Gündem Haberleri

    Air France uçağı pilotaj hatası ve teknik hata nedeniyle düştü

    Hürriyet Haber
    05.07.2012 - 11:28 | Son Güncelleme:

    Air France’a ait Airbus A330 model uçağın, 1 Haziran 2009’da, Rio Paris seferini yaperken, okyanusa çakılmasına ve tüm yolcu ve mürettebatın ölmesine yol açan kazaya ait adli tıp uzmanlarının hazırladığı nihai rapor resmen açıklandı. Raporda, kazanın pilotaj hatası ve teknik arızanın bir araya gelmesiyle oluştuğu sonucuna varıldı.

    Rio’dan Paris’e uçarken, Brezilya açıklarında, Atlantik Okyanusu’na çakılan ve Türk arp sanatçısı Fatma Ceren Necipoğlu’nun da aralarında bulunduğu 228 yolcunun tamamının yaşamını yitirdiği kazaya ait nihai rapor tamamlandı.

    Kamuoyuna açıklanan 356 sayfalık raporda, kaza gerekçeleri 20 maddede sıralandı. Buna göre, kaza, soğuk nedeniyle Pitot göstergelerinin donması ve buna karşılık pilotajın da gerekli önlemleri alamamasından kaynaklandı. Kötü hava koşulları ve türbülans da kaza ihtimalini artırdı.

    Raporda kaza, "Pitot ve yükseklik göstergelerinin çalışmaması nedeniyle uçuş ekibi şaşırdı. Bunun karşısında alınan acil önlemler koşullarla tam olarak uyum sağlamadı. Uygun olmayan uçuş koşulları, gece uçulması, türbülans ve görsel referansların bulunmaması da kazayı hızlandırdı" denildi. Raporda, uçuş kumandanının kendi rolünü üstlenerek yönetim sorumluluklarını tam olarak yerine getiremediği belirtildi.

    Bir suçlamanın da Airbus’a yöneltildiği raporda, üretici firmanın 2004 yılından bu yana güvenlik için gerekli teknik değişimleri yapmadığı da vurgulandı. 2011 yılında yapılan ilk hukuki soruşturmada Air France ve Airbus kasıt olmadan adam öldürmekle suçlanmıştı. Rapor 10 Temmuz’da ailelere teslim edilecek.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı