Gündem Haberleri

    Aile içi şiddete son kampanyasının ineği

    Gülden AYDIN / İSTANBUL
    05.07.2007 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Dünyanın çeşitli kentlerinde gösteri yapan inekler 1 Ağustos’ta İstanbul İnek Gösterisi’nde yer alacaklar. 68 Türk şirketinin desteğiyle hazırlanan inekleri 150 sanatçı hazırlıyor. Hürriyet’in ödüllü ’Aile içi şiddete son’ kampanyasının ineği de bu gösteride yerini alıyor.

    GERÇEK boyutta ancak fiberglas inekler, bundan önce Chicago, New York, Londra, Tokyo, Brüksel, Dublin, Stockholm gibi kentlerde gösteri yaptılar. Her şehrin sanatçıları onların üzerinde yaratıcılıklarını gösterdi. Zaten ’Cow Parade’ yani ’İnek Gösterisi’, 1998’de ilk başladığında, amaç sanatı sokaklara taşımaktı. Şimdi sıra İstanbul’da.

    Cow Parade İstanbul-İstanbul İnek Gösterisi, 1 Ağustos’ta başlayacak, 31 Ekim’e kadar sürecek. Şu anda 150 yaratıcı insan, harıl harıl inek tasarlıyor. Karikatürcüler Selçuk Erdem, Latif Demirci, Bahadır Baruter, Erdil Yaşaroğlu, moda tasarımcıları Rıfat Özbek, Cengiz Abazoğlu, Cemil İpekçi, reklamcı Alinur Velidedeoğlu, ressamlar Ömer Uluç, Günseli Kato, İsmail Acar, Ertuğrul Ateş, müzisyen ve tasarımcı Nil Karaibrahimgil, tasarımcılar Reha Erdoğan, Zeynep Fadıllıoğlu, Can Yalman, Emre Senan, Yılmaz Zenger, Tuvana Büyükçınar ve sanatçı Sezen Aksu inek hazırlayan İstanbullular arasında. Ayrıca Güzel Sanatlar fakülteleri öğrencileri de çalışıyor.

    HÜRRİYET’İN İNEĞİ

    İnek heykelleri, 68 şirketin desteğiyle hazırlanıyor. Şirketler de bu işte yaratıcılıklarını konuşturuyor. Çünkü her biri, kendi markası veya ürünüyle heykel arasındaki bağlantıyı vurgulamaya çalışıyor. 68 Türk şirketi arasında yer alan Hürriyet’in yara bantlı, bir gözü mor ineği de "Aile İçi Şiddete Son" kampanyasını simgeliyor.

    İLGİNÇ TASARIMLAR

    İşte inek mitingi için hazırlanan tasarımlardan bazıları:

    Sütaş: Cow Parade’in ana destekçisi süt ürünleriyle tanınan Sütaş, gösteriye en çok inekle katılıyor. 25 ineği Alinur Velidededeoğlu ve Faruk Bayraktar’ın yanı sıra Mimar Sinan, Marmara, Uludağ ve Anadolu üniversitelerinin Güzel Sanatlar Bölümü öğrencileri tasarlıyor.

    Eker Süt Ürünleri: Bu süt şirketi de gösteriye Woody adlı heykelle katılıyor. Geleneksel el sanatlarından yazmacılık, işlemecilik, gümüş ve ahşap işçiliği çağdaş biçimde yorumlanıyor.

    Swarovski: Kristal taşlarıyla tanınan ünlü şirketin Avusturya’daki merkezinde İstanbul gösterisi için özel bir inek tasarlanıyor. İneğin benekleri, Swarovski’nin genellikle giysiler üzerinde görülen siyah beyaz kristal taşlarından oluşacak. Zaten siyah-beyaz bu yılın süslemedeki moda rengi. Benekler inek üzerinde bir dünya haritasına dönüşecek.

    Swatch: Saat markasının hazırladığı iki inekten biri, firmanın sualtı saatlerini çağrıştırıyor. Bu dalgıç ineğın adı Scubacow. Diğer inek ise ’Global Thinking-Küresel Düşünce’ adlı yeni saat modeline benzeyecek.

    Goldaş: Ünlü mücevher firması, tasarladığı beş ineğin yanı sıra, lisans hakkını aldığı Cow Parade’in logosundaki üç inekten kolye, küpe, anahtarlık ve kol düğmesi yapıp satacak.

    TAV: Yaptırdığı beş inek heykelini, işletmesini yürüttüğü Atatürk Havalimanı’nda iç ve dış hatlarda kullanmayı düşünüyor. İnekler yolcuları karşılayacak.

    Özel 100 Yıl Işıl Okulları: İlköğretim ve anaokulu öğrencilerinin yaptığı Gezgin adlı inek, İstanbul Boğazı’na Bosphorus adını veren İo efsanesinden esinleniyor.

    Black Spade: İzmir’den katılan tek firma. İç çamaşırı üreten şirketin hazırladığı inek, savaşa ve küresel ısınmaya karşı.

    UPS:
    Zeytinburnu Haluk Ündeğer İlköğretim Okulu öğrencileri rengarenk bir Raincow yaptı.

    Nobel İlaç: Bardağın içinde limon şekline girmiş hareketli inek, ikiye bölünüyor ve limon suyu akıyor.

    Kanal D: İneğin boynuzlarının arasında bir televizyon duruyor.

    Kahve Dünyası: İnek, süt niyetine kahve dolu bir fincana düşüyor.

    Beymen: Şirket, tasarladığı beş ineğin boynuzlarında, İstanbul’un simgelerinden Altın Boynuz’dan (Haliç) esinlendi.

    BM ödüllü

    HÜRRİYET’in Çağdaş Eğitim Vakfı ve CNN Türk’ün işbirliğiyle düzenlediği ’Aile içi şiddete son’ kampanyası Ekim 2004’te başladı. Önceleri Türkiye’de eğitim çalışmalarıyla yayıldı. Gezici eğitim otobüsleri, bu sorun hakkında hem kadınlara hem de erkeklere eğitim vermek üzere yola çıktı. Kampanyaya geniş bir gönüllü ordusu destek verdi. Kampanya çerçevesinde Birleşmiş Milletler (BM) Nüfus Fonu’nun da desteğiyle İstanbul’da uluslararası konferans düzenlenmeye başladı. Yayınlar, destek programları ve web sitesi aracılığıyla geniş bir kitleye ulaştı. Almanya’ya da /images/100/0x0/55ead9daf018fbb8f89ac36ctaşınan kampanya, Brüksel’de Avrupa Parlamentosu’na tanıtıldı ve AB İlerleme Raporu’nda sözü edildi. Halkla ilişkilerin Oscar’ı kabul edilen BM’nin büyük ödülünü aldı.

    Yara bantlı gözü mor

    AİLE İçi Şiddete Son’ kampanyasının ineğini Hürriyet’in Görsel Danışmanı Reha Erdoğan tasarladı. Beyaz ineğin üzerindeki siyah benekler dünya haritasını oluşturuyor. İneğin bir gözü mor ve bu morluk kampanyanın da amblemini çağrıştırıyor. Dünya haritasının üzerinde yara bandının olması ise aile içi şidddetin tüm dünyada yaygın olduğunu vurguluyor.

    Hürriyet’in karikatüristi Latif Demirci’nin tasarladığı ’Türkiye Türklerindir’ ineğinin tüm yüzeyi ise Press Bey ve ailesinin üyeleriyle bezeli.

    Sergilenip açık artırmaya çıkacak

    68
    firmanın destekçi olduğu inekler, Şişli, Nişantaşı, Harbiye, Beyoğlu, Bebek, Ortaköy, Sultanahmet gibi semtlerde, Kanyon, Akmerkez, Profilo, Metro City ve Cevahir gibi alışveriş merkezlerinde sergilenecek. İnek heykelleri, kasımda bir müzayedeyle satılacak, elde edilen gelir Sokak Çocukları Rehabilitasyon Derneği, AÇEV ve TEMA’ya aktarılacak.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı