Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

AKP Genel Merkezi’nde bir strateji ekibi

KİM ne derse desin, şimdi daha net bir şekilde ortaya çıkıyor ki seçim aslında 28 Nisan günü bitmiş, halk o gün kararını vermiş.

Elbette AKP başarısının altında sadece 27 Nisan bildirisi yok.

Ekonominin sürekli büyümesi, sosyal yardımlar, icraatlar, alternatifsizlik gibi birçok neden sıralanabilir; ama 27 Nisan bildirisi, AKP’den uzaklaşmakta olan seçmen kitlesini yeniden geri çevirdi; SP, merkez sağ ve Kürt seçmenden büyük kaymalara neden oldu.

Tek neden yok derken, sadece seçim taktikleri, bilimi kullanma, organizasyon üstünlüğü dahi AKP başarısının sıradan olmadığını gösteriyor.

KONUŞMALARA YÖN VERİLİYOR

Örneğin kamuoyunun haberi olmadı; ama AKP Genel Merkezi’nde, Başbakan Erdoğan’ın isteği ile kurulan bir Strateji Ekibi her gün görev yaptı.

Devlet Bakanı sosyolog Beşir Atalay’ın başkanlığındaki ekip, AKP Genel Başkan Yardımcısı Nihat Ergün, sosyolog AKP eski milletvekili Dr. Zeynep Karahan Uslu, siyaset bilimci Prof. Dr. İhsan Dağı, felsefeci Doç. Dr. İbrahim Kalan, alan araştırmacısı ve iktisatçı İbrahim Uslu’dan oluştu.

Ekip, Başbakan dahil liderlerin konuşmalarını her gün masaya yatırdı, iki günde bir Erdoğan’a "Şunu söylemeyin, bunu söyleyin. Şu yanlış oldu, bunda ısrar edin" içerikli raporlar sundu.

Erdoğan, önerilerin neredeyse tamamına uydu, söylemini ona göre düzenledi.

Ekip, diğer partilerin söylemlerine karşı ne yapılmalı kararını da verdi.

Başbakan’ın miting performansı dahi ekibin görev sınırları içinde oldu.

Ekibin önüne her hafta en az iki alan araştırması getirildi ve bu alan araştırması didiklenerek, buna göre illere yönelik yeni politikalar oluşturuldu.

Trendler yönetilirken daha proaktif öneriler de geliştirildi, Başbakan’ın söylemi bu doğrultuda değiştirildi.

BİR YIL ÖNCE KİRALANAN ALANLAR

AKP, bütün organlarını en iyi çalıştıran parti oldu

Reklam kampanyası da buna göre ayarlandı.

Yine çok bilinmez; seçim yılı olması nedeniyle AKP, tam bir yıl önce, Hakkári hariç tüm il ve ilçelerdeki outdoor ilan panolarının tümünü kiraladı.

Kampanyayı götüren Erol Olçak, "Daha dört ay kullanma hakkımız var. Dış yüzeylere yöneldik, çünkü bu seçimde seçmen dışarıda, sokaktaydı" dedi.

AKP, bu ön alması nedeniyle diğer partilere çok sınırlı açık alan reklam yüzeyi bıraktı.

Olçak, ilk kez Erdoğan’a başbakanlık yolunu açan Siirt seçimlerinde kullandıklarını, "Başbakan’ın sesiyle telefonla vatandaşa ulaşma" projesini bu kez Ankara ve İzmir mitingleri öncesinde hayata geçirdiklerini söyledi.

Diğer partiler bu yola neden başvurmadı bilinmez; ama AKP, şehirlerarası yollarda ilan panolarını kullanma cinliğini gösteren ilk parti de oldu.

Gerekçesi, "Vatandaş yolculuk boyunca etrafa bakıyor. Çevre boş olunca okunabilecek büyüklükte olan pano da mutlaka okunuyor" idi.

Erdoğan
’la Abdullah Gül’ün miting sayısında muhalefete fark atmasını ise yazmaya gerek bile yok.
X