Amerika’da ‘Meyvi’ rüzgarı

Hürriyet Haber
30.03.1999 - 00:00 | Son Güncelleme:

ABD'li ünlü WWD Dergisi'nin son sayısında yapılan ankette, Mavi Jeans, ABD'li genç kızların en çok tercih ettiği jean markası oldu. ABD'lilerin, ‘‘Meyvi’’ dedikleri Mavi Jeans, Bloomingdales'den sonra geçtiğimiz aylarda yine ünlü mağazalar zinciri Nordstrom'un 3 milyon kişiye ulaşan kataloglarına da girmeyi başardı.

Türk spor giyim markası Mavi Jeans bu kez gerçekten ‘‘çok oldu’’. Amerika'da yayınlanan haftalık WWD Dergisi tarfından yapılan ankette, ‘‘En çok tercih ettiğiniz jean markası nedir’’ sorusuna, Amerikalı genç kızların büyük bölümü ‘‘Mavi’’ yanıtını verdi. Amerikalı genç kızların ‘Meyvi’ dedikleri Mavi'nin düşük belli, bol paçalı ve 5 cepli Molly ismini verdiği modeli ise yok satıyor.

Mavi Jeans'in, jean'in ana vatanı Amerika'ya kendi markasıyla yaptığı ihracat patladı. Mavi Jeans'in ilk kez 1997 yılı başında girdiği Amerika pazarına yaptığı ihracat iki yılda 2 milyon dolardan 11.5 milyon dolara çıktı. Mavi Jeans ABD'deki cirosunu 1999 yılında da 20 milyon dolara çıkartmayı hedefliyor. Amerikalı genç kızların en çok tercih ettiği markalar arasındaki yerini almayı başaran Mavi Jeans, jean'in vatanı olarak kabul edilen Amerika'da modelleri ve kalitesiyle pek çok ünlü spor giyim markasını geride bırakmayı başardı. Bir dünya markası olma yolunda hızla ilerleyen Mavi Jeans'in, New York, Los Angeles, Kanada, Montreal'de 4 adet showroom'u bulunuyor. Mavi Jeans, Amerika'da, ‘‘Mavi Amerika Sportswear Inc.’’ adıyla faaliyet gösteriyor.

Amerika'nın ünlü mağazalar zinciri Bloomingdales'den sonra geçtiğimiz temmuz ayından itibaren yine Amerika'nın en ünlü Nordstrom zincirinde de satılmaya başlandı. Mavi Jeans, Nordstrom'un 98-99 Sonbahar-Kış sezonu için hazırladığı ve 3 milyon kişinin okuduğu kataloğunda, müşterilerine önerdiği markalar arasında yer alırken, Mavi Jeans'in ürünleri ayrıca Wetseal, Buckle ve Vantiy gibi alışveriş merkezlerinde de tezgaha kondu. Bu çıkışıyla ABD'li jean markalarını da şaşırtan Mavi Jeans, Amerika'da yayınlanan pek çok dergiye de bu çıkışıyla konu oluyor.

Mavi Jeans Genel Müdürü Nurettin Kantarelli, yola çıkarken hedeflerinin bir dünya markası yaratmak olduğunu belirterek, ‘‘İç pazarda tartışmasız lideriz, ama bu yetmez. Hedefimiz ilk baştan beri dünya markası olmaktı’’ dedi. Pazarlama politikalarını buna göre geliştirdiklerini söyleyen Kantarelli, ABD'de bu kadar kısa sürede böylesine bir ilgi beklemediklerini de vurgulayarak, ‘‘Şimdi siparişlere yetişememekten korkuyoruz. ABD'nin en ünlü markalarının satıldığı zincirlerde yer alıyoruz. Küçük bir mağazamız vardı ABD'de. Şimdi o mağaza ilgi nedeniyle daha büyük bir yere taşındı. Mağaza açmak için bayilik başvuruları da geliyor. Ama siparişlere yetişememekten korkuyoruz’’ diye konuştu.

ALTIN PARMAK

Başarılarının en büyük nedenini kendilerini sürekli yenilemelerine bağlayan Kantarelli, her ülkenin hedef kitlesine göre farklı satış ve pazarlama çalışmaları gerçekleştirdiklerini söyledi. Güncel ve öncül olmanın önemine değinen Kantarelli, her bölgeye özel modeller geliştirdiklerini söyledi. Jean tasarımında dünyada otorite kabul edilen ve altın parmak olarak tanınan, Adriano Goldschmied ile çalıştıklarını belirten Kantarelli, ‘‘Biz 1 yıl sonrasının siparişlerini alıyoruz. 200 model ve 800 çeşitle müşteriye ulaşıyoruz’’ dedi.

UCUZ DEĞİLİZ

‘‘Doğu Avrupa pazarlarına ciddi boyutta girmedik. Orada sadece fiyat konuşuluyor. Ama Avrupa pazarlarında durum farklı. Kalite ve yenilik orada önemli. Gelip geçici değiliz’’ diyen Kantarelli, ABD'nin en pahalı ve tanınan markalarının satıldığı alışveriş merkezlerinde yer aldıklarını söyledi. Kantarelli, ‘‘ABD'de 25-30 dolara jean bulunurken bizim fiyatımız 52 dolardan başlıyor’’ dedi.

Dünyada 2 bin satış noktası

MAVİ Jeans ürünlerini ABD ve Kanada dışında, Almanya, Avusturya, İsveç, Hollanda, Belçika, Ukrayna'da da kendi markasıyla satılıyor. Mavi Jeans , 1200'ü ABD'de olmak üzere yurtdışında 1600 satış noktasına ulaştı. Bu sayıya Türkiye’deki 450 satış noktası da eklendiğinde, dünya üzerindeki Mavi satış noktası sayısı 2 bini aşıyor.

Molly, 501’in tahtını sallıyor

ABD'de genç kızların en fazla tercih ettiği Mavi Jeans modeli Molly. Düşük belli, bol paçalı ve beş cepli Molly, ünlü jean markası Levi's'in klasiği 501'in tahdını ciddi şekilde tehdit ediyor. Internet sayfasının henüz Türkçe olmasına rağmen, Amerikalı gençlerden yüzlerce mesaj aldıklarını söyleyen Mavi Jeans Genel Müdürü Nurettin Kantarelli, ‘‘Bir tanesi 8 tane Mavi markalı pantolonu olduğunu ve yeni moddeller gelmesini istiyor, bir tanesi ‘Molly'i hiç bir yerde bulamıyorum’ diye şikayet ediyor, ‘Mavi buraya ne zaman gelecek’ diye soranlar var. ‘Internetten alışveriş yapacak mıyız’ diye merak edenler var. Bunların hepsine de cevap veriyoruz. Sadece dergi reklamları ve farklı pazarlama politikaları ile kısa zamanda bu başarıyı elde ettik’’ dedi.



Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı