Alışveriş merkezleri nabız tuttu, Sarar Zara ve LCW önde çıktı

Hürriyet Haber
25.11.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği Başkanı Hakan Kodal, alışveriş merkezlerinde “En Beğenilen Markalar” araştırmasında kadın giyiminde Zara, erkekte Sarar ve çocukta da LCW’nin ilk sırada çıktığını söyledi.

ALIŞVERİŞ Merkezi Yatırımcıları Derneğinin (AYD), GfK Türkiye işbirliğiyle gerçekleştirdiği “Alışveriş Merkezlerinde En Beğenilen ve Tercih Edilen Perakende Markaları” araştırması sonuçlandı. 10 kategori ile En Beğenilen ve Tercih Edilen Perakende Markaları, kadın tekstil kategorisinde Zara, erkek tekstil kategorisinde Sarar, çocuk kategorisinde LCW, ayakkabı-çantada Nine West, kişisel bakım-kozmetik kategorisinde Tekin Acar, restoranda Köfteci Ramiz, kafe kategorisinde Mado, dekorasyon-mobilya kategorisinde Paşabahçe, elektronik (üretici perakende) kategorisinde Sony, elektronik (perakende) kategorisinde Teknosa oldu. Araştırma, 5 Eylül-2 Kasım 2009 tarihleri arasında, İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Adana, Bursa, Trabzon, Gaziantep, Diyarbakır, Denizli ve Konya’da, 18-55 yaşları arasında AVM ziyaretçisi (en az iki haftada bir ziyaret eden) 1275 kişiyle yapıldı.
Krizden çıkış başladı
Araştırma sonuçlarını Kapalıçarşı’da açıklayan AYD Başkanı Hakan Kodal, 2009 yılının ilk 6 ayının sektör açısından keyifli bir dönem olmadığını, ancak toparlanma sürecine girildiğini dile getirerek, eylül ayı AVM cirolarının, son 2 yılın en yüksek düzeyini yakalamasının da bunun göstergesi olduğunu söyledi. Kodal, ekim ayında düşüş yaşanmasına rağmen kasım ve aralık aylarının iyi olmasını beklediklerini ifade ederek, krizden çıkışın başladığını, ancak 2009 ve 2010 yıllarını, 2005 ve 2006 yılları gibi değerlendirmemek gerektiğini belirtti. Ekonomideki sorunların tüketiciyi etkilediğine değinen Kodal, “En azından, ziyaret sayılarındaki artış, cirolardaki artış, yavaş yavaş hayatın normale döndüğünün göstergesi” dedi.
Kodal, yatırımlarda geçen yıldan bu yana yavaşlama olduğunu belirterek, başlamış projelerin devam ettiğini, ancak yeni yatırımlarda ciddi bir durmanın söz konusu olduğunu kaydetti

Kapalıçarşı onarılacak yeni nesli de çekecek

KAPALIÇARŞI Esnafları Derneği Başkanı Hasan Fırat, Kapalıçarşı’nın 75 bin metrekareyi kapsayan ve maliyeti 150 milyon Euro’yu bulacak onarımına ilişkin bilgi verirken, amaçlarının çarşıyı eski haline döndürüp, yerli müşteriyi buraya çekebilmek olduğunu, yeni neslin çarşıyı bilmediğini söyledi.

En Beğenilen 10 marka

Kadın giyimi: Zara
Erkek giyimi: Sarar
Çocuk giyimi: LCW
Ayakkabı-çanta: Nine West
Kişisel bakım-kozmetik: Tekin Acar
Restoran: Köfteci Ramiz
Kafe: Mado
Dekorasyon-mobilya: Paşabahçe
Elektronik
(üretici
perakende): Sony
Elektronik (perakende): Teknosa

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı