Adidas: Türkiye en büyük 10 pazarımızdan biri olur

Güncelleme Tarihi:

Adidas: Türkiye en büyük 10 pazarımızdan biri olur
Oluşturulma Tarihi: Ekim 08, 2007 00:00

Avrupa’daki ilk Adidas-NBA Konsept Mağazası’nı İstanbul’da açan Adidas, gelecek dört yıl içinde Türkiye’deki cirosunu ikiye katlamayı hedefliyor.

Adidas Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Başkan Yardımcısı Roland Auschel, "Türkiye’de her yıl çift basamaklı rakamlarla büyüyoruz. Büyüme böyle devam ederse Türkiye dünyadaki en büyük on pazarımız arasına girecek" dedi.

AVRUPA’daki ilk Adidas-NBA Konsept Mağazası’nı İstanbul’da açan ünlü Alman spor giyim markası Adidas, Türkiye’yi en hızlı büyüyeceği pazarlardan biri olarak görüyor.

DÜNYADA İLK ON ARASINDA: Adidas Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Başkan Yardımcısı Roland Auschel, Türkiye’de 2001 yılından bugüne beş kat büyüdüklerini belirterek, "Türkiye ve çevresindeki bazı komşu ülkeler en hızlı büyüdüğümüz pazarlar arasında. Büyüme böyle devam ederse Türkiye dünyadaki en büyük ilk on pazarımız arasına girecek" dedi. Hızlı dönüşüm yaşadıkları Türkiye’de spor giyim ürünlerinde pazar lideri olduklarına işaret eden Auschel, her yıl Türkiye’de çift basamaklı rakamlarla büyüdüklerini ve gelecek 3-4 yılda Türkiye’deki işlerini ikiye katlayacaklarını vurguladı.

NBA MAĞAZASINI TEST EDECEĞİZ: Avrupa’daki ilk Adidas-NBA Konsept Mağazası’nı açmak için Türkiye’yi seçtiklerini kaydeden Auschel, Türkiye’deki genç nüfus oranı ve basketbolun en çok sevilen ikinci spor olması, İstanbul’un dinamizmi, NBA’in Türk Basketbol Federasyonu’yla iyi ilişkileri nedeniyle Beyoğlu’nu seçtiklerini belirtti. Auschel, Beyoğlu’ndaki mağazalarını genişletip bir katını NBA ürünlerine ayırdıklarını anlatarak, bu mağazayı test amaçlı kullanacaklarını, satışların iyi olması durumunda Türkiye’de ve basketbolun sevildiği diğer Akdeniz ülkelerinde mağaza açabileceklerini açıkladı. İstanbul’daki mağazadan öğreneceklerini ve bu tarz daha fazla mağazayı Türkiye’de açabilecekleri konusunda iyimser olduklarını dile getiren Auschel, Asya’da 20 NBA mağazaları olduğunu, basketbolun çok önemli olduğu Asya’da genişleme planlarının bulunduğunu kaydetti.

TÜRKİYE KONUSUNDA İYİMSERİZ: Roland Auschel, Türkiye’deki satışlarının Avusturya ve İsviçre’deki toplam satışlardan daha fazla olduğu bilgisini vererek, "Dünyada en büyük pazarımız ABD, ikinci pazar Japonya, üçüncüsü Almanya. Daha sonra, İngiltere ve Fransa gibi ülkeler geliyor. Türkiye bu ülkelere çok yakın. Çok genç nüfusu var, sporu özellikle futbol ve basketbolu çok seviyorlar. Türkiye ülke olarak da büyüyor. Türkiye pazarı konusunda çok iyimseriz" diye konuştu.

FUTBOL FORMALARI ÇOK SATIYOR: Auschel, sadece futbola odaklı mağazalar açık açmayacakları konusundaki soruyu ise, "Bütün mağazalarımızda futbol ürünleri satılıyor. Ama sadece futbola özgü mağazalar açmayı planlamıyoruz. Çünkü eğer markayı sadece futbola indirgerseniz markanızı gösteremezsiniz. Ama zaten Türkiye’deki mağazalarımızda model olarak en çok Fenerbahçe ve Galatasaray formaları satılıyor" cevabını verdi.

En çok Fenerbahçe forması satılıyor

ADİDAS Türkiye Genel Müdürü Haluk Özmutlu ise, ayakkabı ve yaşam tarzı giyimde satışlarının yüksek olduğunu ancak tek ürün modeli olarak en çok futbol formalarının satıldığını belirterek, hangi futbol takımının formasının sattığının yıllara göre değişmekle beraber bu yıl yüzüncü yılını kutlaması ve şampiyon olması nedeniyle en çok Fenerbahçe forması sattıkları bilgisini verdi. Özmutlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Fenerbahçe ve Galatasaray takımlarıyla çalışıyoruz. Ayrıca Çaykur Rizespor gibi 20 takımla da promosyon çalışmalarımız var. Spor kategorisinde en çok futbol ve basketbol ürünleri satılıyor. Ama Türk halkı çok spor yapmıyor. Araştırmalarımıza göre spor ürünlerinin kulllanım oranı yüzde 15. Bu oran geçmişe göre gelişti ama yaşam tarzı ürünlerine eğilim var."

Türkiye’de çok taklit ediliyoruz, mahkemelerde 100 davamız var

ADİDAS Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Başkan Yardımcısı Roland Auschel, Türkiye’de en çok kopyalanan markalar arasında yer aldıklarını ve mücadele etmelerine karşın bunu durduramadıklarını belirterek, şu değerlendirmeyi yaptı: "Kopyalanmak bir markaya bir anlamda övgü ama diğer yandan tüketicinin kafasını karıştırıyor. Bu konuda çok fazla girişimimiz var. Fikri mülkiyet hakları için mücadele ediyoruz. Ama bunu durduramıyoruz. Türk mahkemelerinde taklitle ilgili 100 davamız var. Dünyada ise altı bin dava var."

Sektörün büyüklüğü 700 milyon Euro

TÜRKİYE’de spor giyim pazarının büyüklüğünün 700 milyon Euro olduğunu belirten Haluk Özmutlu, "Bu pazarın yüzde 50’si markasız ürünlerden oluşuyor. Ama markasız ürünlerin pazardaki payı azalıyor. Önceden bu oran yüzde 60’dı. Sektörün gelecek yıllarda çift basamaklı büyüme oranları göstereceğini düşünüyorum. 2008 kış koleksiyonumuzda basketbol ve futbola odaklanacak. Kendi performans ürünlerimiz olacak. Yaşam tarzı işi her zaman iki kat büyüyor. Yoga alanına da odaklanıyoruz. Yoga da işimizin sürücü gücü haline gelebilir" diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!