Çukurova Haberleri

ÇUKUROVA

    Adana tanıtımı için 1 milyon liralık şirket kuruluyor

    Hürriyet Haber
    07.07.2015 - 01:08 | Son Güncelleme:

    ADANA Ticaret Odası (ATO) tarafından ilin tanıtımını yapmak üzere bir şirket kuruluyor. ATO Başkanı Atila Menevşe, Adana’nın sahip olduğu birçok özelliğin tanıtım eksikliğinden dolayı iyi değerlendirilemediğini belirterek "Adana Ticaret Odası olarak diğer gelişmiş illerde olduğu gibi bu çalışmaları profesyonel bir şekilde tek elden yönetecek Adana Tanıtım ve Kalkınma A.Ş.’yi hayata geçirerek bugüne kadar ekonomimize yansıtamadığımız artıları katma değere dönüştüreceğiz" dedi.

    Menevşe, ATO meclis toplantısında yaptığı konuşmada tanıtım konusunda atılacak adım hakkında bilgi verdi. Kent ekonomisinde şu andaki en temel sorunlardan birinin tanıtım olduğunu belirten Menvşe, çözüm için ilk etapta Adana Tanıtım ve Kalkınma A.Ş.’yi kurmayı hedeflediklerini açıkladı. Menevşe şöyle devam etti:

    "Adana tanıtım konusunda sıkıntı yaşayan bir kent. Ülke içinde bilinirliği az ve hatta mevcut bilinirliği de yanlış. Adana bir dönem filmlere konu olmuş pamuk ağaları ve zengin sanayicileriyle, biraz da adliye haberleriyle bilinir. Örneğin Adana’nın 8 bin yıldır insanların yerleşik olarak yaşadığı bir kent olduğu, Efes’ten daha büyük ve dünyanın en eski kutsal kentinin (Kizzuwatna) Adana’da şu anda gün yüzüne çıkarıldığı, Kur’an-ı Kerim’de de bahsi geçen ve ölümsüzlük ilacının mucidi Lokman Hekim’in Adanalı olduğu bilinmez. Evliya Çelebi’nin Seyahatnamesi’nde dünyanın en bereketli ovası olarak Çukurova’dan bahsettiğini, dünya üzerinde yaşayan en eski köprünün 2000 yaşını dolduran Taşköprü olduğunu, Türkiye’nin en çok sanatçı ve sporcu yetiştiren kentinin Adana olduğunu çoğu kesim bilmiyor. Uluslararası boyutta da Türkiye’ye Irak ve Azerbaycan’dan ulaşan ham petrolün tamamının Adana’dan dünyaya dağıtıldığı ve Adana’nın Rotterdam’dan sonra Ortadoğu ve Avrupa’nın 2. büyük enerji aktarım üssü olma yolunda ilerlediği bilinmez. Adana’nın yatırım ve ticari işbirliği olanakları, arsa temini, işgücü, lojistik, hammadde temini avantajları bilinmez. Yani Adana’nın tarihi, sanatı, sanayisi ve ticareti pek bilinmez. Bu saydığım konulardan her biri üzerinde uzun çalışmalar yapılabilecek ayrı bir proje ve pazarlama konusudur. Türkiye’de ve hatta dünya ölçeğinde bu konuların lansmanı hiç yapılmamış ve kentin tanıtım alanı tamamen boş bırakılmıştır. Adana kültür, sanat, turizm, tarım, ticaret ve sanayide dünyanın birçok kentine göre rekabetçi koşullara sahip olmasına karşın bu yönümüz ortaya çıkarılmamış, bu nedenle turist ve yatırımcı çekememiştir."

    KARNAVAL ETKİSİ

    Geçtiğimiz yıllarda Adana’nın Portakal Çiçeği karnavalıyla iyi bir tanıtım rüzgarı yakaladığını vurgulayan ATO Başkanı "Sivil inisiyatif olarak ortaya çıkan bu karnavalı artık kurumsal bir yapıya dönüştürmek ihtiyacı hissediliyor. Bizim böyle bir kurumsal yapı kurmamız halinde başta karnaval olmak üzere çeşitli tanıtım etkinliklerini bu şemsiye altında sürdürebileceğiz" diye konuştu.

    SERMAYESİ 1 MİLYON TL

    Kurulması planlanan 1 milyon TL sermayeli şirkete Adana Sanayi Odası, Adana Ticaret Borsası ve Adana Organize Sanayi Bölgesi’nin de ana ortak olarak katılacaklarını söyleyen Menevşe, şu bilgileri verdi: "Bu oluşumda çok geniş olmayan bir ortaklık yapısı istiyoruz çünkü bu şirketin kalabalık ve hantal bir yapıda değil aktif ve dinamik bir yapıda olmasını hedefliyoruz. Gelir beklemediğimiz şirketin profesyonelce çalışmasını ve kuruluş sürecinin ardından kendi kaynaklarını kendi yaratacak bir yapıyla sürmesini istiyoruz. Şirketimizin bir yandan Adana’nın tanıtımını ve yatırımcılara pazarlamasını yaparken bir yandan da gelir getirici faaliyetlerle kendine kaynak yaratmasını planlıyoruz."

    ATO Meclisi, Yönetim Kurulu tarafından teklif edilen Adana Tanıtım ve Kalkınma A.Ş.nin kurulması yönündeki teklifi oybirliğiyle kabul etti.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı