Amerik pazarına girmenin sırları

Hürriyet Haber
03 Aralık 2009 - 09:51Son Güncelleme : 03 Aralık 2009 - 09:51

Beyond A Strategy Danışmanlık Şirketi Kurucusu ve Sahibi Mona Pearl, Amerika ve uluslararası pazarlara girişte, pazar hakkında bilgi sahibi olmanın ve hangi taktiklerin uygulanacağının bilinmesinin önemli olduğunu söyledi.

Pearl, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı Girişimcilik Enstitüsü'nün davetlisi olarak geldiği Ankara'da, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi'nde “Amerika Pazarına Girişte Doğrular ve Yanlışlar: Küreselleşme Stratejilerinin Anahtarları” konulu seminer verdi. Amerikan pazarına girişin ülke realitesini anlamakla mümkün olduğunu belirterek sözlerine başlayan Pearl, pazara girişte kültürel farklılıkların önemli olduğunu söyledi.

Ortaklık kuracak şirketlere Amerikan kültürünü anlatan Pearl, şirketlerin birkaç iş kontağından sonra hemen kontrat imzalamaya kalkmalarının yanlış olduğu üzerinde durdu. Pearl, sözlerin yazıdan daha etkili olduğunu belirtirken, durumu anlatmanın sözlerin anlamını değiştirmeyeceğini vurguladı.
Amerika'ya ihracat yapan şirketlerin lisanslanma ve imalat kontratı gibi uymak durumunda olduğunu yükümlülükler bulunduğunu anlatan Pearl, bu tür sorunların üstesinden gelme yolunun iki farklı ulustan firmanın anonim ortaklık kurmasından geçtiğini söyledi.

Pearl, danışmanlık yaptığı biri İsviçre'den diğeri Amerika'dan iki firmadan örnek gösterdi ve “Bu iki firma inşaat bazlı çeşitli malzemeler satmak istiyorlardı. Sorun şöyle çözüldü. İsviçre firması Amerika firmasının İsviçre'deki işlerini yaptı, Amerika firması da İsviçre firmasının Amerika'daki işlerini..” dedi.

Amerika'nın kıta olduğu gerçeğinden hareket eden Pearl, Amerikan pazarına girmenin eyalet düzeyinde olabileceğinin altını çizdi ve Amerika'nın doğu ve batı yakasının birbirinden farklı olduğunu, doğu eyaletlerinde pazar bulmanın batıya oranla daha kolay olduğunu söyledi.

Pearl, pazara girerken bilgi sahibi olmanın ve hangi taktiklerin uygulanacağının bilinmesinin önemine dikkat çekerken, yatırımcı ve girişimcilerini şu soruları sormalarını önerdi:

“Bilgiyi nereden elde edebilirim?, Bilgiyi niye istiyorum?, Bilgiyi ne zaman elde edebilirim?, Elde ettiğim bilginin bana getirisi ne kadar olur?, Bilgi elde edememenin bana çıkaracağı bedel ne kadar olur?....)

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı