Almanlar en fazla gazeteye güveniyor

Hürriyet Haber
21.03.1999 - 00:00 | Son Güncelleme:

Alman Medya Planlama Şirketi ZMG'de Planlama Bölüm Başkanı olarak çalışan Sabine Holicki, Medya araçlarının artışına rağmen Alman halkının hala en fazla gazetelere güvendiğini söyledi. Hürriyet Bilgi Platformu tarafından düzenlenen ‘‘Basında Reklam Etkinliğini Arttırmanın Yolları’’ seminerine konuşmacı olarak katılan Holicki, Alman halkının yüzde 41'inin günlük gazeteleri, yüzde 31'inin devlet televizyonlarını, yüzde 7'sinin de özel televizyon kanallarını güvenilir bulduğunu belirtti.

Almanya'da reklam ajansları ile gazeteler arasında köprü görevi yapan ZMG'nin Planlama Başkanı Holicki ayrıca, günlük gazetelerde yer alan reklamların etkisinin yüzde 44, televizyonlarda yer alan reklamların etkisinin ise yüzde 37 olduğunu ifade etti. Almanya'da çok geniş bir yerel medya ağı ve bu ağdan yararlanmak isteyen geniş müşteri potansiyeli olduğunu vurgulayan Kolicki, mesleğini de, ‘‘Reklam vermek isteyen müşterilere uygun adresi göstermek’’ diye tanımladı.

Alman halkının iliginç bir özelliğinin yerel basına fazla ilgi göstermesi olduğunu belirten Holicki,‘‘Almanya'da 10 ulusal, 349 bölgesel 8'de tabloid gazete var. Bu üç tür gazetenin günlük satış miktarı 25 milyondur ve bunlar arasında da 17.3 milyon adetle bölgesel gazeteler en fazla satıyor’’ dedi. Alman halkının bölgesel gazete merakının yüz 100 iletişim eksikliğinden kaynaklandığını kaydeden Holicki, yasalar nedeniyle televizyon ve radyo istasyonu kurmanın çok zor olduğu Almanya'da bölgesel tüm haberlerin günlük gazeteler aracılığıyla alındığını söyledi.



Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı