Aday kentler

İSTANBUL’un Olimpiyat adaylığının özel sektör tarafından da desteklenmesi için yaptığımız çağrılar ve çabalar sonuç vermezken, bakın 2012 adayları için şimdiden diğer kentler nasıl destek buldular.

Önce Paris’ten başlayalım. Airbus, Acccor, Bouygues, Carrefour, Credir, Agricole, EDF, France Telekom. Lagardere. Renault, SUEZ, VediorBis gibi büyük kuruluşlar Paris’in sponsoru oldular. Destekleri çok güçlü bir şekilde yapıyorlar. Fransız Başbakanı Jean-Pierre Raffarin hükümetin 4.8 milyar Euro katkıda bulunacağını açıkladı. Paris Belediyesi 1.27 milyar Euro, eyalet de 1 milyar Euro yatırım olarak verecek. Başbakan bu protokolün imza töreninde ‘Bu golobal yarışta ülke olarak güçlü olmak zorundayız’ şeklinde konuştu. Paris adaylığının başkanı Philippe Boulon ise Olimpiyatlar’ın Paris’te 6 milyar Euro yatırım ile 60.000 yeni iş olanağını getireceğini ifade etti.

Moskova da boş durmuyor. Başta Coca-Cola olmak üzere aralarında Reebok, Audi, Kempinski ve Meridien Oteli’nin de bulunduğu 20 firma, Moskova 2012 adaylığının sporsorları. Biz ise bu konudaki derdimizi spor kamuoyuna anlatamıyoruz. Sadece katkı devletten ve bazı resmi kuruluşlardan geliyor, özel sermaye tam anlamıyla vurdumduymaz.

Adaylık çalışmaları için seçilecek ajansı, üretilecek dosyayı bile ihale ile tespit etmek zorunda kalırsanız burada başarı beklemek mümkün değil.

Seçimler

Federasyon başkanlarının seçimleri konusunda spor medyasının üzerinde adeta ölü toprağı serpili. Türk sporunun geleceğini etkileyecek, bu seçimleri medyanın çok dikkatli takip etmesi gerekir. Futbol ülkemizdeki tek spor dalı değil. Bu seçimlerde bazı kişilerin baskı yapmaya çalıştığına dair duyumlar alıyoruz. Bazılarının ise o spor dalı ile ilgisi olmadan gayet pişkince aday olduklarını görüyoruz. Yüksek öğrenim ve gerçek lisan bilgisine önem verilmediği bu seçimlerde yaşamak bizi üzüyor. Deneyim ve bilginin olmadığı yerde başarı da elde edilemez.

Dileriz oy verecekler, adayları çok titizce etüd ederler. Kimsenin baskısı olmadan kendi vicdan ve bilgilerine dayanarak oy verirler. Başarılı olanlar başarısızları öz yargıları ile değerlendirirler. Uzaktan kumandayı kabul etmezler. Dileğimiz sporu yönetenlerin de seçimlere karışmadıklarını açıkça kamuoyuna ilan etmeleridir.

Medyadaki hata

Üzülerek belirtmeliyim ki, spor medyasında bazı haberler araştırma yapılmadan yazılmakta ve söylenmektedir.

Son olarak sayın Başbakan’ın Erzurum gezisinde ‘2009 Olimpiyatları’na talibiz’ sözü, medyada yer aldı. Başbakan 2009 Üniversite Oyunları’na talip olduklarını ifade etti. Çünkü 2009’da Kış Olimpiyatları yok. 2010’da var ve bu da Kanada’nın Vancouver kentine verildi.

Üniversite oyunları Uluslararası Olimpiyat Komitesi’nin şemsiyesi altında değildir. Bu nedenle Milli Olimpiyat Komiteleri’nin de bu konuda sorumluluğu yoktur. Ancak, devlet veya organizatör Milli Olimpiyat Komitesi’nin yardımını ister ise seve seve yaparız. Tıpkı İzmir 2005 Yaz Üniversite Oyunları’nda olduğu gibi.

Ancak spor medyasının da bu konularda biraz daha dikkatli olması gerekir.
Yazarın Tüm Yazıları