Alkollü içkici spora destek verir futbolcu şapkayla ekrana çıkamaz

Hürriyet Haber
22 Ekim 2008 - 00:00Son Güncelleme : 22 Ekim 2008 - 10:11

Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) Başkanı Kazım Çalışkan, tütün mamulleri ve alkollü içkilerin satışı ve sunumuna ilişkin usul ve esasları düzenleyen yönetmelik taslağının nihai bir düzenleme olmadığını söyledi.

Çalışkan, Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkilerin Satışı ve Sunumuna İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik Taslağı’ndaki düzenlemelerin yüzde 80’inin halen çeşitli yönetmelik, tebliğ ve kurul kararlarıyla yürürlükte bulunduğunu belirtti. Çalışkan, düzenlemenin 2009 yılı başında yürürlüğe gireceğini bildirdi.

Kulüpler kapatılmayacak

Çalışkan, yönetmelik taslağıyla ilgili haberler üzerine düzenlediği basın toplantısında, "Yönetmeliğimizde hiç şekilde bir spor kulübümüzün kapatılması veya isminin değiştirilmesi öngörülmemektedir" dedi. Çalışkan, şöyle konuştu: "Yönetmeliğimizde sportif veya kültürel etkinliklere sponsorluk yasaklanmamakta, sponsorluk adıyla tütün mamulleri veya alkollü içkilerin tüketimini özendirecek nitelikte reklam yapılmasının önüne geçilmesine çalışılmaktadır. Bu durumdaki şirketler, yine sponsor olabilir. Ama sponsor olduğunu belirten reklam yapamayacak. Örneğin A şirketi, Fenerbahçe’ye sponsor olabilir. Fakat Fenerbahçeli bir futbolcu, A şirketinin şapkası ile basın toplantısı yapamaz. Ancak bu da taslaktaki bir düzenleme. Henüz Kurul’da bile tartışılmadı."

’Genç’ tanımı

Taslakta Dünya Sağlık Örgütü’nün ’genç’ tanımının aynen alındığını belirten TAPDK Başkanı Kazım Çalışkan, sözlerini şöyle sürdürdü: "Örgüt, 10-19 arası yaştakileri ’adölesan’, 15-24 arası yaştakileri ’genç’ ve 10-24 arası yaştakileri ’genç insan’ kabul ediyor. Bizde, yetişkin kavramı ile genç kavramını eşleştirme hatası var. Ancak taslaktaki genç tanımı da Kurulca kabul edilmeyebilir. Sektörden buna yönelik ciddi eleştiriler var. Kurul, bir genç tanımı yapacak ama bu sonra ortaya çıkacak."

Özendirici promosyon

Çalışkan, alkol üreticilerinin, satıcıya vereceği promosyonlar, hediyeler konusunda ise şunları söyledi: "Satışta özendirici olunmaması için buna sınırlama geliyor. Reklamlarla ilgili getirilen eleştiriler de yanlış. Bu konuda 2005’den beri yürürlükte olan bir Reklam Tebliği var. Taslakta da buradaki hükümler aynen korunuyor. Risottoya şarap katana bir işlem yapılmış mı? Zaten yürürlükte olan bir Tebliğ var. O tebliğ kapsamında işlem var mı?"
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı