OECD’nin eğitim karnesi: ‘Türkiye yol kat etti ama kalite hâlâ sorun’

Güncelleme Tarihi:

OECD’nin eğitim karnesi: ‘Türkiye yol kat etti ama kalite hâlâ sorun’
Oluşturulma Tarihi: Haziran 16, 2018 22:39

EKONOMİK Kalkınma ve İşbirliği Örgütü OECD, ‘Eğitim Politikaları Raporu 2018’i yayınladı. 35 OECD ülkesinin eğitim politikalarının değerlendirildiği raporda, Türkiye’nin 2008-2017 arasında eğitimde önemli gelişmeler elde etmesine rağmen birçok OECD ülkesinin hâlâ gerisinde kaldığı belirtildi.

Haberin Devamı

Raporda, Türkiye için eğitimde eşitlik ile kalitenin önemli bir sorun olmaya devam ettiğinin de altını çizildi. İşte, OECD’nin Türkiye’deki eğitimle ilgili değerlendirmeleri:

EŞİTLİK PROBLEM

Eğitimde eşitlik ve kalite hâlâ bir sorun. Türkiye, bunun için bazı alanlarda anahtar önceliklerini belirledi. Örneğin, lise düzeyinde katılımı arttırmak için harekete geçti. Dezavantajlı öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik düzenlemeler yaptı. Bölgeler arasında eğitimde eşitliğin sağlanması için çalıştı. Ayrıca Suriyeli öğrencilere eğitim sağladı. Mesleki eğitim ile yükseköğretime katılımın artırılmasını da temel önceliklerinden biri olarak görüyor.

DÜŞÜK BECERİ DÜZEYİ

Öğrencilerini geleceğe hazırlama konusunda yüksek düzeyde bir beceri uyuşmazlığı var. Çok az sayıda girişimci ve çalışan, temel becerileri kazanmaya ihtiyaç duyuyor. Çalışanlardaki düşük beceri düzeyi üretim ve gelir artışını engelliyor.

Haberin Devamı

Üç yaş düzeyinde okul öncesi eğitime katılım 2015 verilerine göre, OECD ortalamalarının altında. Bu oran OECD’de yüzde 77.8 iken, Türkiye’de yüzde 11.74.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!