Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Ailecek test ettik, nüfusumuz artarsa almaya karar verdik

    Hürriyet Haber
    04.01.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Renault’un 1984 yılında ’tek hacim’ kavramı ile piyasaya sunduğu Espace, geçirdiği 21 yılın ardından yeni yüzüyle 2005 yılı sonunda Türkiye’de satışa sunuldu. Avrupa’da çok amaçlı otomobil (MPV) kavramına öncülük eden ilk otomobil olma özelliğini de taşıyan Espace’yi geçtiğimiz hafta ailecek test etme imkanı bulduk.

    Sonuçta Espace’yi beğendik, ama bize biraz büyük geldi. Ancak şu an üç kişi olan ailemiz ileride genişlerse alınacak otomobil listesinin başında yer alıyor.

    Sürüş izlenimi: Emre ÖZPEYNİRCİ

    Geçirdiği 22 yılın ardından gelişen ve büyüyen Renault Espace, geniş aileler ve şirketlerin VIP misafirleri için tercih edeceği bir model haline gelmiş. Bugün Renault’un ürün gamına baktığımızda özellikle aileler için zengin ürün gamı dikkat çekiyor. Bu sınıfta Fransız üreticinin en çok tercih edilen modelleri ise MPV sınıfında yer alan Scenic. Eğer biraz daha büyüğünü isterseniz, devreye Grand Scenic giriyor. Hayır bu da yeterli değil diye düşünürseniz bu kez karşınızda Espace seçeneği çıkıyor.

    VIP MİSAFİRLERE UYGUN

    Kuşkusuz bugün geniş ve gelir düzeyi yüksek aileler Espace’nin ana hedef kitlesi durumunda. Ama bana sorarsanız, özellikle şirketlerin VIP misafirleri veya müşterileri için de çok cazip olduğunu söyleyebilirim. Fonksiyonellik, konfor ve ferah iç mekan sunan Espace ile İstanbul trafiğinde saatlerce mahsur kalabilecek misafirlerinize daha keyifli ve ferah bir yolculuk sunabilirsiniz.

    Espace’yi ilk kullandığımda beni en çok etkileyen özelliği direksiyonu ve sürüş kolaylığı oldu. Böyle uzun ve yüksek bir otomobilde bu kadar hafif bir direksiyonun olması konfora verilen önemi açıkça ortaya koyuyor. Aracı gördüğünde ’Ay bu minibüs, ben binmem’ yorumunu yapan eşim ise yola çıktığımızda kızımla birlikte arkada farklı koltuk kombinasyonlarını deneyerek geniş mekanının nimetlerinden yararlandı. Bana da özel şoför muamelesi yapmayı ihmal etmedi. Ama bir süre sonra kendisine aracı verip denemesini isteyince, ’Tüy kadar hafif dedikleri bu olsa gerek’ diyerek direksiyona övgüler yağdırdı.

    GERÇEK 7 KOLTUKLU

    Aracın bana göre en önemli özelliklerinden biri de gerçek 7 koltuklu olması. Yani arkadaki 2 koltuğa da benim gibi 1.90’lık bir adam rahatlıkla oturabiliyor. Hem de arkada size küçük de olsa bir bagaj alanı kalıyor. 7 koltuklu test aracımızda 456 litrelik bagaj hacmi bulunurken, ikinci ve üçüncü koltuk sıraları yatırıldığında bu hacim 3 bin litreye çıkıyor. Tüm koltukları yatırmadım ama, bana göre ev taşınırken nakliye aracı gerekmeyebilir.

    Espace’nin iç mekanında en çok dikkat çeken noktalarından birisi de her yolcu için farklı klima sistemini sunuyor olması. Bu sayede ön ve arka kapı kollarına yerleştirilmiş klima sistemleri ile her yolcu kendi istediği sıcaklığı ayarlayabiliyor. Test ettiğim aracın tavanı kapalıydı, ama cam tavana sahip versiyonlarında 7.42 metrekarelik bir cam alanı varmış. Opsiyonel olarak sunulan 2.16 metrekarelik cam tavanı ile gökyüzü keyfi sunan araç, A sütununa eklenen cam ile geniş bir görüş açısı sunarak kör noktaları ortadan kaldırıyor.

    69 BİN YTL’DEN BAŞLIYOR

    Test ettiğim Yeni Espace’de, 2.2 litre hacminde bir dizel motor görev yapıyordu. Bu motor 150 beygir güç üretirken, gücünü yola hem otomatik hem de manuel olarak kullanılabilen bir şanzımanla aktarıyor. Espace, 0’dan 100 kilometreye 11.5 saniyede ulaşırken, aracın son hızı ise saatte 190 kilometre. Bu motor ile şehir içinde 12.7, şehir dışında 7.5 litre yakıt tüketen Espace’nin karma tüketim değeri ise 9.1 litre. Espace Türkiye’de 69 bin YTL’den başlayan fiyatlarla satılırken, test ettiğim 2.2 litre dizel motor ve 7 koltuklu versiyonu ise 92 bin 460 YTL.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı