Akbank’ta fırsatlara açığız, 10 yılda üç kat büyüyeceğiz

Hürriyet Haber
10.01.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Capital Dergisi’ne yaptığı açıklamada kriz dönemlerinden Türkiye’nin de, Sabancı Holding’in de güçlü çıktığını belirtirken, "2005’te yüzde 20 büyüdük, 2006’da da aynı düzeyi yakalarız" dedi. Akbank’ta fırsatlara açık olduklarını belirten Güler Sabancı, 10 yılda üç kat büyüyeceklerini söyledi.

SABANCI Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, "Türkiye’de yeni bir dönem başlıyor" derken bu dönemde Sabancı’nın da hızlı büyüyeceğini, "SA15" toplantılarında aldıkları karar doğrultusunda yollarına devam edeceklerini söyledi. Sabancı, kriz dönemlerinden Türkiye’nin de Sabancı Holding’in de güçlü bir şekilde çıktığını dile getirirken, "Ama şimdi yeni bir dönem başlıyor. Bu yeni dönem farklı bir yönetim anlayışı gerektiriyor ki büyüme, hatta zıplamak için" dedi. Sabancı, yönetim anlayışlarını buna göre yeniden yapılandırdıklarını söyleyen Sabancı, şöyle konuştu: "Zaten büyüme rakamlarımız kesinleştiğinde de göreceksiniz. 2005 yılında Sabancı Holding dolar bazında yüzde 20 civarında büyümüştür. 2006’da ise yine bir o kadar büyüme bekliyorum. SA15 toplantısında benim arkadaşlarım, Sabancı Holding’in üst yönetimi on yıl sonra 3 kat büyüyebiliriz diyorlar."

Sabancı, finanstan bankacılığa, gıdadan otomotive faaliyet gösterdikleri sektörlerde 10 yıl sonra 3 kat büyüme planlarını Capital Dergisi’ne şöyle anlattı:

AKBANK’TA FIRSATLARA AÇIĞIZ:

Akbank’ın da içinde yer aldığı Finansal Hizmetler Sabancı Holding’in en eski, en büyük ve en kárlı işi. Dolayısıyla bankacılıkta büyüyoruz. Akbank’ı ve bankacılığı ana işimiz olarak görüyoruz. Bankamız yeni ekonomik ortama adapte oldu. Gelişmelerden çok memnunuz. Ancak, tabii ki önümüze gelecek olan fırsatlara da kapalı değiliz. Yabancı veya yerli fark etmez. Ayrıca, finansta, Ak Sigorta ve Ak Emeklilik işimiz var. Her iki işimiz de başarılı bir ilerleme söz konusu. Ak Sigorta’da büyüme imkanlarımız var. Orada önümüze Başak Sigorta fırsatı geldi, ona gireceğiz. Özetle bankacılık, sigorta ve emeklilik işlerinde büyüyoruz.

PERAKENDEDE 2 KAT BÜYÜYECEĞİZ:

Perakendecilik, Sabancı Holding’in 8-10 yıl önce fidanlarını diktiği bir iş. Ortağımız Carrefour ile hiçbir farklı görüşümüz yok. Dolayısıyla çok ciddi, hatta agresif diyebileceğim bir büyüme planımız söz konusu. Gima bunun ilk adımıydı. Hatta Carrefour ile beraber yaptığımız planların yanında Gima küçük bile kalır. Önümüzdeki 3-5 yıllık süreçte bugünkü büyüklüğümüzü iki kat artıracağız. Dolayısıyla perakendecilik işimizde önümüzdeki 5 yılda iki katından fazla büyüme potansiyeli görüyoruz ve böyle bir çalışma düzenindeyiz. Bu gruptaki ikinci işimiz Teknosa’dır.

GIDADA YENİ BİR YAPI DOĞUYOR:

Gıda, önem verdiğimiz bir konu. Marsa yüzde 100 Sabancı’nın olacak ve Gıdasa çatısı altına girecek. Gıdasa şemsiyesi altında Marsa, Piyale, Saka, Deren, Ömür markaları ve ilgili ürünler olacak. Gıdada marka sayımızı artırmayacağız. Ana markaların altında yeni kategoriler görebilirsiniz. Piyale ile ilgili olarak Hendek’te bir yatırım yapıyoruz.

Otomotive yatırım yapıyoruz

GÜLER Sabancı, otomotiv ve lastik grubundaki gelişmeleri şöyle anlattı: "Temsa’da kendi markalarımızla otobüslerimizi üretiyoruz. Bugün Avrupa’da ciddi bir pazar payına doğru gidiyoruz. Ayrıca, Temsa’nın içinde Mitsubishi Canter üretiyoruz. Büyüme trendindeki Türkiye’ye çok uyan bir ürün. Bu işimizde de yatırım yapıyoruz, büyüyoruz. Toyota Pazarlama kendi işinde Türkiye’nin en başarılı şirketlerinden biri. Endüstri yoğun tarafta ise lastik var. Bridgestone ile ortağız. Kapasiteyi iki katına çıkarıyoruz. Brisa kurulduğu tarihten bugüne üretim kapasitemiz 100 bin tona gelmiş. Biz önümüzdeki 5 yılda bunu 150-160 bin tona çıkarıyoruz. Yani, 30 yılda 100 bin ton, 5 yılda 160 bin ton. Bu ciddi bir rakamdır. Orada iki marka ile koşuyoruz."

Kordsa, dünyada bir numara, şimdi Çin’e de gideceğiz

GÜLER Sabancı, "Kordsa International gerçek bir global şirkettir. Dünyada yüzde 18 pazar payı ile bir numara. Çin hariç, dünyanın şu anda her yerinde üretim yapıyor. 2006 yılında bunu da halledeceğiz. Önce Çin’de, daha sonra Endonezya’da olmak üzere Kordsa’da büyüme planımız var. Bu büyümelerin bir kısmı satın alma, bir kısmı da sıfırdan yatırım yapma şeklinde. Kordsa 750 milyon dolar civarında cirosu olan bir şirket, birkaç yıla kadar 1 milyar doları geçecek" dedi.

Orange bıraktı Telsim’e girmedik

GÜLER Sabancı, Telsim ihalesine girmeme nedenlerini ise şöyle aktardı: "Turkcell gibi yüzde 64 paya sahip oyuncu var. Başarılı olabilmeniz için çok kuvvetli markanızın olması ve bu işi çok iyi biliyor olmanız lazım. Vaktiniz yok, hemen yatırım yapmanız, işi düzeltmeniz gerekiyor. Bu işi çok iyi bilen, iyi bir markası olan Fransız Orange ile girmeye karar verdik. Ortaklıkla ilgili hiçbir konuda sorunumuz yoktu. Ancak, Orange, İspanya’da 6.2 milyar dolara aldığı işten dolayı Telsim ihalesine girmeme kararı aldı. Biz de tekrar pozisyonumuzu değerlendirdik ve girmeme kararı aldık. Telekomünikasyon işine Sabancı Holding’in çok geç girdiği yorumlarına katılmıyorum. "

Enerji ihalelerine gireceğiz

ENERJİNİN
kendi grup başkanlığı döneminde başlatılan bir iş olduğunu hatırlatan Güler Sabancı, buradaki planlarını şöyle aktardı: "Enerjisa adlı şirketimiz doğalgaza dayalı co-generation ile elektrik enerjisi üretir. Bugün Türkiye’nin yüzde 2 gibi bir kapasitesine sahip. Bu işi bir kere büyütmek istiyoruz. Biliyoruz ki, enerji üretimi ve dağıtımının beraber gitmesi lazım. 1996’da yapılan ilk dağıtım ihalesi ile de ilgilendik ve katıldık. Ancak o günlerde televizyonu ve medyada pozisyonu olanlara ihaleleri dağıttılar ve tabii ki yürümedi. Şimdi bu konular oldukça şeffaf ve başarılı götürülüyor. Dolayısıyla 2006’da ihaleye çıkılmasını beklediğimiz enerji dağıtım konuları ile yakından ilgileniyoruz. Enerji sektöründe ana işimiz diyebileceğimiz bir büyüklüğe gelmek istiyoruz."

Sabancı Telekom’u satıp telekomdan çekiliyoruz

SABANCI
Holding’in "dengeli portföy"ü gözeterek bazı sektörlere yoğunlaştığını anlatan Güler Sabancı, telekomun bu alanlardan biri olmadığını şöyle anlattı: "Bizi sabit hatlar işi hiç heyecanlandırmadı. Dolayısıyla, Türk Telekom işinde karar vermemiz çok zor olmadı. O sıralarda beraber girmeyi konuştuğumuz Koç Holding’e de deklare ettik ve çekildik. Buna paralel olarak Sabancı Telekom adlı şirketimizi satıyoruz. Aynı stratejik düşüncenin bir parçası bu. Bu alandan tamamen çıkıyoruz.

Tekstilde işbirliğine açığız

TEKSTİL
sektörünün Çin rekabeti nedeniyle, özellikle sermaye piyasaları ve yatırımcılar açısından çok cazip görülmediğini. Ancak, Bossa ve Yünsa’nın kendi kategorilerinde "Türkiye’nin en verimli işleri" olduğunu söyleyen Sabancı, "İkisinin de gidişinden memnunuz. Yünsa, akıllı kumaşlar üretiyor. Ayrıca, Yünsa üretiminin önemli bir bölümünü ihraç ediyor. Bu konularda işbirliği olanakları gitgide artmakta. Biz de bu konularda da işbirlikleri olanaklarına da açığız. Uzakdoğu bu konuda çok ilerleyen bir pazar. Biz konumumuz itibariyle Avrupa’ya çok yakın bir yerdeyiz. Ne gibi stratejik işbirlikleri olabilir konusunda çalışmalarımız var" dedi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı