« Hürriyet.com.tr
MENÜ

Amerikalı yapmış

Çifte ödüllü bir yelkenli Hunter 41DS: 40-44 feet arası en iyi seri üretim gezi teknesi ve parasının karşılığını en çok hak eden tekne ödüllerine. Ferah, konforlu, çevik ve dümen dinleyen bir gezi teknesi arayanların mutlaka bakması gerekiyor.

Yacht Türkiye
SON GÜNCELLEME

TEKNENİN EN GÜZEL FOTOĞRAFLARI

MarinTurk’te bağlı olan 41DS ismini sahibi Atilla Hacısüleymanoğlu’ndan almış: Ati. Tekneye ilk yaklaştığımda dikkatimi çeken unsurlar, yanındaki muadillerine kıyasla daha yüksek bordası, balta burnu, yüksek davlumbazı ve yüksek kıç aynası oldu. Oldukça enli ve hacimli bir tekneye adım atıyorum. İçerisinin çok ferah olacağını buradan bakarak da söyleyebilirim rahatça. Üst basamağın solunda manüel sintine pompası, sağında ise duş bulunuyor.

İLK İZLENİM
İki basamak ile çıkılan kokpitin girişinde klasik bir gezi tipi dümen konsolu karşılıyor bizi. Geçiş kolay olsun diye Lewmar’ın katlanır dümen dolabı takılı. Konsol üzerinde Raymarine E120 GPS harita ekranı, büyük boy Danforth manyetik pusula, Lewmar baş pervane kumandası, Raymarine ST70 programlanabilir dijital gösterge ve ST6002 otopilot yerleşik. Konsolun sağ yanında gaz kolu, önünde ise dört adet bardaklık ve 75 santim eninde iki kanatlı masa bulunuyor. İki adet Raymarine ST70 ile CD-radyo çalar da girişin üzerine konumlandırılmış. Ancak dümencinin durduğu mesafeden çoklu ekranların küçük yazılarını okumak o kadar kolay değil. Tek veriyi gösteren ekranlara ayarlamak lazım...
Tepemizde paslanmaz çelik borudan yapılmış iki sıra çok geniş ve yüksek bir roll-bar, ark şeklinde oturtulmuş. Bunun üzerinde ana yelken arabası, altında ise hoparlörler ve aydınlatma duruyor. Sıradışı bir şekilde konumlanmış olan araba sayesinde dümenin önünde ana yelken ıskotası görmüyorsunuz.

Oturma grubunun arka köşeleriyle iskele tarafın altında sınırlı depo alanı var. Sancak tarafın altında ise açılır pencere bulunuyor; demek ki sancak kabin daha özenli. Motor paneli de yine bu oturma yerinin sırtında gömülü.

GÜVERTE
Arka köşelere yerleştirilmiş olan 46’lık Lewmar krom vinçler hem cenovayı hem de balonu kontrol ediyor. Köşelere loca gibi konumlandırılmış olan ekstra oturma grubu, olaylara tepeden bakmanızı sağlayacak şekilde konforlu.
Kabin girişi ortanın biraz solunda durmakla birlikte iki kanatlı kapısıyla bugüne kadar gördüğüm en geniş giriş. Kabin üstü vinçlerden sancaktaki 48’lik Lewmar ve elektrikli, iskeledeki ise manüel ve 40’lık Lewmar. Sancak vinç 4 adet Spinlock XTS kıstırmaçtan gelen kontrollere, iskele vinç ise 6 adet kıstırmaçtan gelen kontrollere hizmet ediyor. Şahsen 6 kıstırmaçın sancakta olmasını tercih ederdim. Girişin köşeleri çok ergonomik bir şekilde ip haznesi olarak tasarlanmış. Böylece kıstırmaçlardan gelen iplerin fazlası bu haznede toplanıyor ve yerlerde sürünmüyor.
Salon üzerinde iki küçük ve bir büyük heç, öne bakan üç pencere (ortadaki açılıyor) ve yanlardaki dört pencereyle içeriye gün ışığı bolca girebiliyor. baş üstünde, direğin önünde biri büyük biri de küçük iki heç kapağı daha var. Demire hükmeden Simpson-Lawrence ırgat ise kapağın altında gizli.

ARMA
25 derece geriye bakan iki gurcatası ile güverteden yükselen Selden direkte kıç istralyaya gerek duyulmamış. Direği tekneye bağlayan tellerin çaprazları, alıştığınızın aksine, gurcatadan direğe doğru ters iniyor. Hem ana yelken hem de cenova sarma sistemli. Cenova arabaları butonlu Harken, yelkenler Doyle.

SALON
Dört basamaklı merdivenin altında 54 beygir Yanmar motor sessizce duruyor. İçeriye indiğiniz anda sıradışı büyüklükte mutfak tezgâhı önünüzü kesiyor. İskele bordaya doğru genişleyen ve geriye doğru dönerek uzayan bu geniş tezgâhta yemek hazırlamak bir zevk olsa gerek. Sağ ucunda çöp kovası, solda köşede iki gözlü evye, solda ortada üç göz ocağı ile fırın, fırının üzerinde davlumbaz, sol geride ise altta çelik kapılı buzdolabı ve yukarıda mikrodalga fırın gömülü.
Tezgâhın hemen önünde, sırtını tezgâha dayamış olan C şeklinde büyük oturma grubunun ortasında yükseklik ayarlı masanın etrafında rahatça altı kişi oturur. Masada parlak vernik, iç kaplamalarda ise mat vernik uygulanmış. Süet bej minderler çok şık duruyor.
Tavan yüksekliğine inanamayacaksınız. Ben ki hemen her teknede eğilmek zorunda kalırım, burada tavana değmem için zıplamam gerekti! En az 2,10 metre vardır yüksekliği.
Sancak tarafta merdiven hizasında geniş bir tuvaletle kapılı duşakabin mevcut. Tuvaletin önünde duran harita masası öne bakıyor ve makul büyüklükte. Masada Raymarine E80 harita ekranı, sağda duvarda Icom VHF telsiz, iki grup elektrik panosu (birinde tüm anahtarlar, diğerinde ise şarj ile yüksek amper çeken cihazlar), tankların seviye göstergeleri ve klima ayarları bulunuyor.
Harita masasının önünde ise iskeleye bakan iki geniş koltuk ve aralarındaki sehpası (içi bar) ile konforlu bir oturma grubu mevcut.
Salonun tabanı, içinden geçen klima donanımları nedeniyle yükseltilmiş. Salonla kamara zeminleri arasında kot farkı var.

KAMARALAR
Kıç kamaralara bir basamak ile inildiği için tavan yüksekliği makul. İskele kamaranın içinde dolaplar olduğu için yatağı, sancak kamaradakine kıyasla biraz daha küçük olmakla birlikte yine de yeterince geniş. Sancak kamaranın yatağı oldukça büyük ve içeriden tuvalete açılan bir kapısı da var.
Başaltı kamarası da oldukça geniş. Yatak iskelede ve yüksek. Yatağın altındaki iki büyük çekmece eşyaların çoğunu saklar. Sancak tarafta tezgâh artı küçük evye, sürme ayna kapaklı dolaplar kişisel bakımı kolaylaştırır. Başaltına açılan kapının ardında küçük bir tuvalet ve oturarak kullanılabilecek duş mevcut. Çok önde duran bu tuvaleti ancak düz denizlerde veya park halindeyken rahat kullanırsınız.
Kabinin farş tahtasının altında denize açılan tüm giriş çıkış vanaları ve elektroniklerin sensorları duruyor.

YELKEN SEYRİ
Tekneyi dolaştıktan sonra sıra denize açılmaya geldi. Şansımıza mart ortasında tam bir bahar havası yaşıyoruz. Yüksek basıncın da etkisiyle 6 knot civarında lodos esiyor.
Marinanın dışına çıkar çıkmaz ilk işim motorun tepkisine bakmak oldu. 2000 devirde 5,7 knot, 2500 devirde 6,6 knot, 2800 devirde ise 7,0 knot gördüm ve motor da oldukça sessizdi.
Biraz sonra tekneyi otopilota alıp ana yelkenin arka yakasına asıldım ve yelken kolayca açıldı. Ancak arka yakayı germek o kadar kolay olmadı, çünkü arka yaka ipi iskeledeki küçük vince gelecek şekilde döşenmiş ve bu vinç bimini demirlerine çok yakın durduğu için, güç alarak kolu çevirmek pek kolay olmuyor. Arka yakayı ve ana yelken sarma ipini mutlaka sancak kıstırmaça gelecek şekilde döşemek lazım.
Ana yelkeni ayarladıktan sonra biraz kafayı açtım ve cenovanın sarma ipini salıp ıskotasına asıldığım anda Furlex 200s sarma sistemi yelkeni kolayca açtı; birkaç tur vinç çevirerek %110 büyüklükteki cenovamızı ayarladık. Cenova arabalarını en arkaya almama rağmen orsa seyrinde güngörmez yakası fazla açılmadığına göre, teknemiz küçük cenovaya göre tasarlanmış demektir.
Rüzgâr 5-6 knot civarında ve biz de 3.3 knot civarında bir hızla orsa seyrinde ilerliyoruz. Dümen hissi çok hoş... Hiçbir boşluk hissi yok ve tekne tepkilere çok iyi yanıt veriyor. Bir ara hafif sağanak geldi ve tekne bir anda canlandı, 7 knot havada rahat orsa seyrinde 4,6 knot hıza hemen yükseldi. Kütlesinden beklenmeyecek ölçüde çevik bir tekne. Tramolalarda manevra yapmam hiç zor olmadı, vinçler dümene çok yakın durduğu için bir tarafın ıskotasını bırakıp diğerini germek çok kolay. Bu vinçlerin de elektrikli olmasını tercih edebilirsiniz kanımca.
Apaz seyrinde 4,4 knot hız yapabildik. Ancak pupaya dönünce bir anda çok yavaşladık. Ayı bacağı yapmama rağmen 5,5 knot rüzgârda hızımız 2,5 knot’ı geçmedi. Geniş apazda ise 3,1 knot gördük. Hızlı pupa seyri için büyük bir simetrik balon şart gözüküyor. Hunter 41DS’i sert havada ve dalgalarda sürmek eminim çok keyifli olacaktır.

TEKNİK ÖZELLİKLER

Boy 12,29 metre
Gövde boyu 11,76 metre
Su hattı boyu 10,82 metre
Genişlik 4,04 metre
Derinlik 1,98 metre
Deplasman 8,8 ton
Direk boyu 19,15 metre
Yelken alanı 78,32 metrekare
İç yükseklik 2,13 metre
Motor 54 beygir Yanmar
Yakıt tankı 189 litre
Su tankı 378 litre
Pis su tankı 132 litre
Sıcak su 42 litre


Bunları da Beğenebilirsiniz