Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Adres Kanun Tasarısı hazır

    Hürriyet Haber
    29.10.2005 - 10:53 | Son Güncelleme: 29.10.2005 - 10:53

    İçişleri Bakanlığı'nca hazırlanan, vatandaşların adres tespitine ilişkin çalışmaları düzenleyen “Adres Kanun Tasarısı” Başbakanlık'a gönderilme aşamasına geldi.

    Başbakanlık Acil Eylem Planı, adres işlemlerindeki dağınık yapının tek bir kurumda toplanmasını ve koordinasyon işlemlerinin yürütülmesinde Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün sorumluluğunu öngörüyordu.
    Alınan bilgiye göre, bu doğrultuda İçişleri Bakanlığı tarafından 3 yıldır üzerinde çalışılarak “Adres Kanun Tasarısı” hazırlandı.
    Tasarıya göre, birinci aşamada; Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü, Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü, Devlet istatistik Enstitüsü Başkanlığı, Türk Standartları Enstitüsü Başkanlığı ve ilgili diğer kuruluşlarca adres standardı belirlenecek.
    Adres standardının belirlenmesinin ardından, belediyeler ve özel idarelerce numaralama çalışmalarında görev alacak personel bir ay süreyle eğitime tabi tutulduktan sonra, 6 ay süreyle Türkiye genelinde numaralama çalışmaları gerçekleştirilecek.
    İkinci aşamada ise Devlet İstatistik Enstitüsü Başkanlığı ve Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nce numaralama işlemleri ile ilgili alan taraması ve düzeltme çalışmaları yapılarak, hata ve yanlışlıklar düzeltilecek.
    Üçüncü aşamada, Devlet İstatistik Enstitüsü Başkanlığı ve Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün işbirliği ile adreslerin tespitine ilişkin çalışmalar başlatılacak.
    Bu çalışmalarla ilgili olarak alan taramasına katılacak olanlar Devlet İstatistik Enstitüsü Başkanlığı'nca 1 ay eğitime tabi tutulduktan sonra, 3 ay süreli alan uygulaması çalışmaları başlatılacak.
    Dördüncü aşamada, adres ve ikamet adresi veri tabanlarına girişi sağlanan adresler bir ay süreyle askıya çıkarılacak. Bu sürede yapılacak itirazlar değerlendirilerek, hatalı bilgiler düzeltilecek.
    Kayıtlar elde edildikten sonra kişilerin yazılı beyanları doğrultusunda bildirimleri alınacak.
    Tasarı, muhtarlara gerek bildirim, gerekse adres bildirimlerinin güncelliğinin sağlanması konusunda geniş sorumluluklar getiriyor.
    Teknik altyapısını tamamlayan muhtarlıkların adres bilgilerinin güncelliğini takip etmek amacıyla Kimlik Paylaşımı Sisteminin bütünlüğü içerisinde adres bilgilerine erişebilmelerine imkan sağlanmıştı.
    Nihai aşamada ise nüfus personeli ve gerektiğinde diğer kamu kurum ve kuruluşlarından istihdam edilecek personel 3 ay süreyle eğitilerek, tüm yurtta genel uygulamaya geçilecek.
    (ANKARA (A.A)
    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı