Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Alman pazarında Türk turizmi yüzde 4'e düştü

    A.A.
    09.10.2007 - 16:01 | Son Güncelleme: 09.10.2007 - 16:01

    Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Kemal Özgen, Türkiye'nin Almanya turizm pazarındaki payının yüzde 4'e düştüğünü bildirdi.

    Özgen, yaptığı yazılı açıklamada, Antalya için hayati önemi olan turizmde, sezon sonuna yaklaşıldığına dikkati çekti. Bu yıl Antalya'nın 8 milyona yakın yabancı turiste ev sahipliği yaptığını belirten Özgen, bu nedenle sorunların ikinci plana atıldığını ifade etti. ATSO olarak bu yıl en çok dile getirdikleri konuların başında Almanya ve Kuzey Avrupa pazarındaki duraklamanın geldiğini vurgulayan Özgen, bu konuda tedbir almak gerektiğini kaydetti.

    Dünya Turizm Örgütü istatistiklerine göre, dünya turizminde en yüksek harcamayı 74,8 milyar dolar ile Almanya'nın yaptığını belirten Özgen, bu ülkeyi 72 milyar dolar ile ABD, 62,2 milyar dolarla İngiltere, 31,2 milyar dolarla Fransa, 26,9 milyar dolarla Japonya, 24,3 milyar dolarla Çin, 23,1 milyar dolarla İtalya, 20,8 milyar dolarla Kanada ve 18,8 milyar dolarla Rusya'nın izlediğini ifade etti.

    AB istatistiklerine göre 2005 yılında AB ülkelerinin yurt dışı seyahatleri toplamının yaklaşık 235 milyon kişi olduğunu vurgulayan Özgen, bunun 78 milyonunu Alman, 48 milyonunu ise İngiliz turistlerin oluşturduğunu kaydetti. Almanya ve İngiltere'nin, AB vatandaşlarının toplam yurt dışı seyahatlerinin yarısından fazlasını oluşturduğuna dikkati çeken Özgen, 179 milyon kişinin 4 geceyi aşan yurt dışı turistik seyahat yaptığını belirtti. Bu rakamın 61 milyonunun Alman, 38 milyonunun İngiliz, 14 milyonunun Fransız, 11 milyonunun da Hollandalılar'a ait olduğunu vurgulayan Özgen, Alman pazarında İspanya'nın yüzde 15, İtalya ve Avusturya'nın 14, Fransa'nın yüzde 10 ile en büyük payı alan ülkeler olduğuna işaret etti.

    Özgen açıklamasında, “2005 yılında Almanya pazarında yüzde 6 pay ile beşinci ülke olan Türkiye, son yıllarda pazardaki duraklamadan en fazla etkilenen ülke olmuş ve pazar payı yüzde 4'e düşmüştür” dedi.

    Rusya'nın outbound turizminin (yurt dışına turist gönderen acenteler) son yıllarda çarpıcı bir yükselme gösterdiğini kaydeden Özgen, Rusya Federasyonu verilerine göre 30 milyona yaklaşan bir outbound turizm hareketinin söz konusu olduğunu kaydetti. Özgen, buna karşın Ruslar'da, turist başına harcama düşük olduğundan pazar büyüklüğünün Hollanda'yı ancak geçtiğini ifade etti.

    2007 yılının ilk yarısında, Rusya'dan yapılan çıkışlarda Türkiye'nin birinci ülke olduğunu belirten Özgen, artış oranlarında ise Türkiye'nin ilk sırada olmadığını bildirdi. İstatistiklere göre Rusya pazarındaki talep artışında yüzde 54 ile Hırvatistan'ın birinci olduğunu kaydeden Özgen'in açıklamasında şu ifadelere yer verildi:
    “Hırvatistan'ı, Mısır yüzde 49, Avusturya ve İtalya yüzde 37, Yunanistan yüzde 34, Bulgaristan, Türkiye yüzde 30'a yakın, diğer Doğu Avrupa ülkeleri de yüzde 20'ler oranında artışlarla izlemektedirler. Turizm sektörümüzün geleceği açısından pazar araştırmalarının ciddi bir şekilde yapılması, uzun dönemli pazar stratejilerinin belirlenmesi zorunludur. Bakanlığın bu çalışmaları yürütecek bir oluşuma dönük yeniden yapılanma çabası içinde olacağını umuyoruz.”

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı