Alman kahveci Tchibo 100 mağazayla Türkiye’yi saracak

Demet CENGİZ BİLGİN
28 Kasım 2005 - 00:00Son Güncelleme : 27 Kasım 2005 - 20:19

Mağazacılık alanında geliştirdiği konseptle tüm Avrupa’da kuru kahve ve sıcak kahvenin yanında her hafta belirlenen temada aksesuvardan giyime, ev tekstilinden saate değişik ürünler satan Tchibo Türkiye’de de mağazalaşma atağına kalktı. İlk mağazasını aralık ayında Cevahir’de açacak olan Tchibo 2010’a kadar tüm Türkiye’de 100 mağaza açmayı planlıyor.

MAĞAZACILIK alanında geliştirdiği benzersiz konseptle tüm Avrupa’da kuru kahve ve sıcak kahvenin yanında her hafta belirlenen temada aksesuardan giyime, ev tekstilinden saate değişik ürünler satan Tchibo Türkiye’de de mağazalaşma atağına kalktı. İlk mağazasını Aralık ayında Cevahir’de açacak olan Tchibo 2010’a kadar tüm Türkiye’de 100 mağaza açmayı planlıyor. Tchibo Türkiye Genel Müdürü Şenay Tanşu ‘İkinci mağazayı Anadolu yakasında açacağız. 2006’yı İstanbul’da geçirdikten sonra hedef Anadolu. İzmit, Eskişehir, Trabzon. Türkiye’de 200 mağazayı bulacağız’ dedi.

BÜYÜLÜ YENİ YIL SOFRASI:

Tchibo’nun yüzde 100 Alman sermayesi olarak Türkiye’de yatırıma soyunduğunu kaydeden Şenay Tanşu ‘Türkiye’deki ilk tema ‘Büyülü Bir Yeni Yıl Sofrası’ olacak. Türkiye’de mağaza temalarını 2 haftada bir değiştireceğiz. İkinci tema sağlıkla ilgili bir şey olabilir. Tema ne ise onunla ilgili her türlü ürünü bulabiliceksiniz. Plaj temasında mayo, havlu, güneş gözlüğü, güneş kremi, terlik; kayak temasında kayak malzemeleri, kayak gözlüğü, termal iç mamaşırı, kayak mp3 çaları... Her temayla mağazaya yeni bir koleksiyon geliyor. Bunun dünyada bir eşi benzeri yok’ diye konuştu.

1200 KİŞİ ÇALIŞACAK:

Tchibo’da satılan ürünlerin fiyatlarının uygun olduğunu belirten Tanşu şöyle devam etti: ‘Kahve fiyatları uygun. Müşteri profili herkes. Her gelir grubunudan insan var. Satılan ürünlerin fiyatları uygun. Türk tüketicisinin seveceğini düşünüyoruz. 2010 yılına kadar hedeflenen büyümeyi sağlarız. Böylece bin 200 kişiyi istihdam ediyor olacağız.’

ALMAN KAHVECİ:

Almanya’nın Hamburg kentinde 1949’da kurulan Tchibo’nun gelişimini Tanşu şöyle aktardı: ‘İşe önce kahve sipariş sistemiyle başlanmış. Kahvelerle ilgili katalogları, evlere gönderiyorlarmış. 1955’te ilk mağaza açılmış. Sonra fincan, kahve makinası gibi ürünleri de satmaya başlamışlar. Zamanla dünyada örneği olmayan bir mağaza konsepti gelişmiş. Bu konseptte iklim, günün önemine göre temalar oluşturarak, o temayla ilgili pek çok ürünü satmaya başlamışlar. Ve bu konsept haftada bir değişiyor.’

Yılda 30 bin temalı ürün

SATILAN
ürünlerin yüzde 30’unu kahve çeşitlerinin oluşturduğunu kaydeden Şenay Tanşu ‘Kalan yüzde 70’lik kısım ise temalı ürünler. Tchibo bu ürünleri tedarikçilerine yaptırıyor. Mağazalarda yılda ortalama 30 bin değişik çeşit temalı ürün satılıyor. Bunların hepsi Almanya’daki merkeze toplanıp oradan dağıtılıyor’ dedi.

Her 2 kadından birinde Tchibo iç çamaşırı

TCHIBO
’nun çok gelişmiş bir kurum kültürü olduğunu kaydeden Tanşu, Avrupa’da en çok çalışılmak istenen firmalar arasında yer alan şirketle ilgili şu bilgileri verdi: ‘Tchibo 4 milyar Euro ciroya sahip bir şirket. Dünyanın en büyük 5’inci kahve üreticisi. Önemli kahve ihracatçıları arasında yer alıyor. Hem kahve hem gıda dışı ürünleri iyi kalitede. Avrupa’da her 2 kadından biri Tchibo iç çamaşırı giyiyor.’

Tek başıma gittim aldım, geldim

ŞENAY
Tanşu Tchibo’nun Türkiye’ye yatırım yapma kararını şöyle anlattı: ‘Bir şirketin Avrupa direktörü olarak çalışırken önce Almanya’da sonra diğer ülkelerde Tchibo dikkatimi çekti. Her hafta değiştiğini gördüm. Bir süre sonra bağımlısı olmuştum. Her hafta ne olacak diye merakla bekliyordum. Sonra Tcnibo’dan bir yetkiliyle tanışınca Türkiye’ye neden gelmediklerini sordum. Böyle bir planları olmadığını söylediler. Israralarıma dayanamayınca, gidip bir sunum yapmamı istediler. Yoğun çabalarım sonucu Türkiye’ye geldiler, gördüler karar verdiler. Yani tek başıma gittim, aldım, getirdim.’

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı