Güncelleme Tarihi:
Raporda, Türkiye için eğitimde eşitlik ile kalitenin önemli bir sorun olmaya devam ettiğinin de altını çizildi. İşte, OECD’nin Türkiye’deki eğitimle ilgili değerlendirmeleri:
EŞİTLİK PROBLEM
Eğitimde eşitlik ve kalite hâlâ bir sorun. Türkiye, bunun için bazı alanlarda anahtar önceliklerini belirledi. Örneğin, lise düzeyinde katılımı arttırmak için harekete geçti. Dezavantajlı öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik düzenlemeler yaptı. Bölgeler arasında eğitimde eşitliğin sağlanması için çalıştı. Ayrıca Suriyeli öğrencilere eğitim sağladı. Mesleki eğitim ile yükseköğretime katılımın artırılmasını da temel önceliklerinden biri olarak görüyor.
DÜŞÜK BECERİ DÜZEYİ
Öğrencilerini geleceğe hazırlama konusunda yüksek düzeyde bir beceri uyuşmazlığı var. Çok az sayıda girişimci ve çalışan, temel becerileri kazanmaya ihtiyaç duyuyor. Çalışanlardaki düşük beceri düzeyi üretim ve gelir artışını engelliyor.
Üç yaş düzeyinde okul öncesi eğitime katılım 2015 verilerine göre, OECD ortalamalarının altında. Bu oran OECD’de yüzde 77.8 iken, Türkiye’de yüzde 11.74.