Akaretler, ‘orta kesim’e dönüyor Beymen, 11 lüks butiğini çekiyor

Demet CENGİZ BİLGİN
26.05.2010 - 00:00 | Son Güncelleme:

Beymen, Akaretler Sıraevler projesinde açtığı 11 lüks butiği ağustos sonunda kapatıyor. Akaretler daha orta kesime hitap etmeyi hedeflerken, Beymen İstinye ve Nişantaşı’na odaklanma kararı aldı. Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı “Biz çok markalı Beymen mağazalarıyla ve lüks markaların butikleriyle büyüyoruz. Üç yeni markanın daha butiğini açacağız” dedi.

BİLGİLİ Holding’in gerçekleştirdiği Avrupa’nın ikinci büyük renovasyon çalışması olan Akaretler Sıraevler’de 11 lüks marka ile yer alan Beymen Mağazacılık, ağustosta kontratının bitmesiyle butiklerini kapatıyor. Beşiktaş Spor Kulübünün eski başkanı Serdar Bilgili’ye ait olan Sıraevler’e danışmanlık vermeye başlayan AVM-MFI Partners Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Yurdum, “Beymen’in temsil ettiği lüks markaların butikleri kontratlarının bitmesiyle Akaretler’den ayrılıyor. Bu ortak verilmiş bir karar. Biz de o projeyi optimize edeceğiz. Hem Beşiktaş hem Nişantaşı’nı kucaklayan bir konsept geliştireceğiz” dedi. Daha ticari markaların, sanat galerilerinin ve gastronominin ağırlık kazanacağı Akaretler Sıraevler’de çok üst kimliğin orta kimliğe dönüşmesi hedefleniyor. Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, 2008 sonunda faaliyete geçen Akaretler projesindeki 11 butiği kapatacaklarını doğrulayarak “Biz çok markalı ve butik olarak büyüme modelimizi sürdürüyoruz. Lüks markaların butiklerinden oldukça memnunuz. İstinyePark ve Nişantaşı’nda butikler oldukça iyi gidiyor. O bölgelere ağırlık vereceğiz” diye konuştu. Beymen’in Akaretler’de Marc Jacops, Bottega Veneta gibi lüks butikleri bulunuyor. Çapçı, “Akaretler çok güzel bir proje; 2008 yazı gibi bitti. Biz strateji olarak İstinyePark ve Nişantaşı’na odaklanmaya karar verdik” dedi.
Butik talebi çok arttı
Beymen’in hem çok markalı mağazalar hem de lüks markaların butikleriyle büyüme stratejisini 2007 yılından buyana benimsediğini hatırlatan Elif Çapçı, şunları anlattı: “Çok markalı Beymen ve Beymen Club’ın yanı sıra Dior, Dolge & Gabbana, Marc Jacops, Bottega Veneta, Jimmy Choo, Etro, Chloe, Moschino, TOD’s gibi markaların butikleri şu anda oldukça iyi performans gösteriyor. Beymen’de sattığımız çok sayıda marka bizden mono-brand (tek markalı butik) açmamızı istiyor. Yakında yeni markaların butiklerini göreceksiniz. Üç markayla görüşmelerde epey ilerledik, anlaşmak üzereyiz.”
Beymen’in genel performansını da değerlendiren Elif Çapçı, 2010 yılının gayet iyi gittiğini ve ortaya çıkan resimden çok memnun olduklarını söyledi. 2010 ilkbahar-yaz performansının beklenenin çok üstünde olduğunu dile getiren Çapçı, “2010 ilkbahar-yaz, geçen yılın aynı sezonunun yüzde 40 üzerinde. Şubat ayından buyana muazzam bir ivme var. Sürekli siparişleri yeniliyoruz. Yılı çok iyi kapatacağız” dedi.

Yabancı ilgisi artmaya başladı

HEM ekonomik kriz hem de perakende sektöründeki gerilimler nedeniyle yabancı yatırımcıların ibreyi yeniden Türkiye’ye çevirdiğini dile getiren Aydın Yurdum, “Mevcut AVM’leri almak kadar sıfırdan proje geliştirmek isteyenler de var. Yabancı yatırımcının güveni geri geliyor. Milyarlarca dolarlık gruplar Türkiyeyle ilgileniyor” dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı