Alman çocuk giyiminde 7 milyar Euro var

Yeliz ÖZ
03.09.2005 - 01:59 | Son Güncelleme: 03.09.2005 - 01:59

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, çocuk giyim segmentinin dünyada yeni keşfedildiğini belirterek, ‘Üreticiler bu trendi kendi lehlerine kullandıkları an Türkiye büyük bir avantaj yakalamış olacak’ dedi.

Çocuk Moda Fuarı, Dünya Ticaret Merkezi’nde açıldı. Fuarın açılışında konuşan Orakçıoğlu, çocuk giyiminin önünde geçmişten daha parlak bir gelecek bulunduğunu söyledi. Hazır giyim sektörünün en önemli pazarı konumundaki Almanya’nın, son dönemlerde düşen tüketim eğilimine rağmen, 2004 yılı içinde 60 milyar Euro’nun üzerinde hazır giyim tüketimi yaptığına işaret eden Orakçıoğlu, şöyle dedi: ‘Bu rakam içinde kadın giyimi 30 milyar Euro ile başı çekiyor. Ancak dikkat çekici nokta bu pazarda çocuk giyim harcamalarının geçen yıl itibariyle 7 milyar Euro sınırını aşmış olması. Bu segmentteki tüketim eğilimi yukarı doğru bir trend izliyor.’İngiltere’de de benzer bir tablo bulunduğunu ifade eden Orakçıoğlu, bu segmentin dünyada henüz keşfedildiğini, Türk çocuk giyim üreticilerinin bu trendi kendi lehlerine kullandıkları an Türkiye’nin büyük bir avantaj daha yakalayacağını söyledi. Orakçıoğlu, çocuk giyiminin artık dev markaların da dikkatini çektiğini, bütün küresel markalar ve moda evlerinin çocuk koleksiyonları ürettiğini, anne-çocuk koleksiyonu hazırladığını kaydetti. Orakçıoğlu, ‘Bizim bu noktada kalite ve hızlı teslim avantajlarımızın yanına trend ve yaratıcı fikir üretme yeteneğimizi eklememiz gerekiyor’ dedi. İhlas Fuar tarafından düzenlenen Çocuk Moda Fuarı’na, 84 firma katılıyor. Fuarda, 150’ye yakın marka yer alıyor. Yılda 2 kez gerçekleştirilen fuarda, ayakkabıdan cekete, eşofmandan çoraba kadar pek çok ürün sergileniyor. Fuar, 4 Eylül’e kadar ziyaretçilere açık olacak. Hazır giyim üreticileri ile sektör temsilcilerini buluşturan fuara Litvanya, Bulgaristan, Romanya, Rusya, Yunanistan, İsrail, Portekiz, Almanya, Ukrayna, Bahreyn, İngiltere, Hindistan’dan geniş katılım var. Fuara Almanya’dan katılan designer Birgit Countess Tyszkkiewicz Türkiye’de ilk kez böyle bir organizasyonda bulunduğunu belirterek, ‘6-18 yaş arasında yanlızca kızlar için üretim yapıyorum. Kişiye özel yapılan kıyafetler Türkiye’de yaygın değil. Kıyafetleri tasarlarken tıpkı büyükler giyecekmiş gibi ama çocuk olduklarını unutmadan en ince detayları göz önünde bulunduruyorum’ dedi.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı