Adana'ya estetik geçit

Hürriyet Haber
13.11.2009 - 10:49 | Son Güncelleme: 13.11.2009 - 13:35

Adana'nın merkez Seyhan ilçesinde inşa edilen ve Türkiye'nin en uzun yaya köprüsü olma özelliğini taşıyan “Eski Baraj Üst Geçit Projesi”nin ay sonunda hizmete açılacağı bildirildi.

Yapımına geçen yıl başlanan 86 metre uzunluğundaki geçitte, engellilerin de faydalanacağı 3 asansör bulunduğu, çevresinde ise dinlenme alanları oluşturulacağı belirtildi.

Üst geçidin yapımını üstlenen Alahan Grup Şirket Müdürü Hakan Altun, yaptığı açıklamada, geçen yıl temmuz ayında yapımına başlanan ve çalışmalarının sürdürüldüğü köprünün, Adana'nın asansörlü ilk, Türkiye'nin ise en uzun yaya köprüsü olduğunu söyledi.

Adana'ya yeni bir hizmet sunmanın heyecanını yaşadıklarını anlatan Altun, “Çalışma ilkeleri arasında sürekli gelişimi ön planda tutan firmamız, patenti 2 yıl önce alınan 'Eski Baraj Üst Geçit Projesi' ile sektöre yeni bir soluk getirdi. Ay sonuna kadar hizmete açılacak proje, modern ve fonksiyonel yapısıyla mimariye, fonksiyonel yapısıyla da kent hayatına önemli katkı sunacak” diye konuştu.

Köprünün uzunluğunun 86 metre olduğunu ve bünyesinde engellilerin de kullanabileceği 3 adet asansör bulunduğunu belirten Altun, şöyle konuştu:
“Geçit, görüntüsü ile şehir estetiğine katkıda bulunurken fonksiyonel yapısı ile de engelli vatandaşlarımıza kolay kullanım ayrıcalığı sunuyor. Hastaneler kavşağındaki eski ve işlevsiz köprü yerine modern ve fonksiyonel yapısıyla mimariye katkı sağlayan geçitte, kullanılan asansör sistemi ise Adana'nın önemli sembollerinden Büyük Saat Kulesi'nin tarihi dokusunu andırıyor. Çevresinde dinlenme alanları ve kafeler de oluşturulacak geçit, 24 saat çalışan radar ve kamera sistemiyle vatandaşlara güvenli bir ortam sunacak.”

“MALİYETİ 500 BİN TL”

Altun, köprünün yapımında yaklaşık 50 kişinin çalıştığını, toplam maliyetin ise 500 bin lira civarında olmasını tahmin ettiklerini söyledi.Projenin gerçekleşmesinde Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Aytaç Durak'ın büyük katkısı olduğunu belirten Altun, köprünün “yap-işlet-devret” modeli ile inşa edildiğini bildirdi.

Altun, yaşanan küresel krize rağmen böyle bir projeyi hayata geçirmenin onurunu yaşadıklarını belirterek, “Böyle bir dönemde yeni bir buluşu hayata geçirdiğim için, kendimi Don Kişot gibi hissediyorum” dedi.Köprünün maliyetinin üzerine alınacak reklam gelirleriyle karşılanacağını anlatan Altun, tehlikeli bir kavşakta yapılması nedeniyle yayaların da önemli bir tehlikeden kurtulacağını söyledi.

Köprünün yapıldığı yerde, önceki senelerde 2 kişinin yaşamını yitirdiğini ve tehlikenin hala sürdüğünü belirten Altun, “Geçidin hayata geçmesiyle yayalar yollarda hayatını kaybetmeyecek” dedi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı