Ege Haberleri

EGE

    Adana'dan geldiler iki ödülle döndüler

    Hürriyet Haber
    12 Ocak 2011 - 00:00Son Güncelleme : 11 Ocak 2011 - 21:04

    Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’nden, 2 ödül ile Adana’ya dönen ÖNCÜL/SEFA İletişim Hizmetleri, 8 kategoride 25 ilanla katıldıkları yarışmada, çalışmalarına inandıklarını belirtiyorlar.

    Basında En İyi Gazete Reklam Kampanyası ve Basında En İyi Konut & Mobilya ve Dekorasyon Reklamı Ödülü ile Adana’ya dönen ÖNCÜL/SEFA İletişim Hizmetleri kurucu ortakları Sefa Sofuoğlu ve Mustada Öncül ile Kırmızı Bölge hakkında konuştuk...
    - Ajansınızdan kısaca bahseder misiniz? Kaç yıldır hizmet veriyorsunuz?
    ÖNCÜL/SEFA İletişim Hizmetleri 1996 yılında kuruldu. ÖNCÜL/SEFA’nın kuruluşunda, kreatif, fark yaratan, özgün çalışmalar en öncelikli hizmet ilkesi olarak belirlendi. Kuruluşumuzdan bu yana da bu ilkeden ödün vermeden çalıştık. İlerleyen zaman içerisinde, reklamcılık ve halkla ilişkiler konularında müşterilerimize daha profesyonel hizmet verebilmek için, gerek insan kaynakları, gerekse teknik alt yapı yönünden bölgemizin standartlarının üzerinde yatırımlar yaptık. ÖNCÜL/SEFA bugün, ulusal düzeyde hizmet verebilen bir reklam ve halkla ilişkiler ajansıdır.
    Yabancı ajans değil
    - Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’ne katılmaya nasıl karar verdiniz?
    ÖNCÜL/SEFA, Kırmızı’ya yabancı bir reklam ajansı değil. İlk kez 2005 yılında Kırmızı’ya katılmış ve Bölgesel kategoride ilk Kırmızı ödülümüzü almıştık. Ertesi yıl yine aynı kategoride 2. Kırmızı ödülümüzü aldık. 2007 yılındaki Kırmızı Reklam Ödülleri’nde ise 2 Başarı Belgesi’ni bölgemize getirdik. Bu yıl ilki yapılan Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’nde de iyi olduğuna inandığımız işlerle katıldık ve 2 Kırmızı Bölge Reklam Ödülü ve 3 Başarı Belgesi ile döndük.
    25 reklam ile katıldık
    - Basında En İyi Basında En İyi Gazete Reklam Kampanyası ve Basında İyi Konut & Mobilya ve Dekorasyon Reklamı kategorisinde Kırmızı Bölge Ödülü kazandınız. 2 kategoride birincilik kazanacağınızı bekliyor muydunuz?
    Kırmızı Bölge’ye 8 kategoride 25 reklam ile katıldık. Çalışmalarımıza inanıyorduk. Ancak, tüm Türkiye’deki reklam ajanslarının katıldığı bu yarışmada işimizin kolay olmadığının da farkındaydık tabi ki. Birincilik beklediğimiz çalışmamız çoktu. Bizim umutlu olduğumuz çalışmalardan 2’si Kırmızı Bölge’yi aldı, diğerlerinden bazıları Başarı Belgesi alırken, bazıları da ne yazık ki finale çıkmayı başaramadı. Türkiye’nin deneyimli reklamcılarından ve reklam verenlerinden oluşan seçici kurulun takdirine saygı duyuyor, ilk Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’den başarılı bir sonuçla döndüğümüze inanıyoruz.
    3 bin konut üretmiş
    - Reklamverenlerin sizinle paylaştığı bilgiler ve sizin ajans olarak bu brief’e bulduğunuz çözüm nasıldı? Her iki iş için de kısaca bahsedebilir misiniz?
    Ömer Bayram İnşaat, Adana’da 34 yıldır faaliyet gösteren bir firma. Kaliteden ödün vermeyen bir anlayış ve yaşam boyu garanti ilkesiyle ile bugüne kadar 3,000’den fazla konut üretmiş. Sektörde inanılan, güvenilen bir inşaat şirketi. Bizden bu ilkelerini, anlayışını en iyi ifade edecek, yansıtacak bir çalışma istemişti. Biz de çalışmalarımızı “Ömer Bayram İnşaat = Güven” konsepti üzerine kurduk. Bir tanesi Kırmızı Bölge Ödülü alan 3 farklı reklam hazırladık. SeraFressh Şalgam ise henüz 1 yaşında yeni bir marka. Adana’nın simgelerinden olan şalgamı, geleneksel tadında üreten tek marka diyebiliriz. SeraFressh Şalgam’ın ambalaj, broşür, katalog vs. gibi tüm çalışmaları da bizim tarafımızdan yapıldı. SeraFressh’in sahibi Murat Tanır Bey, vizyonu çok geniş, doğru yapılan reklamın gücüne inanan bir insan. Geride bıraktığımız 1 yıl içinde yaptığımız çalışmalar meyvelerini çok kısa bir süre içinde verdi ve SeraFressh bölgede en çok tercih edilen şalgam markası oldu. SeraFressh’in reklam konseptini, geleneksel Adana şalgam lezzeti ile şalgamın anavatanı Adana üzerine kurduk ve “Şehir Efsaneleri” başlığı altında bir kampanya hazırladık. Başarılı bir kampanya oldu. Aldığımız Kırmızı Bölge ödülü de bu başarıyı taçlandırdı.
    3 maddelik anayasa
    - Yarışmaya katılacağınız ilanı seçerken nelere dikkat ettiniz?
    Kırmızı Ödülleri’nin “3 maddelik bir anayasası” diyebileceğimiz kriterleri var: 1- Yaratıcılık, 2- Fark yaratmak ve 3- Uygulamadaki başarı. Bir reklamın ödül alabilmesi çin bu 3 özelliği taşıması gerekiyor. Yıl içerisinde çalıştığımız reklamlar arasında bu kriterlere en uygun çalışmalarımızı önümüze aldık ve bunların içinden titiz bir seçim yaptık. Bizim elememizden geçen reklamları, Kırmızı Bölge’ye gönderdik.

    Ağabeylik ve öncülük yapıyor

    - Şehrinizde, reklamcılığı ve yaratıcılığı nasıl değerlendiriyorsunuz?
    Adana, Güney ve Güneydoğu illerinin oluşturduğu dev bir metropolün merkezi konumunda. Birçok sektörde olduğu gibi, reklamcılık sektöründe de diğer illere ağabeylik ve öncülük yapıyor. Ancak, reklamcılık sektörü tabi ki olması gereken yerden hâlâ çok uzakta. Bugün için yapılan çalışmaların çok büyük bölümünde, ne yazık ki yaratıcılıktan çok daha önce kısa vadeli kazanç kaygıları ön plana çıkıyor. Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri gibi yaratıcılığı, fark yaratmayı ve uygulamadaki başarıyı ön planda tutan yarışmaların bu anlayışı çok kısa vadede olmasa da yakın zamanda değiştireceğine inanıyoruz. Bu tip yarışmalar, iletişim teknolojisindeki gelişmeler, reklam verenlerin yurt içinde ve yurt dışındaki gelişmeleri yakından izliyor olması yaratıcılığa veren önemi artıracaktır.

    Reklamveren: Serafressh Şalgam Firma Yetkili Murat Tanır

    -  Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri ile ilgili düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?
    Kırmızı Bölge’nin ödül törenine katıldığımda, bu yarışmanın ne kadar önemli bir yarışma olduğunu daha iyi anladım. Ödül aldığımız açıklandığında kalbim duracaktı adeta. Ödül törenini izleyen günlerde telefonlarımız hiç susmadı diyebilirim. Türkiye’nin dört bir yanından kutlama telefonları, mail mesajları geldi. Kırmızı Bölge ödülünün SeraFressh için etkili olacağını biliyordum ama açık söylemek gerekirse, bu kadarını da tahmin edememiştim.

    Reklamveren: Ömer Bayram İnşaat Genel Müdürü Halit Erdoğan

    -  Markanızın bu ilanla Kırmızı Bölge ödülü kazanmasını bekliyor muydunuz?
    35. yılımıza girerken, Ömer Bayram İnşaat’ı en doğru temsil edecek reklamlarla basında yer almayı arzu ediyorduk. ÖNCÜL/SEFA’dan bizim kurumsal imajımız için çalışmalarını istediğimiz reklamları çok büyük bir heyecanla bekledik. Sonunda beklediğimize değdi ve çok güzel reklamlar hazırladılar bize. Hazırlanan ve Kırmızı Bölge’ye gönderilen tüm reklamlardan umutluyduk. Bu yarışmadan bir ödül ile döneceğimize inanıyorduk. Bu inanç ile Ankara’daki ödül törenine gittik. Umudumuzun ve inancımızın karşılığını aldığımız için çok mutluyuz.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı