Altın alımında rota Türkiye'den yana

Hürriyet Haber
24.09.2013 - 11:12 | Son Güncelleme: 24.09.2013 - 11:17

UBM Rotaforte Genel Müdürü Şermin Cengiz, altın alıcılarının artık Dubai yerine Türkiye'ye geldiğini söyledi. Ortadoğulu alıcılar yılbaşından bu yana Türkiye'den 700 milyon dolardan fazla altın alımı yaptı.

Cengiz, Dubaililer'in altının yüzde 70'ini Türkiye'den, yüzde 30'unu ise İtalya ve Hindistan'dan temin ettiğini kaydetti.

Hem ulaşım, hem de üretim çeşitliliği açısından Türkiye ön plana çıkınca alıcıların aracıyı ortadan kaldırıp direkt üretim merkezi olan Türkiye'ye yöneldiğini belirten Cengiz, altın alıcılarının artık Dubai yerine Türkiye'ye geldiğini aktararak, "Türk kuyumculuk ve mücevherat endüstrisi de hiç kuşkusuz hem üretim, hem de tasarım merkezi olarak her türlü talebe cevap verebilecek nitelikte kaliteli ve geniş üretim yelpazesine sahip" dedi.

Türkiye'ye altın almak için en çok Rusya, Ortadoğu ve Amerika'dan gelindiği bilgisini veren Cengiz, geçen 10 yılda Türk altın takı üreticilerinin büyük başarılara imza attığını dile getirdi.

Türkiye'nin İtalya'dan sonra dünyanın en büyük 2. ihracatçısı, İtalya ve Hindistan'dan sonra ise en büyük 3. üreticisi konuma geldiğini vurgulayan
Cengiz, Türkiye'nin ürettiği 3 altın mücevheratın 1'ini ihraç ettiğini ifade etti.

Türk şirketlerin bu anlamda artık fason üretimden çıkıp, tasarım ürünlerle dünyada söz sahibi olduğuna dikkati çeken Cengiz, "Markalarımız, özellikle Ortadoğu, Arap Yarımadası ve Rusya için aranan ve talep gören markalara dönüştü" şeklinde konuştu.

Bütün toplumlarda yüzyıllardan bugüne kadar uzanan bir altın merakı ve tutkusunun hep olduğuna işaret eden Cengiz, sözlerine şöyle devam etti:

"Çok daha otantik, klasik ve eski tip tasarım ürünlere Ortadoğu ve çevre ülkelerinin ilgisinin çok yoğun olduğunu söyleyebiliriz. Rusya'nın daha çok mücevher ve altına yönelik talepleri var. Avrupa ve diğer ülkeler ise daha modern ince ve zarif taşlı ürünler, gümüş ve narin altın ürünler üzerinde duruyor. Tabii Türkiye esnek üretim kapasitesine sahip olduğu için ve müşterinin isteğine göre üretim yapılabiliyor. Türk kuyumculuk sektörünün sınırsız ürün çeşitliliği, esnek üretim kapasitesi, ince iş ve 'finishing' kalitesi, hızlı teslimat süreleri, düşük imalat maliyetleri ve yerli tasarımcıların artmasıyla dünya liderliğine doğru koşuyor."

"700-800 milyon dolar arasında bir iş bağlantısı yapıldı"

Şermin Cengiz, Ortadoğulu alıcıların yılbaşından bu yana Türkiye'den 700 milyon dolardan fazla altın alımı yaptığını söyledi. Cengiz, gelecek yıl bu rakamın 2 milyar dolara çıkmasını beklediklerini kaydertti.

Istanbul Jewelry Show hakkında da bilgi veren Cengiz, bu yıl mart ayında düzenlenen fuarı Doğu Avrupa'dan Yakın Asya'ya, Rusya'dan Ortadoğu'ya, Kuzey Afrika'dan Türki Cumhuriyetler'ine kadar 110 ülkeden gelen toplam 26 bin 523 kişinin ziyaret ettiğini dile getirdi.

Söz konusu fuarda 700-800 milyon dolar arasında bir iş bağlantısı yapıldığını tahmin ettiklerini vurgulayan Cengiz, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Bu yılki hedef tabii ki bunun üzerine çıkması yönünde... Ancak yıllık ihracat rakamlarına baktığımızda her iki fuarda alınan siparişlerin ihracatın yüzde 80 gibi bir oranına denk geldiğini söyleyebiliriz.Sektörün önümüzdeki 3 yıl içinde ulaşmayı planladığı ihracat hedefi 5 milyar dolar olduğunu göz önüne alırsak Türkiye'nin bu hedefe ulaşmasında Istanbul Jewelry Show'un katkısı ve rolü de sanırım yadsınamaz. Türkiye yaklaşık 140 ülkeye altın ihraç ediyor. Bu ülkelerin başında BAE, ABD, Rusya, Almanya, İtalya ve İsrail geliyor."

UBM Rotaforte Uluslararası Fuarcılık AŞ, Londra Borsasına kote UBM Asia ve Rotaforte Uluslararası Fuarcılık AŞ'nin ortak girişimi olarak faaliyet gösteriyor.

Etiketler: altın , rusya , ihracat , Dubai


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı