Eğitim Haberleri

EĞİTİM

    Ailelere çocukta bilişsel gelişim eğitimi

    Serda ÖZÇELİK
    08.05.2017 - 16:14 | Son Güncelleme: 08.05.2017 - 17:27

    8 Nisan Cumartesi günü düzenlenen “Çocuğunuzun Bilişsel Gelişiminde Aile ve Okulun Yeri” konulu seminerde alanında uzman kişiler anne ve babalarla bir araya geldi.

    Velilere, çocukların bilişsel gelişimi hakkında eğitim verildi. İde Okulları, “Çocuğunuzun Bilişsel Gelişiminde Aile ve Okul” konulu seminer kapsamında 8 Nisan Cumartesi günü Hilton Kozyatağı’nda anne ve babalarla buluştu. ide Okulları Eğitim Direktörü Dilek Yakar, "Nasıl bir eğitim?" konusu üzerinde dururken Uzman Psikolojik Danışman Meltem Canver, çocukların bilişsel gelişimini desteklerken ailelerin nelere dikkat etmesi ve bu süreçte okulun neler yapması gerektiğine değindi. Bünyamin Çelikten, “Eğitimi kişinin öğrenme sürecinden öte, hayatındaki yaşam konforunu sağlama adına önemli bir adım olduğunu düşünüyoruz. İşte bu yüzden öğrenme hayat boyu bitmeyen bir süreç. Öğrencilerin, bilgi ve becerileri doğru bir yaklaşımla, doğru bir birikimle öğrenmesi gerekiyor. Bu durum, hangi mesleği yaparsanız yapın temel bir unsur. Bu becerilere en doğru, en iyi şekilde nasıl sahip olunabilir sorusu, bizim eğitim adına neler yapmamız gerektiğinin cevabını oluşturuyor. Bizler gelecek için insan yetiştirdiğimizden dolayı da kendimizi sürekli güncellemeliyiz” dedi.

    ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK CANININ İSTEDİĞİNİ YAPMAZ

    Uzman Psikolojik Danışman Meltem Canver, konuşmada ailelerin nelere dikkat etmesi gerektiğini ve bu süreçte okulun neler yapması gerektiğini söyledi. Öğrenmede sadece bilişsel süreçlerin değil, çocukların ruhsal dünyada yaşadıkları zorlukların da etkili olduğuna değindi. Çocukların yaşlarına uygun bilişsel gelişimin oluşabilmesi için ebeveynlerin neler yapması gerektiği üzerinde duran Canver, “Çocuk için öğrenme, belirli basamaklardan oluşuyor. Planlamada sorunu olan çocuklarda ise, sınıf ortamında bir şey öğrenmek daha zor olabilir. Çünkü o çocuk, canı istediğinde, istediği şeyi yapmak isteyecek. Bazen bu durum özgüvenle karıştırılıyor. Çocuğun canının istediğini yapıyor olması özgüvenli bir çocuk olduğunu göstermez. Aslında tam tersi, özgüven dediğimiz şey sınırlarla gelişir. Bir çocuk sınırlarını bildikçe güvenli bir ortamın içerisinde olur ve neyi yapıp yapamayacağını bilmek, onun yapabilirlik kapasitesini artırır. Öbür türlü biz çocuğa, ‘Her şeyi yapabilirsin’ yanılgısı sunmuş oluruz” dedi. Dikkatin öğrenmedeki ilk adım olduğunu ve bir süzgeç görevi gördüğünü söyleyen Canver, “Çocuğun dikkatle ilgili bir sorunu varsa, beklenen performansı gösteremeyecek. İç ve dış dünyada birçok uyaran bulunuyor. Tüm bu uyaranları fark ederek, arasından biriyle bütünleşip diğerlerini dışarıda bırakmamız gerekiyor. Çocuk için bu, hiç kolay bir durum değil” dedi.

    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı