Güncelleme Tarihi:
Ghosn, “Renault’nun Kuzey Amerika pazarına girişi, orta vadeli planlarımızda mümkün değil. ABD’ye gidip birkaç araç satmak kolaydır. Gerçek bir ürün
EN BÜYÜK GRUP OLDU
Çin’den büyük bir artış beklediklerini kaydeden Ghosn, “Bildiğiniz gibi Nissan ürün stratejisini Çin’e kaydırdı. Renault da Uzak Doğu ülkesine adım atmakta. Mitsubishi de Çin’de büyük bir yükseliş hedefliyor” dedi.
Ghosn, platform paylaşımı ile Renault, Nissan ve Mitsubishi markalarını daha da iyi entegre etme niyetinde olduğunu da söyledi. Bu kapsamda küçük kompakt, kompakt, orta boyutlu ve elektrikli araçlar aynı altyapı mimarisine sahip olacak. Ayrıca üç markanın toplam model yelpazesindeki güç ünitesi paylaşımı oranı da yüzde 25’ten yüzde 75’e çıkarılacak. Renault-Nissan ittifakı, Ocak-Haziran 2017 arasındaki 6 ayda 5.2 milyon adet satarak dünyanın en büyük otomobil üreticisi konumuna geçti. İkinci sırada 400,000 adet az satan Volkswagen Grubu yer alırken Toyota, Alman rakibini 200 bin adet geriden takip ediyordu.