Gündem Haberleri

    AEG Elektrolux’ün stratejik iki pazarından biri Türkiye

    ANKA
    07.05.2008 - 14:34 | Son Güncelleme:

    Electrolux Türkiye Genel Müdürü Ziya Öztürk, geçen yıl beyaz eşyada iç satışların yüzde 6 küçüldüğünü, toplam pazarın bu yıl da geçen yılki düzeylerini koruyacağını belirtirken Electrolux Türkiye’nin ise 2007’de yüzde 35 büyüme gösterdiğini, 2008’de de yüzde 25 büyüme hedeflediklerini bildirdi.

    Öztürk, Elektrolux’ün, Türkiye’yi "stratejik iki pazardan biri" olarak gördüğünü belirterek, “Henüz Türkiye’de fabrika yatırımı gibi bir plan yok. Ama Elektrolux, Türkiye’deki fırsatları takip ediyor. Türkiye’de, orta vadede yüzde 10 pazar payı yakalanırsa, yatırımlar bence olur” dedi.

    AEG Elektrolux'un 2007 yılı performansı ve 2008 hedeflerini değerlendiren Öztürk, Elektrolux Grubu’nun dünyada 17.3 milyar dolar net satış, 660 milyon dolar operasyonel gelir ve 150’den fazla ülkede satış gerçekleştirdiğini bildirerek, dünyada her 10 saniyede bir 13 Electrolux ürününün satıldığını dile getirdi. Geçen yıl, Türkiye’de, toplam iç pazarda 5.1 milyon adet beyaz eşya satışının gerçekleştiğini anlatan Öztürk, toplam beyaz eşya pazarında iç satışların yüzde 6 küçüldüğüne işaret etti. Öztürk, toplam pazarın 2008 yılında, 2007 seviyelerini koruyacağını öngörerek, Electrolux Türkiye olarak, 2007’de toplam pazarın küçülmesine rağmen yüzde 35 büyüme gösterdiklerini vurguladı. 2008 yılında da yüzde 25 büyüme hedeflediklerini kaydeden Öztürk, bu büyümenin ise yeni ürünler sayesinde olacağını söyledi.

    “PAZAR PAYI YÜZDE 10’A ÇIKARSA YATIRIM OLABİLİR”

    Türkiye ekonomisinin, henüz dünyadaki daralmadan etkilenmediğini kaydeden Öztürk, beyaz eşyada iç pazarda görülen daralmanın iç dinamiklerden kaynaklanan bir süreç olduğunu söyledi. Öztürk, Türkiye’nin, 2008’in ilk çeyreğine bir düşüşle başladığını belirterek, yılın ikinci yarısında bu düşüşün artıya geçeceğini düşündüğünü ifade etti. AEG Elektrolux’un, Türkiye’deki 2007 yılı toplam pazar payının yüzde 2.5 olarak gerçekleştiğini bildiren Öztürk, hedefin ise toplam pazarda yüzde 3’e çıkmak olduğunu dile getirdi. Öztürk, Türkiye’nin, Elektrolux’un stratejik pazar olarak gördüğü iki pazardan biri olduğunu ifade ederek, “Elektrolux’un stratejik olarak gördüğü iki pazardan biri Türkiye, diğeri ise Rusya. Henüz Türkiye’de fabrika yatırımı gibi bir plan yok. Ama Elektrolux, Türkiye’deki fırsatları takip ediyor. Türkiye’de, orta vadede yüzde 10 Pazar payı yakalanırsa, yatırımlar bence olur” diye konuştu. Bu yıl beyaz eşya sektörünün, 2007’deki performansla aynı olacağını öngören Öztürk, ankastre ürün grubu ile bulaşık makinesi grubu satışlarında artış olacağının, buzdolabı ve çamaşır makinesindeki satışlarda ise bir düşüşün öngörüldüğünün altını çizdi.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı