Çeşitliliğe çok açığız

2dk okuma

Dünyanın en büyük hızlı tüketim şirketlerinden Procter & Gamble’ın (P&G) Türkiye ve Kafkasya İK Direktörlüğü’ne getirilen Berna Yener Aksu, şirkette çeşitliliğe çok önem verdiklerini, 48 üniversiteden çalışanları olduğunu söylüyor. Aksu, “Tep tip bir üniversite değil amacımız, kadın-erkek, farklı çalışma tarzları olan, farklı şehirlerden, okullardan gelmiş kişilere, aklınıza gelebilecek her türlü çeşitliliğe çok açığız, çünkü bunun iş hayatını çok renklendireceğini, geliştireceğini düşünüyoruz” diyor.

Haberin Devamı

Son görevinizde Cenevre’de P&G Global Saç Bakım kategorisinde görev yapıyordunuz. Avrupa’da İK’cıların gündeminde ne var?
Avrupa’da bugünlerde en çok konuşulan konu, yeni nesli nasıl bünyemize katarız diye bakıyorlar, tabii onlar da bizim gibi genç ve dinamik bir kadro yok. Asya’da durum tamamen farklı. Asya çok dijital bir şekilde kendini geliştiriyor, orada her şey e-ticaret’e dönmüş durumda, onların beklentileri çok farklı. Avrupa ve Amerika’da daha olgun, eski tip bir çalışma düzeni var. Türkiye arada kalıyor, her şeye oynayabiliyor. Herkes Türkiye’yi yakından takip ediyor, çok dinamik, insan kaynakları anlamında da çok değişiklikler oluyor. Liderliği sürdürdüğümüz bir sürü şey oluyor, bence bu işi Türkiye’de yapmak çok keyifli.

Kaç çalışanınız var Türkiye’de?
Bugün 700 çalışanımız var. Şu anda yüzde 55 kadın çalışanımız var. Genişletilmiş icra kurulunun yüzde 52’si kadın.

Özel gayret sarf ettiniz mi oranlara ulaşmak için?
Gayretimiz işe alımda başlıyor. İşe alımda herkese eşit fırsat veriyoruz. Aldıktan sonra da çalışanlarımız performanslarına göre ilerliyorlar. Geçen yıl yüzde 32 idi kadın oranı.

Yüzde 33’ten yüzde 52’ye nasıl çıktı?
Öyle denk geldi.

Nasıl destekliyorsunuz kadınları ilerlemeleri için?
Anne olduktan sonra çalışana değer vermeye devam ediyoruz. Hiçbir şekilde kariyerinde bir kaygı olmuyor. Esnek çalışma saatleri uyguluyoruz, bunun değişik alternatifleri var, evden çalışma olabilir, yarı zamanlı ya da 5 değil 3 gün çalışma olabilir. Anne olmak P&G’de hiçbir zaman sıkıntı değil, hiçbir zaman çalışan ‘kariyerime etkisi olur mu’ diye düşünmüyor.

Bir sürü kadın çalışanımız başarılarını yurtdışındaki görevlerde de devam ettiriyorlar. 100’e yakın yurtdışında çalışan personelimiz var. Avrupa standardında bile çok dikkat çekiyor. Kadın çalışanlarımız da çok rahatlıkla yurtdışına gitmeyi kabul ediyor. Bu her ülkede böyle olmuyor. 100’e yakın expat’ın yanı sıra yurtdışına gitmiş ama Türkiye’ye dönmeyecek, kariyerine orada devam ettiren bir bu kadar kişi daha vardır P&G bünyesinde. Ayrıca başarılı operatörleri de yurtdışına yolluyoruz.

Sadece kadın çalışanlara değil, erkek çalışanlara da, farklı geçmişlerden gelen, farklı tercihleri olan tüm çalışanlarımıza sahip çıkıyoruz. Farklılık ne yazık ki ülkemizde çok kucaklanarak karşılanmıyor, burada o başkalarının eleştirdiği dünyalarından arınmalarını istiyoruz. Burada herkes eşit, adil bir düzen içinde çalışmaya devam ediyorlar.

48 ÜNİVERSİTEDEN MEZUNUMUZ VAR
2019’da kaç kişi alırsınız?
Geçen seneden farklı olacağını zannetmiyorum, 40-50 kişi alırız. P&G insan kaynaklarını kuran bir şirket. Birçok şey P&G’de başlamış. Bunlardan biri de kampüste şirketi tanıtmak ve kampüsten öğrenci almak. Sadece içten terfi ile büyüyor. CEO’muz, genel müdürlerimiz, her biri üniversiteden bize başlamış kişiler. Tecrübeli alımı çok nadir. Kampüsten alım bizim için çok önemli. Şu anda da ilanımız açık kampüste. Biz 3. sınıftan, mezun ya da master birinci sınıftan kişilere staj olanağı sağlıyoruz. Ana işe alımımızı başarılı olmuş stajyerlerden yapmaya başlıyoruz. Hem stajyer hem işe alım ilanımız 9 Aralık’a kadar açık.

Üniversite, bölüm tercihi yapıyor musunuz?
Şu üniversiteden olsun, şu kulüpten olsun demiyoruz. Şu anda bünyemizde 48 farklı üniversiteden mezunumuz var. Biz çeşitliliğe çok önem veriyoruz. Tep tip bir üniversite değil amacımız, farklı cinsiyet, farklı çalışma tarzları olan, farklı şehirlerden, okullardan gelmiş, aklınıza gelebilecek her türlü çeşitliliğe çok açığız, çünkü bunun iş hayatını çok renklendireceğini, geliştireceğini düşünüyoruz. Bizim ürünlerimiz hızlı tüketim ürünleri ve bunlar her ailenin evine bir şekilde giriyor, onları iyi anlayabilmek için de ne kadar farklı geçmişi olan insanı bünyemize katabilirsek o kadar iyi. Ve bunda da öncü olmak istiyoruz.

CV’de, mülakatta neye dikkat edersiniz?
Şirkete uyumuna bakıyoruz, üniversite puan ortalaması, vs değil. Bir CV’de şunu gördüm etkilendim demiyoruz, hatta çalışanlarımıza bu konuda eğitim veriyoruz. İnsan ister istemez kendine benzer birisini almak ister, kesinlikle bunu istemiyoruz. Bizde tanıdık olayı zaten olmaz. Hatta sistemimizde adaylara sorduğumuz bir sorumuz var, “P&G’de tanıdığınız birisi var mı” diye. Herkes buna torpil mi olacak diye bakar. Biz o kişi, o adayın mülakatını yapmasın diye sorarız, hiçbir adaletsizlik olmasın diye.

P&G olarak çeşitliliğin gücünün farkındayız ve bu konuda dünyadaki öncü firmalardan birisiyiz. Markalarımız ve ürünlerimiz ile dünyanın hemen hemen her yerinde tüketicilerle buluşan bir firma olarak bu çeşitliliğin bizi zenginleştirdiğini düşünüyoruz. Irk, renk, cinsiyet, yas, milliyet, medeni durum, cinsel eğilim, cinsiyet ve benzeri tüm tanımlardan bağımsız olarak herkese saygı duyuyor ve dahil edici bir iş ortamı yaratmaya devam ediyoruz.

Haberin Devamı

OFİSTE YÜZDE 40 ENERJİ TASARRUFU
P&G yeni Türkiye ofisiyle, çevreci ve enerji tasarruflu binaları belirleyen “Leadership in Energy and Environmental Design” (LEED) Altın Sertifikası’nı aldı. P&G, yeşil bina kapsamındaki yeni ofisinde sulama işleri için yağmur suyunun toplanmasını ve depolanmasını sağlıyor. Ofis içinde ise yüzde 40 enerji tasarrufu sağlayan LED lambalar tercih ediliyor. Ayrıca ofisin mimari yapısı benzer firmalara göre yüzde 30 daha fazla temiz hava girişi sağlıyor ve böylece daha sağlıklı bir yaşam alanı elde ediliyor. Personel servislerinin güzergahında sağlanan iyileştirmeler ile karbon ayak izini olabildiğince düşürmeye çalışırken çalışma saatlerini de düzenleyerek yüzde 30 enerji tasarrufu sağlanıyor.

Haberle ilgili daha fazlası: