okurumuz soruyor: “Eryaman’a daha kolay ulaşım yolu olan Ümitköy metro istasyonu aktarmasını kullanmak için her gün Söğütözü metro istasyonuna yürüyoruz.
SORU-1: AŞTİ-Söğütözü bağlantısı ne zaman devreye girecek?
SORU-2: Bu bağlantıyı 7 yıldır dolmuş ve taksiciler mi engelliyor?

ARADIĞINIZ TÜRK TELEKOM’A ŞU ANDA ULAŞILAMIYOR

Altındağ’dan okurumuz Murat Kurtoğlu, Feridun Çelik Mahallesi 1673 Sokak’taki 7 numaralı binasına Türk Telekom’un altyapı hizmeti getirmemesinden şikâyet etmiş.
Türk Telekom CEO’su Paul Daony’le sosyal medya aracılığıyla bir görüşme de yaptığını aktaran okurumuz, sıkıntısını şöyle anlatıyor:

ANKARA’NIN MERKEZİNE 8 KM

“Türk Telekom, milyon dolarlar harcayarak Türkiye’de altyapısının çok güçlü olduğunu yazılı ve görsel basından tüm dünyaya duyuruyor ama Türkiye’nin başkenti Ankara’nın merkezine 8 km mesafedeki bir mahalleye altyapı getirmiyor. Türk Telekom CEO’su Sayın Paul Daony ile sosyal medya üzerinden yaptığım görüşmede konuyu kendisine anlatmama, gerekli ilgiyi göstermesine rağmen alt kademede görevli arkadaşlar ısrarla ödenek gelmediğini ve projenin ne zaman çıkacağının belli olmadığını söyleyerek beni geçiştirmeye çalışıyorlar.”

KISA... KISA...

* “YENİKENT’te oturanlar, AŞTİ’ye ulaşabilmek için çift vesait yapıyor. Yenikentliler olarak direkt AŞTİ’ye giden otobüs ya da dolmuş hattı istiyoruz.”
Nazım KOCABAŞ

* “SİNCAN’a bağlı Temelli’den (Organize Sanayi Bölgesi’nden) Ayaş’ın Sinanlı Cuma Mahallesi’ne (120 ada 148 parsel) yol açılmasını istiyorum.”
İbrahim Y.

* “BAŞKENTRAY, Elmadağ’a kadar uzatılmalı. Elmadağ’dan Kayadibi’ne inerken sol taraftaki boş alan, Başkentray için rahatlıkla projelendirilebilir.”
Orhan ARSLAN

SÖZ YETKİLİDE

ANKARA ÖZEL HALK OTOBÜSLERİ ESNAF ODASI’NDAN ANKARAKART AÇIKLAMASI

2 Temmuz’da yayınlanan Burada Okur Yazar’da, okurumuz Doğan Aslan, “Mavi renkli özel halk otobüslerinin Ankarakart sistemine geçmesi unutuldu galiba. Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Tuna, söz verdi, halen geçilmedi” demişti.
*
Ankara Özel Halk Otobüsleri Esnaf Odası, okurumuzun iletisine şu yazılı açıklamayı yapmış:

ÇALIŞMALAR SÜRATLE YAPILMAKTADIR

“Hürriyet Ankara ekindeki ‘Burada Okur Yazar’ köşenizde bir okurunuzun Ankarakart’la ilgili paylaşımını üzüntü ile okuduk. Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Mustafa Tuna’nın ‘Anlaştık, Ankarakart’a mavi otobüsler de geçecek’ şeklindeki açıklaması doğrudur. İşleyişte aksaklık yaşanmaması için gerekli olan kooperatif kurulumu tamamlanmış ve Özel Halk Otobüsleri Çalışma Yönetmeliği’nde yapılması gereken değişikliklerle ilgili, EGO Genel Müdürlüğü tarafından Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi’ne sunulmak üzere çalışmalar süratle yapılmaktadır.”

Yazının devamı...

ÖHO’lara Ankarakart ve cep terminali konusunda vatandaş beklemede

Merakla/sabırsızlıkla beklenen ‘özel halk otobüslerinde Ankarakart kullanımı’ ve ‘cep terminali’ konularında şöyle demişti:
* Cep terminalleri konusunda çalışma sürüyor. Haklısınız. Aklın yolu bir. Umarım bunu da başaracağız.
* Özel Halk Otobüsçüleri Odası ile de anlaşmaya vardık. Ankarakart’ın yaygınlaştırılması çalışmalarımız sürüyor.
*
Şimdi okurlar...
Bu iki meselenin akıbetini soruyor, açıklama bekliyor.
*
Misal.
Balgat’tan okurumuz Doğan Aslan, bakın ne diyor:

SÖZ VERDİ, HALEN GEÇİLMEDİ

“Mavi renkli özel halk otobüslerinin Ankarakart sistemine geçmesi unutuldu galiba. İkinci sınıf vatandaşmışız gibi muamele görüyoruz, torunumuz yaşımızdaki muavinlerle uğraşıyoruz. Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Tuna, söz verdi, halen geçilmedi. Özel Halk Otobüsçüleri Odası’nı arıyorum ‘Böyle bir faaliyet yok’ diyorlar.”
*
Cep terminali konusuna gelince...
Beklenti de, okurumuz Zeki Koçver’in iletisi de gayet net.
O da şöyle:

EN UFAK BİR GELİŞME YOK

“Sayın Başkan Mustafa Tuna, cep terminali yapılması konusunda söz verdi. Ancak, vatandaşa aktarılan en ufak bir gelişme yok.”
*
Son durum bu.
Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne duyurulur.

65 YAŞTAN ÇAĞRI VAR

OKURUMUZ İlhan Gürtekin, 65 yaş ve üzeri vatandaşların kent içi toplu taşıma araçlarını ‘ücretsiz’ kullanma hakları olmasına rağmen, bazı özel halk otobüslerinde “Beleşçiler” denilerek, horlandıklarını söylüyor. Okurumuz, “Yaşlı vatandaşlar olarak dileğimiz, ilgili odanın uyarılması” çağrısında bulunuyor.

 SORUM VAR-1

Vatandaşa yazık değil mi?

Dikmen’de oturan/yaşayan 65 yaş üstü Sabri Kocabay adlı okurumuz diyor ki:
“Özel halk otobüslerinin ‘Keklik Pınarı’ ve ‘Atatürk Sitesi’ seferlerini yapan araçları, bizleri (65 yaş üstü) otobüslere almıyorlar. Halbuki, bu otobüslere yapılan bin TL’lik destek ödemesi bin 300 TL’ye yükseltildi.
SORUYORUM:
* Dakikalarca EGO otobüslerini beklemek zorunda kalan biz vatandaşlara yazık değil mi?

SORUM VAR-2

Taksiyle yakın bir mesafeye gitmek suç mu?

Okurumuz Mehmet Ak’ın şikâyeti, kentteki taksi(ci)’lerle ilgili.
Mevzu, yine kısa mesafe.
*
Ankara Umum Otomobilciler ve Şoförler Esnaf Odası’nın dikkate alması gereken bu konuda, okurumuz Mehmet Ak’ın aktardıkları aynen şöyle:
“Esenboğa Havalimanı’ndan gelen otobüsten kardeşimle birlikte Kızılay’da inip, bir taksiye yöneldik. Bir valiz ve bir el çantamızı bagaja yerleştiren taksici, Bestekâr Sokak’a gideceğimizi duyar duymaz homurdanmaya başladı. İnerken 10 lira olan ücreti aldı ve bagajdaki eşyalarımızı indirmemize yardımcı olmak yerine bagajı açmakla yetindi.
SORUYORUM: Şehrin merkezine yakın bir yerde oturmak, taksiyle yakın bir mesafeye gitmek suç mu?
SORUYORUM: Uber konusunda mağdur olduğunu söyleyen taksici esnafı, ‘Acaba biz yolcuya kaliteli hizmet veriyor muyuz?’ sorusunu kendilerine soruyor mu?

ÖNERİM VAR

ANKARAKART’A GAZ MODELİ UYGULANSIN

Okurumuz Cafer Seçilmiş, çok haklı/mantıklı bir öneride bulunmuş.
İşte öneri:
“Biliyorsunuz. Başkentgaz’ın kartlı sayaçlarında kredi sıfırlanınca, ödünç kredi veriliyor. Bir sonraki gaz alımında bu ödünç verilen bedel karttan düşülüyor. Aynı uygulama Ankarakartlarda da olsa çok iyi olur.
ÇÜNKÜ: Bazen otobüse biniyoruz, başkalarından kart istiyoruz ancak bozuk para olmuyor.
ÇÜNKÜ: Bazen otobüse biniyoruz, başkalarından kart istiyoruz ancak kimse kart vermiyor.
ÖNERİM ŞUDUR:
Bakiyesi sıfırlanan karta iki kredilik yükleme yapılsa ve diğer alımda bakiye düşülse çok iyi olur.”

SÖZ YETKİLİDE

LEVHA KONULACAK AYDINLATMA YAPILACAK ASFALT ATILACAK

Okurumuz Emre Çetiner, geçen hafta bu köşeden, Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin Bilkent’te yaptığı yol çalışmasında ‘uyarı levhası’ ve ‘aydınlatma’ olmamasını eleştirmişti.
Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı, bu konuyla ilgili okurumuza yanıt vermiş.
Şimdi söz, yetkilide:
“Uyarı levhaları için kontroller yapılarak, gereği yapılacaktır. Aydınlatma için gerekli altyapı çalışmalarının bitmesine müteakip, kalıcı aydınlatma EnerjiSA tarafından yapılacaktır. Beytepe Köyü Yolu’nun komple asfaltlanması, 2018 yılı programımızda bulunmaktadır.”

Yazının devamı...

Uyarı levhası yok aydınlatma yok


“Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Tuna’nın dikkatine” diye de ekleyen Emre Çetiner’in iletisi -özetiyle- şöyle:

YOLUNU ŞAŞIRAN GERİ DÖNÜYOR

“Akşam saatlerinde bu yoldan geçerken, yeni yapılan köprünün altından Beytepe Köyü Yolu’na nasıl bağlanacağımı şaşırdım. Yolunu şaşıran ters yöne girmiş, geri dönüyor.
ÇÜNKÜ: Ne bir levha var, ne bir aydınlatma...

ALTI YILDIR ASFALT BEKLİYOR

Ayrıca: Bu bölgeden başlayarak (ODTÜ A7 girişi kavşağı) Beytepe Köyü’ne kadar olan Beytepe Köyü Yolu altı yıldır asfalt bekliyor. Yolun, Beytepe Köyü’ne çıkan yönü tamamen çökmüş durumda.

HERGÜN YÜZLERCE ARAÇ GEÇİYOR

Her gün yüzlerce Bilkent Cyberpark çalışanının, Hacettepe Teknokent çalışanının, Beytepe ve Çayyolu sakinlerinin kullandığı bu yolun altı yıldır bu halde olması, Ankara’nın sahipsiz kaldığını gösterir vaziyette.”

KAZA GELMEDEN TEDBİR GELSİN

Bu fotoğraflar, okurumuz Ali Avni Yüzbaşıoğlu’ndan geldi.
Tıpkı fotoğraflar gibi...
Tahlike de “Geliyorum” diyor.
Ali Avni Yüzbaşıoğlu, uyarıyor:


TEHLİKE SAÇIYOR

“Burası, Atatürk Kültür Merkezi ile 19 Mayıs Stadyumu arasında yaya geçişini sağlayan üst geçit. Ankara Büyükşehir Belediyesi, yayaların rahatlıkla yolun karşısına geçişini sağlamak amacıyla üst geçit yapmış. Hatta kolaylık olsun diye yürüyen merdiven ve asansör de konulmuş.
ANCAK: Yürüyen merdiven haşat vaziyette.
ANCAK: Asansörün camları kırılmış, tehlike saçıyor vaziyette.
İnşallah kaza gelmeden, tedbir alınır.”

OKUR-YAZAR TAKİP EDER


ÖVEÇLER VADİSİ’NDE ALINAN KARAR UYGULANMIYOR

Eski Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek döneminde Çınar Spor Kulübü Derneği’ne 25 yıllığına bedelsiz olarak verilen Öveçler Vadisi’ndeki spor sahası ve müştemilatına ilişkin kararı, Mustafa Tuna iptal ettirmişti.
Bu iptal kararı, iki ay önce alındı.
Fakat.
Okurumuz Mevlüt Ayan, iletisinde şun(lar)a dikkat çekiyor:

AYRICALIKLI DURUMA SON VERİLMELİ

“İptal kararına rağmen, söz konusu alanlar hâlâ haksız yere kullanılıyor. Bu ayrıcalıklı duruma son verilmeli. Öveçler Vadisi’ndeki tesisler, tıpkı ilk açıldığı gün gibi Çankayalı vatandaşların hizmetine ücretsiz olarak sunulmalı. Vatandaşlar olarak vadimizi geri istiyoruz.”


UYARI-YORUM SORU-YORUM

AKPINAR HEYELANI UNUTULDU MU?

Çankaya Akpınar Mahallesi’nin heyelan mağduru sakinlerinden Mehmet Değirmenci, iletisinde -özetiyle- şunları aktarıyor:
“Akpınar Mahallesi’nde, 2011 yılında yaşanan heyelanda sekiz apartman zarar gördü. Belediyeler, bu bölgede yeni inşaatlara izin verilmeyeceğini söyledi.
ANCAK: Heyelan bölgesinin 400 metre ilerisinde iki adet çok yüksek katlı (içerisinde poliklinik, okul vs. de olan) bir projenin temelleri iki ay önce atıldı.
SORU-1: Sıkıntılı bölge bu kadar yükü taşıyabilecek mi?
SORU-2: Heyelan bölgesinde 2011-2012 yıllarında araştırmalar yapıp, ‘oturulması riskli olur’ diyen ODTÜ’nün projeden haberi var mı?
OKURDAN NOT: Akpınar heyelanındaki mağdurlara söz verilen vaatlerin hiçbiri, belediyeler ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından tutulmadı. Tam yedi senedir ne bölgeye ne de verileceği söylenen arsalara tek çivi dahi çakılmadı.”

KISA... KISA...

* Keçiören Belediyesi’nin, Nuri Pamir Caddesi’ne yeni koyduğu çöp koytenerleri yaya yolunun ortasında duruyor. Konteynerler, görme engelli ve diğer tüm yayaların geçişine engel teşkil ediyor. Keçiören Belediyesi Ak Masa’ya şikâyetimi ilettiğim halde netice alamadım. Derhal çözüm üretilmeli.”
Yusuf TAY

* “Eskişehir Yolu Alcı Mahallesi’nde (Malıköy mevkisi) 25 bin konutluk dev bir proje var. Son 10 yıldır hiçbir çalışma tamamlanamadı. Yol, su, kanalizasyon ve altyapı için çalışmaların yapılmasını ve bitirilmesini istiyoruz. Bu bir şikâyet değil, sadece mağduriyetimizin görülmesini ve çözüm bulunmasını bekliyoruz.”
Necati ŞAHİN

SÖZ YETKİLİDE

ASKİ, 22 bankaya talepte bulundu
sadece bir banka anlaşmaya vardı

ANKARA’DAKİ SU KİOSK’LARININ MALİYETİ 10 BİN DOLAR

11 Haziran tarihli Burada Okur Yazar’da bir okurumuz, ASKİ’nin ‘sumatik’ kiosk’undan kartlı su sayacına yükleme yapıldığında kesilen 1.85 TL’lik ‘kiosk kullanım ücreti’ne itiraz etmiş....
Ve, şu öneride bulunmuştu:
“ASKİ’nin sumatik kiosk’u yerine banka ATM’leri hizmet versin.”
*
ASKİ Genel Müdürlüğü, okurumuzun bu önerisi üzerine bir açıklama göndermiş.
Şimdi, söz yetkilide:
“İdaremiz tarafından kartlı sayaç abonelerimize:
* İdaremiz gişelerinden ücretsiz
* İNG Bank şubelerinden ücretsiz
* PTT gişelerinden ücretli
* Denizbank ve Fibabanka A.Ş. kiosk’ları üzerinden ücretli olarak hizmet verilmektedir.
Abonelerimize kartlı su satışı konusunda Ankara’da fatura tahsilatı yapan 22 bankaya çalışma talebinde bulunulmuştur. Denizbank dışında talebimize karşılık verilmediğinden sadece adı geçen banka ile kiosk üzerinden kartlı su satışı yapılması hususunda anlaşmaya varılmıştır. Ankara’da kullanılan kiosk makinalarının yaklaşık maliyeti 10.000,00 USD civarındadır. Kiosk’ların mülkiyeti bankaya ait olup, idaremizin malı değildir. Ayrıca bu kiosk’lar su satışı konusunda işlem yapmakta olup, başkaca bir hizmet verememektedir. ATM cihazı üzerinden satış yapılabilmesi için idaremizle protokol yapılması, yeni yazılım geliştirilmesi, bu yazılıma uygun kart okuyucu temin edilmesi gerekmektedir. Bu nedenle bankalar ücretsiz olarak bu maliyetlere yanaşmamaktadır.”

Yazının devamı...

Tren gelir hoş gelir

Özetle...
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), geçen yıl “Ankara-Sincan-Polatlı bölgesel tren seferlerine 30 Haziran itibarıyla iki ay süreyle ara verilecek” açıklamasını yapmış...
İki okurumuz (Volkan Kaya ve Tunç Yılmaz) açıklamanın üzerinden 11 ay geçmesine, Başkentray açılmasına rağmen Polatlı bölgesel treni seferlerine başlanmadığına dikkat çekmişti.
*



Okurumuz Volkan Kaya, Ankara-Sincan-Polatlı bölgesel tren seferlerinin bugün itibarıyla başlayacağına yönelik bir ileti göndermiş.
Bu gelişmeyi ben de teyit ettim.
Evet, doğru.
Günde 4 sefer olarak işletilecek trenlerin kalkış saatleri şöyle:
* Sincan-Polatlı: 05.50
* Polatlı-Ankara: 07.00
* Ankara-Polatlı: 18.00
* Polatlı-Sincan: 19.30
*
Üç vagonlu trenlerin yolcu kapasitesi 747.
Ankara-Polatlı arası bilet ücreti 9 TL.
Ayrıca, abonman ücretleri tam 180 TL, genç ise 150 TL olacak.

YİNE Mİ DEĞNEKÇİ?

ADRES: Sıhhiye Tuna Caddesi ve bu caddeye çıkan ara sokaklar.
MEVZU: Tam da ‘bitti’ derken hortlayan değnekçiler.
*
İsmi bende saklı (gizli kalmasını istemiş) bir okurumuz aktarıyor:
BIKTIK, USANDIK
“Bu bölgede, senelerdir bizden ‘otopark parası’ adı altında ücret alan dört şahıstan bıktık, usandık. Belediyelere, emniyete, milletvekillerine şikâyetimizi yazdık. Fakat bu dört şahıs, yine de bu sokak aralarından gitmediler.
10 TL İSTİYORLAR
Sokaklardaki dubaları söküp, boş alanlara koyuyorlar. Sonra da ücretsiz olması gereken sokağa aracımızı park ettiğimizde 10 TL para istiyorlar/alıyorlar. Ortada ne fiş var, ne başka bir şey. Her gün bunlara para veriyoruz.”

BAŞKENTRAY, ELMADAĞ’A KADAR UZATILSIN

Elmadağlıların en büyük beklentisi/talebi şu:
“Başkentray, Elmadağ’a kadar uzatılsın.”
İşte bir ileti de okurumuz Orhan Arslan’dan:
“Elmadağ, Ankara’nın doğusuna düşen, son zamanlarda ön plana çıkmaya başlayan bir ilçemiz. Kırıkkale’den Ankara’ya günlük iş için gelip giden insanlar var. Ulaşım şu anda biraz sıkıntılı. Başkentray’ın, Elmadağ’a (Irmak Mahallesi’ne) kadar uzatılmasını istiyoruz.”

DOLMUŞ ŞOFÖRLERİ TELEFONLA KONUŞUYOR

Konutkent’ten okurumuz Oğuz Mengit diyor ki:
“Ulus ve Kızılay’a giderken çoğunlukla minibüs (dolmuş) kullanıyorum. Minibüs şoförleri, yolcularının güvenliğini hiç düşünmeden devamlı olarak cep telefonu kullanıyor. Bu konuda uyarı yapacak olsak, şoförle kavga etmemiz gerekiyor. Ankara Büyükşehir Belediyesi ve Ankara Minibüsçüler Odası’nın bu konuyu ele almasını rica ediyorum.”
OKURDAN NOT: Bir gün bu nedenle büyük bir kaza yaşanacak, can ve mal kaybı olacak.

ÖNERİM VAR

ASKİ’NİN ‘SUMATİK’ KİOSKU YERİNE BANKA ATM’LERİ HİZMET VERSİN

Okurumuz C.D., ASKİ’nin ‘sumatik’ kioskundan kartlı su sayacına yükleme yaptığında kesilen 1.85 TL’lik ‘kiosk kullanım ücreti’ne itiraz ediyor.
Vergilerin dışında alınan bu meblağ için, “Kiosklardan alınan kullanım ücreti çok yüksek” diyen okurumuzun iletisi şöyle:
“Gidip ASKİ’den su yüklemesi yapıldığında herhangi bir ücret ödenmiyor. Ancak, hem Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne iş yükü olmaması, hem de vatandaşa kolaylık sağlaması için konulan kiosklardan kullanım ücreti alınıyor.
MİSAL: Bankalar, müşterilerinden ATM kullanım ücreti almıyor.
MİSAL: EGO, Ankarakart’a yükleme yaparken vatandaştan ücret almıyor.
SORUM ŞU: Peki, abonesinin vergilerini peşinen ödediği su yüklemesinde neden kiosk ücreti alınıyor?
ÖNERİM ŞU: Ankara Büyükşehir Belediyesi, bankalar ile anlaşıp, kiosk yerine ATM’lerden işlem/abone numarası ile çok basit şekilde su yüklemesi yapılmasını sağlayacak bir uygulamaya geçebilir.

KISA... KISA...

* “EGO’nun 547 no’lu Topçu Mahallesi-Sıhhiye-Ulus hattı yakın bir zamanda hizmet vermeye başladı. Ancak, EGO şoförleri, güzergâh ihlalleri yapıyor ve duraklarına riayet etmiyor. Bu durumu EGO Genel Müdürlüğü’ne bildirmemize rağmen önlem almadılar. Şikâyetçiyiz.”
Cüneyt ÖZLER

HAFTANIN TEŞEKKÜRÜ


RÖGAR TEHLİKESİ KAPANDI

Okurumuz Mahir Yavaş’ın şikâyetinin ardından Polatlı 13 Eylül Caddesi’nin ortasındaki ‘rögar kapağı tehlikesi’ ortadan kaldırıldı. Kentteki bir çukur daha kazasız, belasız kapandı.
Önce okurumuz Mahir Yavaş’ın duyarlılığına, sonra da Ankara Büyükşehir Belediyesi ekiplerine teşekkür ediyoruz.

Yazının devamı...

Polatlı, tren yolu gözlüyor

“Ankara-Sincan-Polatlı bölgesel tren seferlerine 30 Haziran itibarıyla iki ay süreyle ara verilecek.”
*
Gerekçesi şuydu:
Başkentray çalışmaları kapsamında Sincan peronlarının yıkılması.
*
Başkentray açıldı.
Ancak.
Polatlı bölgesel treni seferlerine başlamadı.
Bu arada, TCDD’nin “İki ay süreyle ara verilecek” açıklamasının üzerinden tam 11 ay geçti.
*



Polatlı bölgesel treni seferlerinin akıbetini merak eden iki okurumuzdan ileti aldım.
Onlardan ilki okurumuz Volkan Kaya.
İletisi şöyle:

TCDD BİR AÇIKLAMA YAPSIN

“Ankara-Sincan-Polatlı hattında çalışan tren, iki ay denilerek kapatıldı ancak 11 ay oldu halen ses soluk yok. Başkentray açıldı ama Polatlı banliyö treni açılmadı. Okula gidip gelenlerin, Başkent Organize Sanayi Bölgesi’nde çalışanların çok kullandıkları bir trendi. En azından TCDD, vatandaşa bir açıklama yapsın.”
*
Bir diğer okurumuz ise Tunç Durmaz.
“Polatlı bölgesel treni unutturulmaya çalışılıyor” diyor.
Ve, iletisine şöyle devam ediyor:

MESAJLARA CEVAP VERİLMİYOR

“Sincan’daki çalışmalar tamamlanmış, Polatlı treninin yanaşabileceği peronlar yenilenmiş ve Başkentray hizmete alınmış olmasına rağmen Polatlı tren seferleri başlamadı. TCDD’ye konu ile ilgili olarak gerek sosyal medya, gerek de e-mail yoluyla gönderdiğimiz mesajlara itinayla cevap verilmiyor.”


TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürlüğü’nün resmi internet sitesindeki bilgilendirme ise şöyle:

 

GÜNÜN FOTOĞRAFI



İŞTE BU DA KOMUTAN RÖGAR

GORA filminin Komutan Logar’ı varsa...
Ankara Polatlı’nın da Komutan Rögar’ı var.
*
Polatlı’nın sesi, Hürriyet Ankara’nın gönüllü kent muhabiri Mahir Yavaş aktarıyor:
“Polatlı 13 Eylül Caddesi’nin ortasındaki rögar kapağı açık bırakılarak vurdum duymazlık yapılmış. Vatandaşlar Polatlı Belediyesi’ni aramış, belediye ‘Bize ait değil ASKİ’yi arayın’ demiş. ASKİ de bu rögar kapağının müteahhide ait olduğunu söylemiş. Yolun ortasındaki bu kara delik tehlikesi inşallah bir çocuk, bir bisikletli, bir engelli düşmeden kapatılır.”

OKUR YAZAR TAKİP EDER


TRAKTÖR YOLU GİBİ

Hürriyet Ankara’nın cuma günkü manşeti:
“Tehlikenin ağzı açık.”
Haberin özü/özeti şuydu:
“Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi’nin aldığı ‘ağız kapatma’ kararına rağmen beton mikserlerinden dökülen harç kalıntıları trafik güvenliğini tehdit etmeyi sürdürüyor.”
İşte örneği.
Bu fotoğrafı okurumuz Mehmet Gürer göndermiş.
Ve şöyle demiş:

KÖY YOLLARI BİLE BÖYLE DEĞİLDİR

“Beton mikserlerinden dökülen çimento harcı, güzelim asfaltı mahvediyor. Ümitköy’ün girişinde bulunan bu caddenin/asfaltın düzeltilmesini ve çimento kamyonlarına gerekli cezai işlem uygulanmasını istiyoruz.”

SORUM VAR


YAPAN/KAZAN NİYE KAPATMAZ?

Okurumuz Mehmet Gürer’in bir diğer şikâyeti ise Eskişehir Yolu’ndan:
“Eskişehir Yolu’nun Kızılay istikametinde (ODTÜ yol ayrımı yolun sağ tarafı bu halde bırakılmış. Burası yağmurda su doluyor, çamur oluyor.
SORUYORUM:
* Bunu yapan niye kapatmıyor?
* İnsanlar karşıya nasıl geçecek?

HAFTANIN TEŞEKKÜRÜ

O ÇUKUR GÖRÜLDÜ KAPATILDI

Okurumuz Salim Taşçı, Kızılay Milli Müdafa Caddesi’nde (Emekli Sandığı’nın karşısı) yolun tam ortasında kalan çukura geçen hafta bu köşeden dikkat çekmiş...
“Görün artık şu çukuru” demişti.
Çarşamba günü, “Çukura yama yaptılar” diye yeni bir ileti daha gönderdi.
Kentteki bir çukur daha kazasız, belasız kapandı.
Önce okurumuz Salim Taşçı’nın duyarlılığına, sonra da Ankara Büyükşehir Belediyesi ekiplerine teşekkürler.

SÖZ YETKİLİDE

EGO’DAN 19 YAŞ AÇIKLAMASI

Okurumuz Mehmet Özdemir, geçen hafta bu köşeden şöyle bir eleştiride bulunmuştu:
“Devlet, 16 yaşındaki araçları hurda kabul ediyor, EGO 19 yaşında otobüs ile taşıma yapıyor.”
*
Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü Otobüs İşletmesi Daire Başkanlığı’nden yanıt geldi.
Şimdi söz yetkilide:
“Daha önce toplu taşıma hizmetlerinde kullanılan söz konusu dizel körüklü ve solo tipi 267 adet olan bu araçlardan 137’si satılmış veya kiraya verilmiştir. Kalan 130 adet aracın yine bir kısmı solo tipi, bir kısmı ise körüklüdür. Bu araçlardan solo olanlar hizmete çıkarılmamaktadır. Körüklü olanlar ise bakım ve onarımları yapılarak beş bölgeye dağıtımları yapılmıştır. Çalışır durumda olan filodaki mevcut olan otobüsler bazen bütün hatlarda verilen servis sayısının karşılanmasına yetmemektedir. Böyle durumlarda hatlarda verilen servislerin aksamaması için ihtiyaç duyulduğunda çalışır ve hizmet vermeye uygun olan körüklü dizel otobüsler zaman zaman zorunlu nedenlerle servise verilmektedir. Kuruluşumuz tarafından toplu taşıma hizmetlerinde kullanılan otobüs filosu yenilendikçe modeli eski olan otobüsler servisten çekilmektedir. Doğalgazlı otobüslerin hatlarda verilen servis sayısını karşılaması durumunda dizel otobüsler zorunlu olmadıkça servise verilmemektedir.”

Yazının devamı...

Batı Çevre Yolu bağlantısı vatandaşa yasak

 
İZİN VARSA GEÇİŞ VAR

“Bağlıca Bulvarı’ndan Batı Çevre Yolu’na fiilen giriş ve çıkış yapılabiliyor. Fakat demir kapılarla kapatılan çıkışlarda bekçiler duruyor ve onların izin verdiği araçlar geçebiliyor. Hafriyat kamyonları, servis araçları ve bazı sivil araçların kapılardan geçtiğini görüyoruz.
ANCAK: Biz vatandaş olarak geçişi kullanmak istediğimizde bekçiden, “Yasak hemşehrim” yanıtını alıyoruz.
ANCAK: “KGM araçları hariç girmek yasaktır” tabelasına rağmen her birçok motorlu araç burayı kullanıyor.
Aracımızla şehir içi trafiğini etkilemeden Çevre Yolu’na kolayca çıkabilmek varken ya 8.5 kilometre gidip Elvankent çıkışından ya da 11 kilometre mesafe kat edip Eskişehir Yolu bağlantısından hızlı yola erişim sağlayabiliyoruz.

YETKİLİLERE SORUYORUM

- Bağlıca Bulvarı’ndan Çevre Yolu’na çıkış yapabilmek mümkünken neden bu imkân bekçi ve demir kapılarla engelleniyor?
- Nüfusu 30 bine dayanan Bağlıca’yı rahatlatacak bu bağlantı noktasındaki geçişlerin asfaltlanıp tüm araçların geçişine açılması için ne bekleniyor?
- Bağlıca’dan Çevre Yolu’na çıkmak isteyen araçların 8 ila 11 kilometre fazladan yol giderek ekstra yakıt tüketmek zorunda kalması israf değil midir? Aynı araçların şehir içi trafikte yoğunluk oluşturması bu israfı artırmıyor mu?

DİKKAT SEL TEHLİKESİ!

ÇANKAYA’dan okurumuz Burçin Tarkan Sözer, ‘Sayın Mustafa Tuna’ya açık mektup’ diye başlayan bir ileti göndermiş.
*
Ayrancı Mahallesi Ali Dede Caddesi’nin, Kuzgun Sokak ile Meneviş Sokak arasında kalan yaklaşık 100 metrelik bölümünü, sağanak yağışlarda defalarca su bastığını aktaran okurumuzun iletisi -özetiyle- şöyle:

KOT SEVİYESİ DÜŞÜK

“Ali Dede Caddesi’nin kot seviyesi diğer sokak ve caddelerden daha düşük. Cadde üzerinde toplanan yağmur suyu nedeniyle 22, 24, 27, 29 ve 31 no’lu apartmanlar baraj gölü gibi su ile doluyor. Apartmanların alt katlarında suyun yüksekliği 2-2.5 metreye çıkıyor. Bu baskınlar nedeniyle alt katlarda oturanlar boğulma tehlikesi bile geçirdiler.

ALTYAPI DÜZENLENMELİ

Asıl büyük sorun; apartmanların elektrik tesisatlarının dolacak yağmur suyu ile kısa devre yapması. Olası bir yangın çıkması ya da elektrik çarpması sonucu birçok kişinin can güvenliği tehlikeye düşecektir. Bu nedenle Ali Dede Caddesi’nin Meneviş Sokak ve Kuzgun Sokak arasında kalan kısmında, altyapının düzenlenmesini talep ediyoruz.”


BÖBREK TAŞI DÖKTÜREN BELEDİYE ÇUKURU

Okurumuz Salim Taşçı, Kızılay Milli Müdafa Caddesi’nde (Emekli Sandığı’nın karşısı) yolun tam ortasında kalan çukur tehlikesine dikkat çekiyor.
Ve şöyle diyor:

KAÇAMAYAN SANAYİYE

“Çukur, iki aya yakındır boy gösteriyor. Farkına varan sürücülerden kimi sağa, kimisi sola kaçıyor. Kaçamayanların tekeri, tam çukurun üstüne basıyor. Bundan sonrası artık tamircilere kalıyor. Görün artık şu çukuru…”
OKURDAN NOT: Böbrek taşı veya kum dökeceklere de bu çukur tavsiye edilir.

Devlet 16 yaşındaki araçları hurda kabul ediyor
-----------------------------------------------
EGO 19 yaşında
otobüs ile
taşıma yapıyor

HÜRRİYET Ankara’nın müdavim okurlarından Mehmet Özdemir...
Sosyal medyadaki tanınırlığıyla nam-ı diğer Bigbaba, şöyle bir ileti göndermiş:

MAVİ MASA CEVAP VERMİYOR

“Ankara Büyükşehir Belediyesi Mavi Masa hattına, Twitter’dan yaptığım müracaatlarda herkese olduğu gibi bana da otomatik cevap veriliyordu.
Son olarak ‘Devlet 16 yaşındaki araçları hurda kabul ediyor, EGO 19 yaşında otobüs ile taşıma yapıyor’ yazımdan sonra cevap dahi vermemeye başladılar. Benim şikâyet ettiğim konular şahsımla değil, yaşadığımız kentle ilgili. Ama belli ki ya bıktılar, ya küstüler.”

KAMUFLE OLMUŞ OTOBÜS DURAĞI

Bu fotoğraf, Keçiören Şefkat Mahallesi Kızlarpınarı Caddesi’ndeki 40056 no’lu duraktan.
Durak levhası, ağacın dal ve yaprakları arasında kamufle olmuş. Ankara’da artık miadını doldurmuş bu tip durak levhalarının yenilenmesinin vakti geldi.

KAPALI PAZAR YERİNE PARK YAPILSIN

Okurumuz Nejdet Gürbüz, bu iletisini çarşamba günü gönderdi.
Şöyle diyor:
“Çankaya Belediyesi, Naci Çakır Mahallesi’nde yol düzenleme ve asfalt çalışması yapıyor. Aynı anda üç noktada yapılan bu çalışma hastane ve ilkokulun da bulunduğu bölgede park sorunu yaratıyor, insanlar araçlarını park etmekte zorlanıyor. Oysa, sadece cumartesi günleri açık olan kapalı pazar yeri asfaltlama sürecinde geçici olarak kullanılabilir.”

DOSYA MASRAFINI BANKA GERİ İSTİYOR

Okurumuz Mehmet Türkeş’in yazdığı bu konu/mevzu/olay önemli.
*
Mehmet Türkeş, beş yıl önce banka kredisi dosya masrafını Yargıtay kararına binaen Tüketici Mahkemesi’ne götürmüş. Tüketici Mahkemesi’nin kararı ile de dosya masrafını bankadan almış.
*
15 Mayıs’ta İş Bankası’ndan kendisine “Tüketici Hakem Heyeti’ne yaptığınız başvuru neticesinde lehinize verilen karar, Tüketici Mahkemesi’ne yaptığımız itiraz neticesinde iptal edildiğinden, tarafınıza ödenen 502.28 TL’nin bankamıza iadesi gerekmektedir...” şeklinde bir mesaj geldiğini kaydeden okurumuz, şu tepkide bulunmuş:
“Bu nasıl iş ya!”

Yazının devamı...

Meğer Ankara Büyükşehir Belediyesi de altyapıdan şikâyetçiymiş...

Araçlar sürüklendi.
Duvarlar yıkıldı.
Ev ve iş yerlerini su bastı.
Hatta ve hatta.
Vatandaşın biri arabanın üzerinde adeta sörf yaptı.
Ancak.
Yetkililer faturayı yine doğaya çıkardı.
*
“Bunun gibisi olmadı” dediler.
“500 yılda olan bir afet” dediler.
(Burada bir parantez açayım.
500 yıl önce tahtta Yavuz Sultan Selim var.)
*
Bırakın yağmuru, Ankara’da patlayan su borusunun bile sele neden olduğunu gördük.
Kesinti nedeniyle musluklardan akmayan su, sokaklardan aktı, taştı.
Gelgelelim.
İnşaat, hafriyat, moloz, imar, emsal...
Falan filan dediler.
Yine de “altyapı” demediler.
“Altyapı” eleştirilerini de duymazdan geldiler.
Şunu gözardı ettiler:
Günden güne asfalt ve betonla kuşatılan Ankara’da, yağan yağmur toprağa karışamıyor.
*
Mamak ve Keçiören’deki sel felaketinin üzerinden iki hafta geçti.
Keçiören’den P.T. adlı okurumuz bir ileti göndermiş.
Meğer, Ankara Büyükşehir Belediyesi de altyapıdan şikâyetçiymiş.
Şaka değil.
İşte okurumuzun iletisi:

KANAL YOK, IZGARA KOYAMAYIZ

“İncirli Mahallesi Taşlı Caddesi, yağışlı günlerde ya da herhangi bir apartman yıkandığında suyun tahliye edileceği bir kanal olmadığı için göle dönüyor. Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Mavi Masa’ya ‘yağmur suyu ızgarası yapılması’ için talepte bulunduk. Ancak, konuyla bire bir ilgili olan Ankara Büyükşehir Belediyesi, bizi çok şaşırtan bir cevap verdi.
ŞÖYLE DEDİ: ‘İdaremize bağlı Keçiören Şube Müdürlüğü teknik personelince yapılan inceleme sonucu söz konusu adresteki sorunun yol kotundan kaynaklandığı tespit edilmiş olup, yağmur suyu hattı olmadığından ızgara konulamayacağı tespit edilmiştir.”
ŞİMDİ SORUYORUM:
Yoldaki kot sorunu ve yağmur suyu problemi için belediye harekete geçmiyorsa bunu kim çözecek?

NOT: Yazıyı yazdığım saatlerde dün yine hava önce bir karardı. Ardından sağanak yağış etkisini gösterdi. Bazı bölgelere dolu yağarken, maalesef yine birçok bulvar, cadde, sokak ve alt geçit göle döndü.

BİR TARAFIMIZ İNŞAAT DİĞER TARAFIMIZ UÇURUM

“Mamak Mehtap Mahallesi 136. Sokak, altı ay önce başlayan bir inşaat nedeniyle araç ve yaya ulaşımına kapatıldı. Sokağı kullanıp evlerine gitmek isteyen vatandaşlar, inşaat tehlikesini göze almak zorunda.
İnşaat çalışması başlayıp, sokak kapatıldığında, bölge sakinleri olarak imza topladık ve Mamak Belediyesi’ne durumu ilettik. İmar planında yolun yarısı inşaat alanı içinde kaldığı için Mamak Belediyesi, sokağın yanındaki Hatip Çayı’na doğru duvar örerek yolu genişletme çalışmasına başladı. Ancak Mamak Belediyesi, 150 metrelik yeni yolu altı aydır tamamlayamadı. Bir tarafı inşaat diğer tarafı ise uçurum haline dönen sokakta hiçbir güvenlik önlemi yok. Yani hem inşaat tehlikesi, hem asfalt kayma tehlikesi, hem de güvenlik olmadığı için demirlerin üzerine düşme tehlikesi var. Kapatılan sokak, tüm mahalle çocuklarının okula gitmek için, yetişkinlerin ise işe gitmek için kullandığı tek sokak.”
Mevlüt S.

BULVARDAN UZUN ADI VAR...

Hani sosyal medyada “başka ülkede yaşayamam” başlıklı paylaşımlar var ya!
Bizim ‘Bangabandhu Şeyh Mucibur Rahman Bulvarı’ da öyle bir şey.
Çayyolu sakinleri diyor ki: “Adı değişsin.”
Büyükşehir Meclisi diyor ki: “Olmaz, olamaz.”
28 harfli, sanırsın alfabe...
Telaffuzu desen, tekerleme gibi...
Bangabandhu Şeyh Mucibur Rahman.
Yok, vallahi başka ülkede yaşayamam.

SORUM VAR

BU YOLLARIN MÜHENDİSLERİ YOK MUDUR?

Sabancı-Bağlıca bulvarları bağlantı yolu, kış günü aceleyle yapıldı ve açıldı. Asfaltı düzgün atılmadı. Yol değil sanki yamalı bohça. Battı çıktı desen çok ilginç. Hele bir de keskin virajı var ki evlere şenlik. Dümdüz yolda giderken birden sağa kıvrılıyor, Yolunuzu New Jersey bariyerleri kesiyor. Ve keskin virajda kaza kaçınılmaz oluyor.
SORUYORUM: Bu yolları yapanlar hep mi yanılır. Mühendisleri yok mudur?
Mehmet GÜRER

3 SORUN 3 YORUM

Okurumuz Tarık Tekin diyor ki:
1) Ankara’da sabah ve akşam saatlerinde ring uygulaması yerine, insanları şehir merkezine sokmadan, tek vasıtayla işlerine/okullarına ulaştıracak bir sistem hayata geçirilmeli.
2) Ankara’da yollar yamalı. Rögar kapaklarının bazıları yüksek bazıları alçak. Niye biz de Avrupa ülkelerindeki gibi rögar ve mazgalları asfaltla sıfır hale getiremiyoruz.
3) Ankara’da, ne hikmetse otobüs duraklarının hepsini trafik ışıkların önüne, yolun dar alanına, dönemeçlere, rampalara yapmışlar. Bunları düzeltmek bu kadar mı zor.

GÜNÜN FOTOĞRAFI


KALDIRIMDA BİR KONTEYNER

Bu fotoğraf Eryaman’dan.
Fotoğrafı çeken/gönderen okurumuz Burhanettin Özcan, Altay Mahallesi 33. Sokak’ın kaldırımına konulan çöp konteynerine dikkat çekiyor.
Konteyner yaya yolunda duruyor.
Yayalar ise ana yoldan yürüyor.

DİKKAT TAŞ DÜŞEBİLİR

Kazım Karabekir Köprüsü’nün altındaki kısım fotoğrafta da görüldüğü gibi zarar görmüş durumda. Altından geçen araçların üstüne her an beton düşme tehlikesi var. Yetkililerin bir an önce önlem alması gerekiyor.

Yazının devamı...

Bilginin var olduğu her yer okuldur...

“Okul sadece dört yanı duvarla çevrili, tepesinde dam olan yer değildir. Okul her yerdir. Sırasında bir orman, sırasında dağ başı. Öğrenimin, bilginin var olduğu her yer okuldur.”
*
Ormana ya da dağ başına değil...
Eryaman’daki bir okulun bahçesine gidiyoruz.
*
Tarih, 3 Mayıs 2018 Perşembe.
Eryaman Türkkent İlkokulu’nun bahçesinde ‘Çocuk Şenliği ve Yıl Sonu Kermesi’ var.
Buraya kadar her şey güzel.
Ancak...
(İsmi bende saklı) Bir okurumuzun gönderdiği video ve fotoğraflar, hayli dikkat çekici.
*
Elbette okullarda şenlikler yapılmalı.
Fakat...
Bu şenliklerin kurallarını şefkat ve anlayış kadar, disiplin ve otorite de belirlemeli.
Hele hele burası, bir ilkokulsa.
*
Çocuklar bahçeye de çıksa...
Bahçe de şenlik de olsa...
“Okul her yerdir.”

HAYATI TESPİH YAPMIŞIM SALLIYORMUŞUM

Okul bahçesinde stantlar kurulmuş, çocuklar oradan oraya koşuşturuyor. Yükses seste bir müzik. Çalan şarkının sözleri şu:
“Hayatı tespih yapmışım sallıyormuşum.
Adını duydukça ağlıyormuşum.
Deli diyorlarmış benim halime.
Gelmişine geçmişine sayıyormuşum.”

ORTA YERDE TAVUK DÖNER

Hani, okul kantinlerinde sıkı denetim var ya! Belli ki okul bahçesinde yok. Şenlik için getirilen koca tavuk döner, okul bahçesinin tam da orta yerinde. Yanı başında koşuşturan çocuklar hatta at bile var. Vallahi, hem de sahici at.

HANİ BU ÇOCUKLARIN KASKLARI

‘At’ demişken. Çocuklar için okul bahçesine getirilen atlar şenliğe ayrı bir renk katmış. Fakat, atlar için ayrı bir yer ayrılmadığı gibi üstüne üstlük bir de çocuklar, binici kaskı olmadan atlara bindiriliyor.

ÇATAPAT TABANCA

Fazla söze gerek yok. Bir okul şenliğinde açılan oyuncak standında neden çatapat tabancalar satılır ki...

ÖĞRETMENLER HALAYDA

Video ve fotoğrafları gönderen okurumuz ise aynen şu yorumu yapmış: “Şenlik; iyi niyetle, okula para kazandırmak için yapılmış. Ancak, okul bahçesinin orta yerinde açıktan satılan tavuk dönercinin yanından at geçiyor. Atlar da onca öğrencinin içinde, gösteri alanında... Ürküp koşsa, bir çocuğu ezecek. Çocukların ellerinde çatapat denilen tabancalar. Öğretmenler ise halayda.
Okul yönetimine bu endişelerimi söylediğimde, ‘Bizim de aklımıza geldi’ demekle yetindiler. Velhasıl, ufuk ve vizyon dolu bir şenlik.”

MOTOSİKLETLİLER DE YAYAYA SAYGI GÖSTERSİNLER

Ankara Motosikletli Kuryeler Derneği’nin kurucusu ve eski başkanı Yakup Sağlam, geçen hafta bu köşeden şu çağrıyı yapmıştı:
“Ankara’nın bulvar ve caddelerine ‘motosikleti fark edin’ yazılı uyarı levhaları konulmasını istiyoruz.”
*
Kentteki ‘motosiklet’ konusunda bu defa Ankara Barosu avukatlarından M. Cüneyt Taner bir ileti göndermiş. Motosikletlilerin ‘farkındalık’ taleplerine hak vermiş...
“Ama” diye de eklemiş.
İşte, avukat M. Cüneyt Taner’in iletisi -özetiyle- şöyle:

KALDIRIMLARA ÇIKMASINLAR

“Bazı motosiklet sürücülerinin de kaldırımların yayalara ait olduğu hususunu öğrenmeleri ve kurallara uymaları şart. Ters yollara giren, yaya yollarını işgal eden, yine yayaların geçişi için düzenlenmiş patika yollara çıkan motosikletli sürücü görmek istemiyoruz. Bu toplumda yaşayan herkesin kurallara riayet etmesi ve haklarını nereye kadar kullanacağını bilmesi durumunda birçok sorunun çözümleneceğine inanmaktayım.”

AYDINLIKEVLER SEMT PAZARI TAM BİR REZALET

“Aydınlıkevler Semt Pazarı, aylardır Şehit Cemalettin Caddesi’ne kuruluyor. Kışın ateşinden, çıkan dumanından çektik. Ayrıca tuvaleti yok. İnsanlar tuvalet ihtiyaçlarını bahçelerde gideriyor. Esnaf de, biz simte sakinleri de bu rezaletten bıktık usandık artık.”
İ. KARACAOĞLU

SÖZ YETKİLİDE

ÖZEL HALK OTOBÜSLERİ DENETLENİYOR

Okurumuz Nazmi Kal’in geçen haftaki “Kızılay Atatürk Bulvarı’ndan geçen 413 numaralı özel halk otobüsleri durağa tam yanaşmıyor, 65 yaş serbest kartı olanla binemeden hareket ediyor” diye şikâyet etmişti.
“65 yaşa mavi çalım” başlığıyla yer verdiğim bu şikâyet konusuyla ilgili Ankara Büyükşehir Belediyesi bir açıklama göndermiş. Açıklama şöyle:
“Özel halk otobüsleri, saha ekipleri tarafından ve araç takip sisteminden denetlenmekte. Hatalı olan araçlara yasal işlem yapılmaktadır. Ayrıca 65 yaş üstü vatandaşlardan gelen şikâyetler doğrultusunda Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın belirlemiş olduğu cezai işlem uygulanmaktadır.”

Yazının devamı...