Ajda’yı, Sezen’i bardağa yazdı satışı 100 milyon adedi buldu

Hürriyet Haber
24 Kasım 2009 - 00:00Son Güncelleme : 23 Kasım 2009 - 22:05

Gürallar Yönetim Kurulu Üyesi Esin Güral Argat, “Çay bardağına Ajda, Asena, Sezen ve Seda isimlerini verince 400 milyonluk pazarda 100 milyon adetlik satış yakaladık. Sadece Ajda’da 20 milyon adetlik satışa ulaştık” dedi.

GÜRALLAR Şirketler Grubu’nun sofra camı üretimi yapan kuruluşu Gürallar ArtCraft, çay bardaklarına sanatçıları çağrıştıran Ajda, Asena, Sezen, Seda gibi isimleri verince 400 milyon adetlik pazarda 100 milyon adetlik satışa ulaştı. 1997’de Kütahya’da kurulan fabrikada üretime başladıklarını belirten Gürallar Yönetim Kurulu Üyesi Esin Güral Argat, “Yıllık 450 milyon adet üretimimizle dünyanın 7’nci büyük üreticisi olduk. Bu yıl 15 milyon dolar yatırım yaptık ve 2010 yılında yüzde 5 kapasite artırımına gideceğiz” dedi.
100 milyon dolar yatırım
Gürallar ArtCraft’a kurulduğu günden bu yana 100 milyon dolar yatırım yaptıklarını ifade eden Esin Güral Argat, şu bilgileri verdi: “Kuruluşumuzdan itibaren kapasitemiz 4.5 kat arttı. Şu anda 450 milyon adetlik üretimimiz ve bin 500’e yakın ürün çeşidimiz var. 2008 yılı verilerine göre Türkiye’nin züccaciye cam üretim kapasitesinin yüzde 20’sinden fazlasını karşılıyoruz. Türkiye’de 150 bin satış noktası olduğu kabul ediliyor. Bizim 20 bin noktada olduğumuz belirlendi.”
150 milyon adet ihracat
Avrupa’nın 76 ülkesine ihracat yaptıklarını belirten Argat, şunları söyledi: “Dünya cam pazarının 7’nci büyük üreticisiyiz. İlk 6 şirketin sektörde 50 yılın üzerinde tecrübesi bulunuyor. Biz 13 yıllık bir üreticiyiz. İlk üçe girmek için daha fazla çalışmak gerekiyor. Yurtdışına 150 milyon adet ürün gönderiyoruz. Bu da 54 milyon dolarlık ihracata karşılık geliyor. Şu anda üretimin yüzde 60’ı ihracatta, yüzde 40’ı iç pazarda satılıyor.”
Ajda’nın kullanımı yüzde 90
Gürallar ArtCraft Satış ve Pazarlama Müdürü Tuğrul Baran ise, Türkiye’de yılda 2.5 milyar adet bardak satıldığını ve bunun 400 milyon adedini çay bardağının oluşturduğunu vurguladı. Yılda 100 milyon adetlik çay bardağı satışına ulaştıklarını dile getiren Baran, şöyle konuştu: “Çay bardağı çeşitlerimizden Ajda’nın Türkiye’de kullanımı yüzde 90’lara ulaştı. 2004 yılında piyasaya sunduğumuz Ajda’nın satışı 20 milyon adedi buldu. 2007 yılında çıkan Asena ise 15 milyon sattı. Şimdi sırada Ajda’dan daha ince camdan üretilen Diva var.”

Sharm El Sheikh’te otel yatırımı yapacak

ALİ Bey Resort&Hotels markasıyla yurt dışında da olacaklarını ifade eden Esin Güral Argat, “Mısır’da 2011’de Sharm-El Sheikh’de yurtdışındaki ilk otel yatırımımızı planlıyoruz. Kiralama ya da mevcut yatırımları satın alma yoluyla da yurtdışına açılabiliriz. Nasıl bir yatırım olacağını o günki şartlar belirleyecek. Mısır’a 30 milyon dolar yatırım yaparız. Akdeniz Havzasında büyümeyi hedefliyoruz. Mısırla beraber Fas’a da önem veriyoruz. 5 yılda yurt dışında en az 600 yatak kapasiteli 2 otel açmayı planlıyoruz” diye konuştu.

Dünyada 30 bin noktada satılıyor

YURTDIŞINDA Walmart, Coca-Cola, Tesco, Pepsi, L’eclerc, Kraft, Carrefour, Metro Group gibi zincirlerle çalıştıklarını belirten Esin Güral Argat, “Dünyada yaklaşık 30 bin noktada varız. Almanya, Fransa ve İspanya’da Türkiye’den daha çok tanınıyoruz” dedi. Dünya cam pazarının en önemli oyuncularının Amerika ve Fransa olduğunu dile getiren Argat, “Dünya cam pazarı 8 milyar dolara ulaşıyor. Bu rakama düz cam yani otomobil, ev camı gibi çeşitler de dahil. Ancak biz bunları üretmiyoruz. İran ve Çin sektör için büyük tehdit oluşturuyor. İlerleyen dönemlerde bizde Çin’de var olabiliriz” diye konuştu.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı