Alışveriş için tek yürek oldular, festivalle 3 milyar dolar çekecekler

Demet CENGİZ BİLGİN
09 Şubat 2011 - 00:00Son Güncelleme : 09 Şubat 2011 - 02:04

Uzun yıllar hayali kurulan İstanbul Alışveriş Festivali için bugüne kadar aralarında perakendecilerin, turizmcilerin ve eğlence sektörü temsilcilerinin olduğu ekip yüzlerce toplantı yaptı. Perakendenin duayeni Abdullah Kiğılı, “Eskiden kavga ederdik şimdi tek yürek olduk” dedi. Bu yılki festivalde 3 milyar dolarlık alışverişin gerçekleşmesi bekleniyor.

18 Mart-26 Nisan tarihlerinde ilki yapılacak İstanbul Shopping Fest (İstanbul Alışveriş Festivali) için aralarında perakendecilerin, turizmcilerin ve eğlence sektörü temsilcilerinin olduğu ekip 40 gün sürecek etkinliğin karnaval havasında geçmesi için yüzlerce toplantı yaptı. Sadece İstanbul Shopping Fest Komitesi son 2 ayda 150 toplantıda bir araya geldi. Çeşitli etkinli, promosyon ve kampanyaların yapılacağı dönemde yüzde 30’a varan indirimler söz konusu. Perakende sektörünün duayeni, Kiğılı’nın sahibi Abdullah Kiğılı, “Eskiden kavga ederdik şimdi bütün dernekler el ele, kol kola aynı amaca koşuyoruz. Tek yürek olduk. Şu anda tam anlayamıyoruz ama getirisi çok olacak bu işin. Hep fiyatla rekabet ettik. Bu etkinlik kalitemizin gerçek değerini bulmasını da sağlayacak. İstanbul’un harikalarla dolu bir şehir olduğunu göstereceğiz. Gelip güzel yemekler yiyecekler, müthiş fırsatlarla alışverişlerini yapacaklar, eğlencelerini yaşayacaklar. Bu karnaval şehri unutamayacaklar” dedi.

Yabancı markalar heyecanlı

Tescilli Markalar Derneği (TMd) Başkanı Füsun Çevikel Kuran, sadece indirim değil özel uygulamalar, promosyonlar da olacağını belirterek, şöyle konuştu: “Yabancı markalar yüzde 30 indirime uyamayabilirler. Çünkü her biri farklı ülkelerde farklı şirketlere bağlılar ama bu etkinlikte onlar da aktif olacaklar. Bu yıl etkinlik yeni turist getirmekten ziyade mevcut gelenleri hedef alıyor. Bu etkinlik çoğunlukla Türkiye’nin çevresini, ağırlıkla Rusya, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’dan gelecekleri hedefliyor. Bu bölge yabancı markaların henüz gitmediği gidemediği bir yer. Ve bu bölgenin insanı Avrupa’ya gitmiyor, vize problemi var, kendini rahat hissetmiyor. Türkiye’ye geliyor. Bu kitleyle Türkiye’de buluşacak olan yabancı markalar da çok heyecanlı.”

Alışveriş 13 kat artacak

Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal, 2010 yılında aynı 40 günlük dönemde İstanbul’dan yüzde 80’i yerli, yüzde 20’si turistlerden olmak üzere 1.8 milyar dolarlık alışveriş yapıldığını söyledi. Kodal “2023 yılına gelindiğinde bu rakam 10 milyar dolara çıkacak ve bunun 4 milyar doları turistlerden gelecek. Yani cirolar 13 kat artacak” dedi. 2011 yılında ise etkinliğin 3 milyar dolar ciro yaparak, neredeyse bir önceki yılın aynı dönemine göre 2 kat artış bekleniyor. Kültür-turizm, eğlence, yeme-içme alanlarının hep birlikte bir şehrin çekim gücünü artırdığını anlatan Kodal, aynı heyecanı turizm ve eğlence sektörü temsilcilerinin de paylaştığını vurguladı.

Alışveriş için tek yürek oldular, festivalle 3 milyar dolar çekecekler

3 bin kişilik dev buluşma yarın

İSTANBUL Shopping Fest etkinliğinin detayları yarın 3 bin kişinin katılacağı bir toplantıda paylaşılacak. Toplantıya perakende sektöründen mağaza müdürleri, markaların yöneticileri katılırken, restoran işletmecileri, oteller, turizmciler ve eğlence sektöründe yer alanlar da hazır bulunacak.

Kıvanç Tatlıtuğ Ortadoğu’ya gidiyor

OYNADIĞI diziler Ortadoğu’da izlenme rekorları kıran ve geniş bir hayran kitlesine sahip olan Kıvanç Tatlıtuğ, İstanbul Shopping Fest’in Ortadoğu yüzü oldu. Tatlıtuğ Dubai, Suriye ve Lübnan’a giderek etkinliği duyuracak. Karışıklıkların yaşandığı Mısır turu iptal edildi ve bunun yerine Azerbaycan’a gidilmesi planlanıyor. Tatlıtuğ tura Dubai’den başlayacak.

Çekilişle 1 ev, 20 otomobil verilecek

İSTANBUL Shopping Fest kapsamında, ihale ile satılan 40 dev vitrin de yarışacak. SMS’ler ile en çok beğenilen vitrin seçilecek ve bu vitrine SMS atanlardan biri çekilişle bir daire sahibi olacak. Ayrıca etkinlik süresince 20 otomobil de hediye edilecek. 40 TL üzeri alışveriş yapan herkes, faturanın üzerindeki numarayı SMS ile gönderip çekilişe katılabilecek.

70 milyon lira bütçeye sahip

70 milyon TL bütçeye sahip etkinliği pek çok kamu ve sivil toplum kuruluşu destekliyor.
Bütçenin 50 milyon TL’si ayni katkı.
Kültür Bakanlığı’nın tanıtım bütçesinden faydalanılırken, THY de önemli destek sağlıyor.
İstanbul Kalkınma Ajansı ve sponsorlar de destek veriyor.
Etkinlik süresince kullanılacak 3x4 metre büyüklüğünde vitrin, 3x1.5 metre büyüklüğündeki poşetler ve alışveriş merkezlerinin gece açık kalma hakkı kazanması için yapılan açık artırmada 800 bin dolar toplandı.
Etkinlik süresince bütün mağazalarda, mekanlarda aynı ibareler yer alacak. Festival logosuna sahip anahtarlık, fincan, kalemler, kitap ayraçları, bez çantalar, fularlar şimdiden basıldı.
Kapalıçarşı 550’nci yılını kutlayacak.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı