Almanya'da yetenekli öğrenciler keşfediliyor

DÜSSELDORF (CİHAN)
13.12.2014 - 13:04 | Son Güncelleme:

Kuzey Ren Vestfalya (KRV) Meclisi’nde Bilim Bakanı Svenja Schulze (SPD), Westfaelische Hochschule Rektörü Prof. Kriegesmann ve yetenek avcısı Suat Yılmaz ortak bir basın toplantısı düzenleyerek, yetenekli öğrenci keşfi ve eğitim alanında rehberlik modelini bir hükümet projesi olarak tanıttı.

Bakan Schulze, “Bu proje benim için çok önemli. Fakat sadece bir üniversite bu projeyi uyguluyor ve bir tek Suat Yılmaz’ımız var, bu çok az. Bu projeyi büyütme kararı aldık ve 4 sene içerisinde 22 milyon Euro yatırım yapacağız. Hedefimiz Ruhr havzası merkezli bu projeyi Almanya çapına yaymak.’’ şeklinde konuştu.

Westfaelische Hochschule’nin bu alanda bir araştırma merkezine kavuşacağını sözlerine ekleyen Bakan Schulze yetenek teşviki konusunda istatistiklerden ziyade bu konuda samimi ve yepyeni bir duruş sergilemenin önemine değindi.

Bu yatırımdan çok memnun olduklarını ve öncü üniversite olmanın haklı gururunu yaşadıklarını dile getiren rektör Prof. Dr. Bernd Kriegesmann “Normalde üniversiteler sadece kendiler ile meşgul olurlar. Biz ise çevremiz ile ilgilenmeyi tercih ettik. Şimdiye kadar Almanya’nın ilk ve tek yetenekli öğrenci avcısı olarak bilinen Suat Yılmaz bundan sonra mesleğinin timsali olarak yetenekli öğrenci avcılarını eğitecek ilk kişi oluyor." dedi.

Bilim Bakanı Schulze tarafından himaye altına alınan proje geçtiğimiz senelerde Almanya’ya ve eğitim sistemine damga vurdu.

Bilim Bakanı Basın sözcüsü Hermann Lamberty, “Suat Yılmaz bir prototip’’ dedi ve bundan sonra Almanya’da onun gibilerinin sayısının kendi örneğine göre yetişeceğine vurgu yaptı.

Suat Yılmaz ise basın toplantısında “Bugün benim en mutlu günüm. Bu proje 2011 yılında başladı, şimdi ise bu noktaya geldi. Almanya artık kökenin ve gençlerin neşet ettiği sosyal çevrenin gelecekleri açısından belirleyici olmasından kurtulmak zorunda.’’ şeklinde konuştu.

Yılmaz öğrencilerin yeteneğinin sadece harika notlar ile ölçülemeyeceğine dikkat çekerek, “Onların sosyal yaşantılarında göğüsledikleri zorlukları da göz önünde bulundurarak, yani onların gerçeklerine bakarak değer biçmenin gereğini eğitim sisteminin DNA’sına geçirmemiz lazım’’ dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı