Alman Federal İstatistik Ofisinin verilerine göre

A.A
28.12.2014 - 15:37 | Son Güncelleme:

Almanya'da internetten veya diğer bilgisayar tabanlı ağlar üzerinden ürün ve hizmet satan firmaların oranı 2008 yılından bu yana yüzde 7 artış kaydederken, şirketlerin toplam cirosunda elektronik ticaretin (e-ticaret) payı yüzde 12 oldu.

Almanya Federal İstatistik Ofisi'nden (Destatis) edildiği verilere göre, Almanya'da şirketlerin "online satışa" verdiği önem gittikçe artıyor.

Almanya'da internetten veya diğer bilgisayar tabanlı ağlar üzerinden ürün ve hizmet satan işletmelerin oranı 2000 yılından bu yana yüzde 7 artış kaydetti. 2012 yılında ülkede yaklaşık olarak her 5 firmadan biri yani firmaların yüzde 19'u online olarak mal ya da hizmet sağladı.

Ancak online satışlardaki artış şirketlerin cirosuna aynı oranda yansımadı. Almanya'da tüm şirketlerin toplam cirosu ele alındığında, e-ticaretin şirketlerin toplam cirosundaki payı 2008 yılına oranla ılımlı artış gösterdi.

Krizin başladığı yıl olarak kabul edilen 2008 yılında Almanya'da e-ticareti kullanan firmaların oranı yüzde 12 olarak belirlenirken firmaların e-ticaretten sağladıkları cironun toplam cirodaki payı ise yüzde 11 oldu.

İnternet üzerinden mal veya hizmet sunan firmaların oranı 2010 yılında yüzde 13 olurken, bu ticaretten elde edilen cironun payı ise yüzde 14 olarak belirlendi. 2012 yılında ise internet üzerinden satış yapan firmaların oranı yüzde 19 oldu. Bu firmaların toplam cirolarında e-ticaretin payı ise yüzde 12 olarak belirlendi.

Böylece, e-ticaretin toplam cirodaki payı 4 yılda yüzde 1 artış kaydetti.

Destatis'in son yayımladığı verilere göre, Almanya'da firmaların e-ticaret oranına ve e-ticaretin toplam cirolarındaki payına ilişkin tablo;

E-ticaret gerçekleştiren şirketlerin oranı (%) E-ticaretten sağlanan cironun toplam cirodaki payı (%)

2008 12 11
2010 13 14
2012 19 12



Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı