Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Adana artık kebap, şalgam ve Temsa ile tanınıyor

    Hürriyet Haber
    16 Şubat 2005 - 00:00Son Güncelleme : 16 Şubat 2005 - 00:01

    Adana denildiğinde herkesin aklına ilk olarak kebap ve şalgam suyu geldiğini belirten Temsa Genel Müdürü Mehmet Buldurgan, ‘Artık Temsa, bu ikiliden sonra anılır hale geldi’ dedi. SABANCI Holding bünyesinde bulunan Temsa A.Ş., DAF işbirliğiyle geliştirdiği yeni HD Safari aracıyla Avrupa pazarına önce İngiltere ve İrlanda’dan girmeye hazırlanıyor. Temsa Genel Müdürü Mehmet Buldurgan, Hollandalı kamyon üreticisi ve motor tedarik firması DAF ile stratejik işbirliğine gittiklerini söyledi. Buldurgan, yeni stratejik iş ortaklarının motorunu kullanarak geliştirdikleri sağdan direksiyonlu HD Safari aracıyla Avrupa pazarına girmeye hazırlandıklarını açıkladı.Adana’da düzenlenen basın toplantısında görüştüğümüz Buldurgan, Temsa’nın büyük bir değişim süreci başlattığını belirterek, ‘Özellikle dış pazarlar için değişik modellerde üretime 2001 yılından sonra başlandı ve 2003-2004’te üretim devam etti. Herşeyden önce, Adana’da böyle bir tesise sahip ve istihdama katkıda bulunmaktan dolayı, bir Adanalı olarak gurur duyuyorum’ dedi.Adana denildiğinde herkesin aklına ilk olarak kebap ve şalgam suyu geldiğini belirten Buldurgan şöyle konuştu: ‘Temsa fabrikasının Adana’da olması nedeniyle, Adana’ya gelen yabancılar şehri anlatırken, dünyaca ünlü ve sadece Adana’ya özgü olan kebabın ve şalgam suyunun yanına Temsa’yı da ekler oldular. Artık Temsa, bu ikiliden sonra anılır hale geldi.’ DAF Pazarlama ve Satış Direktörü Dr. Jan Jeen Seppen ise, Temsa’nın İngiltere pazarı için hazırladığı ‘DAF Motorlu HD Safari Aracı Geliştirme Projesi’nde yer almaktan mutluluk duyduklarını dile getirdi. Seppen, 2002 yılında Temsa ile işbirliklerinin başladığını belirterek, şöyle konuştu: ‘Bu tarihten sonra çalışmalarımız çok yoğun bir şekilde sürdü. Bu birlikteliği başından itibaren çok ilginç bir beraberlik olarak değerlendirdik. İki büyüğün birleşmesi yeterli değil. Müşterilere de bunun değerli bir birliktelik olduğunu göstermemiz lazım. Son 2 yıldır DAF’dan birçok mensup Temsa’yı ziyaret ettiler. Aynı şekilde Temsa’dan yetkililer de bizi ziyaret etti. Tabii ki DAF motorunun Temsa Safari’ye yerleştirilmesi çok önemliydi. Bir ürünün prototipini yapmak, üretmek ve satabilmek çok farklı çabalar gerektiriyor. Temsa da bu iki işi çok iyi bir biçimde yaptı. Avrupa’daki üretim tarzını iyi bilen bir kişi olarak şunu söylebilirim ki; Temsa’nın bunu başardığını gördüm. DAF motorlu HD Safari’yi seri üretime hazır görmekten çok mutluyum.’STRATEJİK İŞBİRLİĞİ ANLAŞMASIOtobüs ve midibüs üretiminin yüzde 75’ini, ağırlığı Avrupa ülkelerine olmak üzere ihraç eden Temsa ile DAF arasında yakın bir geçmişte yapılan görüşme ve müzakerelerin sonucunda ‘Uzun Dönem Tedarik ve Stratejik İşbirliği Anlaşması’ imzalamıştı. Bu anlaşma çerçevesinde de DAF, otobüslerde kullanılmak üzere muhtelif motor ve ilgili aksamı tedarik etme ve Temsa’nın yapacağı uygulamaların uygunluğunu kontrol etme kararı almıştı. Temsa da, DAF’ın motorunu ilk olarak İngiltere pazarı için geliştirmeyi planlamış olduğu sağdan direksiyonlu HD Safari aracında kullanacağını açıklamıştı. Böylece, DAF’ın zor şartlar içeren test pistinde tabi tutulduğu dayanıklılık testini başarıyla tamamlayan HD Safari aracı İngiltere ve İrlanda’ya sevk edilmeye hazır hale geldi. İşbirliğinin ikinci aşamasında ise 12 litre hacimli, 428 beygir gücündeki DAF XE 315 motorunun Avrupa pazarı için geliştirilen soldan direksiyonlu HD Safari’de kullanılması uygun görüldü. HD Safari’nin, standart Safari modelinden farkı ise, yolcu koltuklarının yüksek platformda konumlandırılması. Kendi içerisinde 139 farklı versiyona sahip olan Safari, ayrıca Türkiye’de üretilen ilk paslanmaz çelik otobüs olma ünvanına da sahip. 58 derecelik açıyla dönen tekerlekleriyle yüksek manevra kabiliyetine sahip olan bu aracın seri üretimine ise 2005’in ikinci yarısında başlanılması bekleniyor.20 dakikada bir kamyon üretilebiliyor Adana’da 58 bin 500 metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 400 bin metrekarelik üretim tesisine sahip olan Temsa, yılda tek vardiyada 1000 otobüs, 2 bin midibüs ve 7 bin 500 adet kamyon üretme kapasitesine sahip. Tesiste istenildiği taktirde üretim hızlandırılabiliyor. Örneğin, günde 29 adet olan Mitsubishi lisanslı Canter kamyon üretimi istenildiğinde 20 dakikada 1 kamyon üretilebilir hale getirilebiliyor. Ayrıca, 1 günde 3 Safir ve 3 Safari otobüsle birlikte 8 adet Prestij midibüs üretimi de gerçekleştiriliyor. Yeni üretim tekniklerinin de denendiği fabrikada midibüsler yürüyen şasi üzerinde üretiliyor. Birbaşka üretim tekniği sayesinde ise, üretilen aracın herhangi bir parçasının tedarikçi tarafından yetiştirilememesi halinde, üretim durmadan eksik parça gelene kadar devam ediyor. Böylece, maliyet yaratan stoklama işleminden kurtulmuş olunuyor. Son 17 yıldır, Adana’daki tesislerinde otobüs, midibüs ve hafif kamyon üretimini sürdüren şirket, Türkiye pazarına yönelik olarak Safir, Safari, Powerbus, Prestij ve Mitsubishi Fuso Canter araçlarının üretimini gerçekleştiriyor.
    Etiketler:

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı