Akman’dan ’Deniz Feneri’ne misilleme

Hürriyet Haber
29 Ekim 2008 - 00:00Son Güncelleme : 28 Ekim 2008 - 22:46

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Doğan Grubu’na ait D-Smart’taki 11 kanalın lisanssız yayın yaptığı gerekçesiyle kapatılmasına ve yöneticileri hakkında da suç duyurusunda bulunulmasına karar verdi. RTÜK üyesi Şaban Sevinç, izinsiz yayın yaptığı gerekçesiyle aralarında D-Smart’a ait 11 kanalın kapatılması ve yöneticileri hakkında suç duyurusunda bulunulmasına ilişkin kararın ’Deniz Feneri Davası’ ile ilgili olduğunu öne sürdü.

ALMANYA’daki Deniz Feneri iddianamesinde adı geçen ve Alman mahkemesi tarafından resmen Deniz Feneri yolsuzluğunun Türkiye’deki sorumlularından biri olarak gösterilen Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Başkanı Zahid Akman, Doğan Grubu’na savaş açtı. RTÜK, Deniz Feneri haberlerini kamuoyuna aktaran Doğan Grubu’na ait D-Smart’taki 11 kanalın lisanssız yayın yaptığı gerekçesiyle kapatılmasına ve yöneticileri hakkında da suç duyurusunda bulunulmasına karar verdi. RTÜK’ün önceki gün yapılan Üst Kurul toplantısında, izinsiz yayın yapan kuruluşların durumları ele alındı. Uydudan yayın yapan ve daha önce uyarılan, ancak uyarılara rağmen izinsiz olarak yayınlarına devam eden kuruluşlarla ilgili olarak Hukuk Müşavirliği’nce yasal işlem başlatılarak savcılığa suç duyurusunda bulunulmasına karar verildi. Bu kapsamda D-Smart’ta 11, Digitürk’te 3 ve Türksat’ta da 14 kanal lisanssız yayın yaptığı gerekçesiyle kapatılacak ve yöneticileri hakkında da suç duyurusunda bulunulacak.

Kaçak yayınlar

RTÜK ayrıca dün yapılan Üst Kurul toplantısında yalnızca uydu ortamından yayın yapmak üzere lisans ve izni olduğu halde, bazı yerleşim yerlerinde izinsiz olarak karasal yayın yaptığı tespit edilen kanalları da tespit etti. RTÜK Üyesi Şaban Sevinç karasal olarak kaçak yayın yapan kuruluşlara ilişkin şunları söyledi: "Şimdi hiç karasal yayını olmayan, RTÜK’ten sadece uydu lisansı olan televizyon kuruluşları var. Kaçak olarak Türkiye’nin belirli illerinde karasal yayın yapıyorlar. Kaçak vericiler kurmuşlar. Normal antenle bile izlenir hale gelmişler, ancak bunlarınki kaçak. Kaçakçılık yapıyorlar yani. Bunlar; Kanal 24; İstanbul, İzmir, Adana, Denizli, Kayseri ve Konya’da kaçak karasal yayın yapıyor. Ulusal Kanal var. Ankara ve İzmir’de kaçak karasal yayın yapıyor; ancak kanal mahkemeden bir takım yerlerde karasal yayın konusunda karar çıkarttı. TV 5, Kanal 1, TV 8, Net TV, Tempo, Tatlıses, Kon TV, Marmara FM, Ses TV, karasal kaçak yayın yapan kanallar arasında yer alıyor. Bunların da yayınları durdurulup yasal işlem yapılacak. Bunların önce vericileri, kaçak yayınları kapatılacak. Ardından yöneticileri hakkında suç duyurusunda bulunulacak.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı