Akıllı evlerde yaşamaya hazır mısınız?

Hürriyet Haber
18.07.2017 - 17:20 | Son Güncelleme:

AKILLI teknolojilerin giderek hayatımızda daha çok yer aldığı bir gerçek. Telefondan klimaya, saatten kaleme günlük hayatımızın içinde olan pek çok şey artık akıllı… Ve evlerimiz de artık akıllanıyor.

2015 yılında akıllı ev teknolojileri pazarı dünya çapında 47 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı. Araştırmalara göre bu alandaki ürün ve çözümlerin yarattığı pazar yıllık olarak ortalama yüzde 14 büyüme gösterecek. Bu teknolojilerin geliştirilmesi dijital sanayiye yeni bir kategori sunarken, kamu hizmetleri alanına da verimlilik getirecek.

ELEKTRİK FATURASI DEĞİŞİYOR
Akıllı evlerde en dikkat çekici gelişmeler enerji tüketiminde yaşanıyor. Örneğin akıllı ev hizmetleri sunan bazı şirketler, müşterilerinin en uygun fiyat ve en yüksek konforla binalarını ısıtma ve soğutmalarına yardımcı oluyor. Müşteriler her ay elektrik faturası ödemek yerine örneğin evlerini sürekli 23 derecede ayarlı tutmak için aylık bir sabit bedel ödüyor.

UZAKTAN KAPATMAK MÜMKÜN
Akıllı telefonlar ve uygulamalar ilginç bir yeni hizmet yelpazesine kapıyı aralıyor. İtalya'daki Enel, müşterilerin gerçek zamanlı olarak evindeki hangi odaların daha fazla enerji tüketip, hangilerinin daha az enerji harcadığını bildirebilecekleri bir ürün çıkardı. Müşteriler daha sonra akıllı prizlere bağlı aygıtları uzaktan çalıştırabiliyor veya devre dışı bırakabiliyor. Uygulama, odalara yerleştirilen hareket sensörleri ile iletişim kurarak insanların uzaktan evlerinde olup biteni görebilmelerini sağlıyor. Bazı şehirlerde ise uygulama, seyahat ve hava durumu güncellemeleri sunmanın yanı sıra yiyecek siparişi de verebiliyor.

ŞİRKETLER TAKIM KURACAK
Enerji şirketleri ise bu pazarda yeni girişimlere göre bazen avantajlı olabiliyor. Çünkü hâlihazırda insanların evlerine olan bağlantıları ve bu sayede tüketicilerin elektrik kullanımına yönelik topladıkları çok miktarda veri bulunuyor. Ancak tüketicilere cazip paketler sunmak için yine de telekom, otomatik bina firmaları, yazılım tasarımcıları ve veri analitiği sağlayıcıları gibi tamamlayıcı firmalarla takım kurmaları gerekecek. Şirketler bunu yaptıklarında, uçtan uca entegre hizmetler sunmalı ve ürün seçiminden satış sonrası müşteri deneyimine kadar müşteri deneyimini dikkatle incelemeliler. Elektrik hizmetleri şirketleri eğer bu pazarda hızlı hareket etmezse, diğer oyuncuların inisiyatifi ele geçirdiği ve çeşitli hizmetleri paketler halinde müşterilerle sunduğu bir tablo ile karşılaşıp, müşterileri ile ilişkilerini kaybedebilirler. Yapılan araştırmalar, akıllı ev hizmetlerinin, şirketlerin işletme marjlarını neredeyse yüzde 11'den yüzde 18'e çıkarabileceğini ortaya koyuyor. Aynı zamanda müşteri kaybı yüzde 3-5 arasında düşebilir.

Sayfa Başı