Almanya: Vize artık bize de zarar veriyor

Sadi ÖZDEMİR
09.10.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

İstanbul Ticaret Odası (İTO) önderliğinde 146 Türk şirketinin katıldığı Köln’deki Anuga Fuarı, Almanya’nın vizeyle ilgili itirafına sahne oldu. Almanya’nın Federal Dışişleri Bakanı Guido Westerwelle, “Vize politikamızartık çok aşırıya kaçmış durumda. Bu bürokrasi ekonomimize zarar verir hale geldi” dedi.

Prense para sormuşlar

Guido Westerwelle, vize uygulamasının Almanya’ya verdiği zarara şu örneği gösterdi: “Geçenlerde Orta Doğu’dan bir ülkenin kraliyet ailesine mensup bir prense bizim memurlar ‘geri dönüş paranız var mı?’ diye sormuşlar. Bu konuda politikalarımızı gözden geçirmeliyiz.”

Toplu dava açın

Türkiye’nin Köln Başkonsolosu Mustafa Kemal Basa da, son dönemde Almanya’da Türkiye’ye karşı katı vize uygulamaları konusunda önemli gelişmeler yaşandığını ancak Türkiye’nin özellikle işadamı örgütlerinin yapması gerekenler olduğunu söyledi. Basa, şöyle konuştu: “Almanya parlamentosu Türkiye’ye vize uygulaması konusunda bir bilimsel rapor istedi. Rapor Türkiye’ye vize uygulamasının haksız olduğunu ortaya koydu. Bazı bireysel davaların da lehimize sonuçlandığını hepimiz gördük. Ancak TOBB gibi İTO gibi büyük iş dünyası örgütlerinin toplu davalar açmasının çok daha kesin ve etkili sonuçlar ortaya koyacağını düşünüyoruz.”

Almanlar sevindi

Anuga Fuarı’na katılımın 2009’u aşması Almanları sevindirdi. Koelnmesse İcra Kurulu Başkanı Jürgen Roters, şunları söyledi: “Küresel krizin çok konuşulduğu bir dönemde, burada tüm sektörler içinde çok büyük ağırlığı ve önemi olan gıda alanında önemli iş bağlantıları yapılacak. 100 ülkeden 6 bin 598 firma fuarımızda stand açmış durumda ve 150 bin ziyaretçi bekliyoruz.”

6 bin metrekare yerine 4 bin metrekare verdiler

TÜRKİYE’nin gıda sanayicileri 2 yılda bir Almanya-Köln’de düzenlenen dünyanın en büyük gıda fuarı Anuga’ya bu yıl da rekor katılım gerçekleştirdi. 2009’da partner ülke olarak İstanbul Ticaret Odası’nın (İTO) organizasyonuyla Anuga’da toplam 3 bin 141 metrekarelik alanda yer alan Türk firmaları 2011’de 4 bin metrekarelik alana yayıldı. Aynı dönemler itibariyle katılımcı firma sayısı da 113’ten 146’ya yükseldi. Sürpriz şekilde partnerlik yılındaki rakamın da aşılması Türkiye açısından büyük başarı olarak görülürken, İTO da fuarda her yıl açtığı restoran için kiraladığı alanı Türk firmalarına tahsis ederek 20 firmanın daha fuara katılımını sağladı. İTO Başkan Vekili Dursun Topçu, “Ne yazık ki 40 civarında firmamız da yer bulunamadığı için açıkta kaldı. Fuarda diğer ülkelerden olabilecek son dakika iptallerini yakından takip etmemize rağmen bu firmalarımıza yer bulunamadı. Aslında Anuga’da bu yıl için 6 bin metrekarelik bir salonu kiralamak istedik. Ancak bu salon partner ülke İtalya’ya tahsis edildi” dedi.

Diğer fuar haberleri:

Afganistan’daki çocuklara ‘Damla Şeker’ gönderiyor

ŞEKER ve çikolata üreticisi Tayaş Gıda başta Avrupa ve Uzakdoğu olmak üzere 110 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Tayaş Gıda İhracat Genel Müdürü Serap İslam, geçen yıl 32 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını bu yılki hedeflerinin 46 milyon dolar olduğunu söyledi. Damla markasıyla ürettikleri özel şekerin özellikle Afganistan’da çok beğenildiğini belirten İslam, “İhracatımızın yüzde 25’ini bu şeker oluştuyor. Savaşın ortasında kalan Afgan çocuklar bizim ürünlerimizle çocukluklarını bir nebze olsun yaşıyorlar. 3 yaşındaki bir çocuk yarım kilo bizim ürünümüzünden tüketiyor” diye konuştu.

Annesinin yufkasını  ABD’ye satıyor

KAYSERİ’de 22 yıldır faaliyet gösteren yufka, sigara böreği, dürüm ekmeği gibi unlu mamuller üreten Özyufka, 10 milyon Euro ciroya ulaştı. Köln’deki Anuga Fuarı’na katılan Özyufka Genel Müdürü Kubilay Özdoğan, 1989’da annesinin açtığı yufkaların babası tarafından satılarak ticarete başladıklarını söyledi. Bugün Kayseri’de 140 çalışanı olan bir fabrikada üretim yaptıklarını söyleyen Özdoğan, “Avrupa’nın yanısıra Kuzey Amerika ve Avustralya’ya sigara böreği ve yufka gönderiyoruz. 6,5 milyon liralık ihracat rakamına ulaştık” dedi.

Marketlere kızdı ihracata başladı

İNCİ markasıyla baharat çeşitleri üreten Emin Gıda, yurtiçinde market zincirlerinin yüksek raf bedeli istemesi üzerine ihracat atağına başladı. Emin Gıda Genel Müdürü Emin Demirci, Türkiye’de ilk defa içinde hiçbir katkı maddesi olmayan puding ürettiklerini ancak market zincirlerinin bu ürünü raflarına ‘ucuz ürün getir’ diyerek almadığını iddia etti. Ürünlerinin arasında zeytinyağı ile karıştırılmış 30 çeşit baharatın da yer aldığı çeşninin de bulunduğu vurgulayan Demirci, “Geçen yıl 8 milyon liralık ciro yaptık, bunun yüzde 25’i ihracattan oluşuyor. Almanya ve Fransa’ya ihracat yapıyoruz” dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı