Ege Haberleri

    Altınyol kâbusu

    Hürriyet Haber
    26.02.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

    İzmir'in Karşıyaka'ya tek bağlantısı Altınyol trafiğine daha 2 yıl çare yok. Çevre Yolu'nun Çiğli-Bornova bağlantısı, aksama olmazsa 24 ay sonra tamamlanacak

    İZMİR'in trafik yükünü kaldıramayan Karşıyaka Altınyol'a, alternatif olarak düşünülen İzmir Çevre Yolu'nun Bornova-Çiğli bölümü 2002'nin ilk yarısında tamamlanacak. Özellikle sabah ve akşam saatleri vatandaşları canından bezdiren trafik, 2 yıl daha İzmirlilerin çilesi olacak.

    Çalışmalar sürüyor

    ÇEVRE Yolu'nun son hızla devam ettiğini ve viyadük ayaklarının inşaatlarının başladığını belirten Karayolları 2. Bölge Müdürü Turgay Çimen, ‘‘Gözle görülür çalışmalar başladı. Çevre Yolu'nun tam bitiş süresi 30 ay. Ancak Bornova-Çiğli arasını 24 ayda bitirmeyi planlıyoruz'' dedi.

    Daha hızlı gidemez

    ÇEVRE Yolu inşaatının daha hızlı gitmesinin mümkün olmadığına dikkat çeken Çimen, ‘‘Önemli olan viyadük ayaklarını bitirmek. Biz işin en önemli kısımlarını tamamladık sayılır. Bağlantı yollarının yapımı çok daha kısa süreli ve kolay olacak'' diye konuştu.

    Çiğli'de zor zemin

    ÇİĞLİ kısmındaki çalışmaların zemin yapısı nedeniyle ağır işlediğini belirten Kutlutaş Şantiyeler Müdürü Hasan Çağlar da, ‘‘Zemin bataklık olduğu için burada farklı çalışma uyguluyoruz. Altınyol trafiğini rahatlatmak için biten kısımları bölüm bölüm açacağız'' dedi.

    Plansızlık ve ihmalin sonu

    ÇANAKKALE, hatta İstanbul'a kadar uzanan geniş hattın İzmir'le bağlantısını sağlayan Altınyol trafiği, bu yolu kullanmak zorunda olanları bezdirdi. Günün her saati yaşanan yoğunluğun, özellikle sabah ve akşam saatlerinde kilitlenmesi, sürücüleri çileden çıkarıyor. Bu yolu rahatlatacak tek umut da, Bornova-Çiğli çevre yolunun bir an önce tamamlanmasından geçiyor. Plansızlık ve ihmal, 15-20 yıl önce yapılması gerektiren yolu bugünlere taşırken, Karayolları yetkilileri, şu anda inşaatı süren yolun bitmesi için ‘‘En erken 2 yıl gerek'' diyor. Sabah ve akşam olmak üzere günde en az 1.5-2 saatlerini yaklaşık 10 kilometrelik bu yolda geçirmek zorunda kalan vatandaşlar ise alternatif olacak Çevre Yolu'nun biran önce bitmesini istiyor.

    Karayolları: Farkındayız

    ÇEVRE Yolu'nun hiç duraklamadan sürdüğünü, ancak gözle görülür çalışmaların yeni başladığını belirten Turgay Çimen, ‘‘Örneğin Çiğli'de çalışmalar 2 yıldır sürüyor. Çok özel zemin çalışmaları yapıyoruz. Zemin bataklık olduğu için depreme karşı dayanıklılığını artırıyoruz. Bunlar bilinmiyor. Yolların yapımı başlamadığı için sanki hiçbir şey yapılmıyormuş havası doğuyor. Durum böyle değil. Önce viyadükler yapılacak ki yollar bağlansın. Biz en kritik noktayı atlatmış durumdayız '' dedi. Altınyol'un İzmir'in kanayan yarası olduğunu ve Çevre Yolu'yla çok büyük ölçüde rahatlayacağını vurgulayan Çimen, ‘‘Yaşanan sıkıntının farkındayız. Bornova - Çiğli arasındaki yolun tamamlanması ödenekler geldiği taktirde biraz daha kısalabilir. Bu yol için 195 milyon dolar ayrıldı. Düzenli gelmeye devam ederse sorun yaşamayız. Bornova'dan gelecek vatandaş hiç trafiğe girmeden Çiğli Organize Sanayii'ne kadar gidebilecek. İsterse Girne veya Örnekköy çıkışlarını da kullanabilir. Bu yol İzmir'in kurtuluşu olacak. Biz de bu süreyi elimizden geldiği kadar kısaltacağız'' diye konuştu.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı