Gündem Haberleri

    Alışveriş Merkezi sayısı 3 kat arttı

    A.A.
    25.10.2007 - 16:21 | Son Güncelleme:

    Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneğinin (AMPD) Perakende Endeksine göre, organize perakende sektörünün bu yılın Ağustos ve Eylül aylarında kaydettiği ciro, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 30 arttı.

    AMPD Perakende Endeksinin Ağustos ve Eylül 2007 verilerine göre, Ramazan ayını kısmen kapsayan Eylül ayı, cirolarda artış kaydedildiği bir dönem olarak öne çıktı. Endekse göre bu durum, 2007 dördüncü çeyrek beklentisinin gerçekleşeceği yönünde güçlü bir eğilim sunuyor.

    Organize perakende sektörü, 2007 üçüncü çeyreğinde büyümeye devam etti. Sektör, iç talepte durağanlığın sürdüğü koşullarda büyümeyi sürdürüyor ve bu yılın ilk yarısında gösterdiği ciro büyüme performansını Ağustos ve Eylül aylarında da gösterdi.

    Verilere göre, sektörün 2007 yılı Ağustos ve Eylül aylarında kaydettiği ciro, 2006'nın aynı dönemine göre yüzde 30 arttı. Sektörün 2007 üçüncü çeyrek ciro büyümesi ise yüzde 23 oldu.

    2007'nin ikinci çeyreğinde toplam harcamalar düşerken, bir anlamda “toplam pasta daralırken”, organize kesimin hacmi genişledi, ağırlığı arttı.

    Perakende sektörü, yatırım ve istihdama ağırlık veren genişleme trendini Ağustos ve Eylül aylarında da sürdürdü. Bu yılın üçüncü çeyreğinde sektörde açılan mağaza sayısı, 2006'nın aynı dönemine göre üç kat arttı. Sektördeki toplam mağaza sayısı ise 2007'nin ilk 9 ayında yüzde 36 artış kaydetti.

    Bu yılın üçüncü çeyreğinde hizmete giren yeni alan miktarı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 500, sadece üçüncü çeyrekte sektörün toplam hizmet alanı yüzde 7,5 arttı.

    Ocak-Eylül 2007 döneminde hizmete giren yeni alan miktarı, 2006'nın aynı dönemine göre yüzde 300, sektörün toplam hizmet alanı da 9 aylık dönemde yüzde 16 arttı.

    İSTİHDAMDAKİ ARTIŞ

    AMPD Perakende Endeksi verilerine göre, bu yılın üçüncü çeyreğinde organize perakende sektöründe görülen yatırım artışı, sektör istihdamına da pozitif olarak yansıdı.

    Sektörde yaratılan yeni istihdam, 2007 yılı üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 34 arttı. Sadece Ağustos ve Eylül aylarını kapsayan iki aylık dönemde yaratılan yeni istihdam ise 2006'nın aynı dönemine göre yüzde 100 oldu.

    Ocak-Eylül 2007 döneminde yaratılan istihdam miktarı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16'lık artış gösterdi.
    Sektörde toplam çalışan sayısı endeksi, 21 aylık dönemde düzenli bir artış göstererek endeks bazında 100'den 144'e çıktı. İki yıldan az bir sürede gerçekleşen bu “sıçramanın” kayda değer olduğu ve organize perakendenin, istihdamda giderek bir çıpa haline geldiği belirtildi.

    İstihdamın önemli bir boyutuna işaret eden “firma kadrolarında bulunan mağaza çalışan sayısı” ise Ocak 2006-Eylül 2007 döneminde yüzde 57 arttı. Firma kadrolarında yaratılan yeni istihdam, bu yılın üçüncü çeyreğinde 2006'nın aynı dönemine göre yüzde 12 artış kaydetti.

    İSTİHDAM ARTIŞI, CİRONUN ÖNÜNDE

    Sektörde uzun süredir görülen “ciro artışlarını aşan bir hızda büyüme” eğilimi, 2007 yılının üçüncü çeyreğinde de sürdü. Toplam çalışan sayısı başına ciro rakamı, Temmuz ve Ağustos'ta düştükten sonra, Eylül ayında yükselerek Ocak 2006 seviyesine geldi.

    Ocak 2006-Eylül 2007 dönemini kapsayan 21 aylık döneme bakıldığında, istihdam artışının genel olarak ciro artışlarının önünde yer aldığı, bu durumun sektöre yapılan yatırımların dar, ciro hedefli ve kısa vadeli değil, uzun vadeli ve sağlıklı yatırımlar olduğuna işaret ettiği belirtildi.

    Verilerin, organize perakende sektörünün 2007 yılının üçüncü çeyreğinde de geniş çaplı yatırım eğilimini sürdürdüğünü gösterdiği ifade edildi.

    Endekse göre, ciro artışlarıyla oranlı olarak fiş sayısı da artış gösterdi. Temmuz-Eylül 2007 döneminde sektörde verilen fiş sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13 arttı. Ocak-Eylül 2007'yi kapsayan 9 aylık dönemde verilen fiş sayısı, 2006'nın aynı dönemine göre yüzde 11 oldu. Eylül 2007'de ise fiş başına ciro rakamı yükseldi.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı